Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17221 til 17240 af 18123
-
Eksamener - så læs dog
ForumindlægDet er da helt utroligt! Indlæg efter indlæg. Panik! Folk er paniske for eksamenerne, ikke fordi de nødvendigvis har eksamensangst, men fordi de ikke har læst én linje af deres bog gennem 3 år og forventer at få et godt resultat! Så tag jer dog sammen! Det kan da ikke være rigtig. Selvfølgelig ... -
College!
ForumindlægJeg står i den ( Til tider håbløse) Situation at jeg gerne vil søge ind på college i USA...Ville lige høre om der var andre der stod i den samme situation? -
ligninger m ubekendt mv.
ForumindlægHej. Jeg har brug for eksempler gerne flere eksempler. på hvad en ligning med ubekndt er og med betydende cifre. Gerne hvordan den løses?Helst med god forklaring så det er let at forstå. Desuden må i også gerne komme med links der kan forklare brøkregninger, potensregneregler , priotering af reg... -
Lige startet i gymnasiet, svært, er det normalt?
ForumindlægHej, jeg er en dreng på 18 år, og jeg er lige startet på gymnasiet...og jeg synes det er lidt svært...jeg har valgt Mat A, Jeg kom til gymnasiet fra 10. klasse hvor jeg fik 10 i både årskarakter og eksamenskarakterne i de fag jeg havde (engelsk, matematik, dansk) og jeg vil gerne være læge....me... -
SSO
ForumindlægJeres SSO, hvad skrev i om???Mangler gode ideer eller opgavers, så fyr løs! -
Er gymnasiet en ren dræber?
ForumindlægHej alle! Til sommer står den på gymnasiet. Noget jeg har glædet mig til faktisk;) Folk siger hele tiden, at du ikke skal glæde dig. Det bliver 3 hårde år med en del lektier osv. Hvad siger jer gymnasie elever? Hvordan er det? Håber at jeg kan starte en debat med jeres meninger og holdn... -
Hvad viser termometret?
ForumindlægNogen der kan hjælp???? Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16,0 oC i en termobeholder med vand. Vandet masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 oC. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometret?? -
Graf og alfa-, beta- og gammastråling
ForumindlægJeg har lavet en øvelse omhandlende absorption af alfa-, beta- og gammastråler. Jeg har desuden indsat mine data i en graf i Excel. Mit spørgsmål lyder; Skal grafen (tendenslinjen) være enten LINEÆR eller EKSPONENTIEL? Grunden til, at jeg skal vide det, er for at finde den korrekte regnef... -
Halveringstid
ForumindlægSkal finde halveringstiden ud fra det her: y = 1057,8e-0,008x R² = 0,9592 Formlen ser sådan ud? Hvad er a, i denne? :) Den skulle meget gerne være eksponentiel -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g'erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
digts komposition
ForumindlægHar et digt, som ikke udmidelbare har en handling, som jeg skal give en komposition på, hvordan kan det lade sig gøre, og hvordan har skal jeg gøre det, bare fortælle hvad der sker fra den ene ende til den anden ? -
Intelligens
ForumindlægJeg hører, at folk siger: "Jo højere IQ man har, jo mere skør bliver man". Hvad mener I om det? -
fys a11n
Forumindlæga)Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce.? aktiviteten af 144Ce i udslippet var 24,4 PBq b) bestem massen af 144 Ce i udslippet Ved uheldet var der også et udslip af 90 Sr med aktiviteten 2,0 PBq. På langt sigt er det strålingen fra 90 Sr, der udgø... -
mat a
ForumindlægEt kar med saltvand tilføres løbende en saltopløsning, men der løber saltvand ud af karret. I en model kan udviklingen i saltmængden i karret beskrives ved en funktion S, der er løsning til differentialligningen dS/dt= 1,5 - 2/100+t * S, hvor S(t) er saltmængden i kg og tidspunktet t i ... -
kilder til manhattanprojektet
ForumindlægMin problemformulering lyder således: Historie A, fyisk B a) Hvordan fungerer en atombombe, og i hvilket omfang havde den amerikanske regering forudset den ødelæggende virkning i Hiroshima og Nagasaki? b) Hvilke politiske og militære motiver lå bag den amerikanske regerings brug af atombombe... -
tycho brahe, verdensbilled, det haster hjæælp!
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave til om 3 dage, det haster! her er nogle spørgsmål som jeg skal have svar på, ? <p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt;mso-pagination: none;mso-layout-grid-align:none;text-autospace:none"><span lang="EN-... -
Synopsis.. Må man gerne læse dele af sin synopsis?
ForumindlægDet som man har skrevet i synopsis må man gerne sige det? eller skal man lave det hele om? -
Magnetfelter
Forumindlæghvordan finder man den magnetiske fluxtæthed i en rektamgulær spole på en cylinder? jeg er i gang med B) og kan ikke finde ud af det. Jeg har formlen kun for den magnetiske fluxtæthed i midten af flad cirkulær spole, o jeg skal jo bruge B til at finde den magnetiske kraft -
Mundlig eksamne
ForumindlægHej jeg skal trække mit eksamens sprøgsmål i morgen men problemet er at jeg ikke rigtigt ved hvordan sprøgsmålene er stillet op? er det en slags stikord hvor der så også står hvad man skal vise et forsøg om eller hvordan? Jeg vil bare gerne være forberedt :-) -
Tre ligninger med tre ubekendte
ForumindlægJeg har tre ligninger med tre ubekendte. -Hvordan løser jeg opgaven? d1=(300.000m/s)*t d2-d1=(24.000m/s)*t 2=(d2-d1)/d1
