Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 17261 til 17280 af 19441
-
HJÆLP til AT-emne i samf A og eng A
ForumindlægJeg skal skrive AT med det overordnede tema "Mad og mennesker". Jeg har valgt at skrive i samfundsfag A og engelsk A, men er meget i tvivl om emne og jeg vil derfor høre, om der er nogle kreative sjæle derude, som har nogle gode idéer. Jeg har overvejet noget social arv og social ulig... -
Bestemmelse af tal i andengradspolynomium
ForumindlægHej! Jeg har ingen ide om hvordan denne opgave skal løses: Et andetgradspolynomium er givet ved P(x) = a · x^2 + b · x + c. Grafen for P er en parabel, som går igennem punkterne A(0,1) og B(5,36). Tangenten til parablen i punktet A har hældningskoefficienten -3. Bestem tallene... -
Fransk stil!
ForumindlægHej! Jeg skal skrive en kort tekst om sport og fritid. :) Jeg kender ikke nogle der kan hjælpe mig med fransk, så jeg vil spørge om der er nogle der kan fransk, som vil læse det her igennem, og sige om jeg er helt galt på den? Je ne suis pas sportif, mais j'ai dansé quand j'étais plus ... -
Essay
ForumindlægHvad skal man huske på, når man laver et essay. Jeg vil meget gerne vide, hvordan I skriver dem, og hvis der er nogle regler, jeg skal huske på, så kommenter lige. -
Hjælp med at finde vinkelhalveringslinjen
ForumindlægHej folkens. Jeg har problemer med at finde vinkel halveringslinjen V_a. Mine informationer er A = 56 grader , a = 7,1 B= 81 grader , b= 8,5 C = 43 grader , c= 5,9 Ville i være så søde at hjælpe mig -
Trigonometri
ForumindlægJeg har disse 2 opgaver tilbage, før jeg kan aflevere min aflevering, men jeg er helt fortabt... Jeg håber i kan forklare, hvad jeg skal gøre.. De er vedhæftet i en fil -
Alkoholer
ForumindlægJeg har en opgave som jeg ikke helt kan forstå-prøvet selv at finde svaret, men det går ikke helt så godt. Opgaven lyder : Som omtalt i teksten afleder man en alkohol af en alkan ved at udskifte et H-atom med en OH-gruppe. Vi ser kun på alkoholer, som indeholder en enkelt OH-gruppe. Hvor ma... -
tysk værk
Forumindlæghej folkens er der nogle der kan anbefalde en tysk bog? -
Ortogonale polynomier
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe med denne opgave? Jeg har problemer med at bestemme det indre produkt af funktioner, for så at kunne bestemme konstanterne. -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Konvergens
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til opgave c) og d). Jeg har lavet dem, men jeg er usikker på, om jeg har forstået det korrekt. -
At bestemme koordinatsættet til røringspunktet for en tangent.
ForumindlægEndnu en differentialregning-opgave der volder mig problemer... en funktion er givet ved Bestem en ligning for tangenten til grafen for i punktet 1. først differentierer jeg funktionen: 2. Tangenthældningen udregnes ved at indsætte i den afledte funktion: 3. ligningen for tange... -
udbredelseshastighed vs. bølgelignig
ForumindlægI en eksamensspørgsmål skal jeg bl.a. forklare begrebet udbredelseshastighed og redegøre for bølgeligning. Umiddelbart kommer jeg til at tænke på at udtrykkende betyder det samme. Er det korrekt? Udbredelseshastighed: v = Δs/Δt = λ/T = λ • 1/T = λ • f... -
Hvordan ved man, hvor mange elektroner der er i en bestemt skal?
ForumindlægEr lige igang med at sætte mig ind i Det Periodiske System. Jeg ved at perioderne siger noget om, hvor mange elektron-skaller der er i atomet, og at hovedgrupperne siger noget om, hvor mange elektroner der er i den yderste skal. Hvilket vil sige, at man kan aflæse de to ting via. Det Periodisk... -
normalligning
ForumindlægHej, i en opgave står der, at jeg skal opstille en normalligning for et regressionsproblem. Men er en normalligning bare en almindelig ligning? -
Hvordan regner jeg fx 4872:56 ud?
ForumindlægHej folkens! Har brug for lidt hjælp her da jeg helt har glemt metoden til det! Mit spørgsmål er omkring divison. Hvis jeg nu fx skal regne 4872:56 ud hvordan gør jeg så? Jeg kan ikke helt huske det! Dsv! OBS: "Trappemetoden" kan jeg overhovedet ikke finde ud af, kunne være rart hvis I ... -
Forklaring af ligevægtskonstant?
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående ligevægtsbrøken. Hvis man nu har: aA + bB cC Så ved jeg, at K = Er der nogen, der kan forklare: 1. Hvorfor molekylerne er opløftet i deres mol? 2. Hvorfor de to reaktanter skal ganges sammen? 3. Hvorfor slutproduktet skal divideres med reaktanterne og i... -
Mdt. eksamen - alkaner
ForumindlægJeg er lige pt. i gang med at lave dispositioner for mundtlig eksamen, kemi B. Jeg er i gang med at besvare et spørgsmål med emnet "alkaner". Heraf skal jeg komme ind på: - Opbygning - Isomeri - Navngivning - Fysiske og kemiske egenskaber - inddragelse af forsøg. Mht. isomeri er je... -
genetisk variation og naturligselektion
ForumindlægGenetisk variation føre til gode egenskaber, som gøre en art mere ressourcedygtig Disse egenskaber hedder de fænotyper? det er hvad man kan se med øjet. Hvad nu hvis man klog, det kan man ikke se? Mit spørgsmål. er kort sagt, hedder de egenskaber vi får fra genetisk variation fænotyper? eller... -
Differentialregning bevis hjælp
ForumindlægJeg skal lave beviset for differentiationen af 1/x. Men har problemer med den sætning jeg skal skrive op? I hvilket interval Er funktionen f(x)=1/x differentiabel?? Kan i skrive en sætning op, hvor i nævner kritierierne for, at den skal være differential?
