Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 17281 til 17300 af 29738
-
Motiveret ansøgning
ForumindlægHjælp!! Hvordan starter jeg på den motiverede ansøgning, har mere eller mindre fundet ud af hvad den skal indholde fra min side, men kan simpelthent ikke få startet. Er det jeg hedder blabla bla, eller jeg søger ind her fordi jeg finder.... Er fuldstændig tabt her, håber der er nogen d... -
job ansøgning som farmakonom
ForumindlægHej jeg ville høre om der der var, en der havde et eksempel på en ansøgning som farmakonom, da jeg er gået helt i stå? :) -
Nulregel
ForumindlægDav, jeg har fået mig en række opgaver, som ser nogenlunde sådan ud: 3x * ( x - 5 ) ^2 = 2* ( x - 5 ) ^3 Jeg ved hvad nulreglen går ud på, men kan bare ikke finde ud af det i disse slags ligninger :S -
oversættelse af to danske sætninger
ForumindlægHey.. jeg har lidt problemer med flg. sætninger, som skal oversættes fra dansk til tysk: -Eller er han nu også det? -Kan du huske, hvad han siger om Stefanie? Håber I vil hjælpe.. tak -
Hvilken fremstillingsform?
ForumindlægHvilken fremstillingsform benytter Herman Bang i sin tekst branden? Jeg har selv overvejet fortæller tempo, og åbenlys foræller, men jeg er virkelig i tvivl. :O Håber nogen kan hjælpe! -
Tryk
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål :) Hvad sker der hvis man befinder sig høøøjt om i himmelen uden beskyttelse? Vil kroppen "springe" eller vil den "presse indad"? Selvfølgelig kommer det an på hvor højt man befinder sig, men lad os sige at det er højt nok til at der sker et eller ande... -
energitab
Forumindlæghej. jeg er ved at skrive en rapport som handler om: Vi opvarmer forskellige mængder vand i en elkedel. Vandets varmefylde kaldes c og massen m, og elkedlens varmekapacitet for Ck. Varmekapacitet af elkedlen med vand i lige med: C=m·c_v+C_k men her er der ikke taget højde for varmetabet. er der ... -
molare masse
Forumindlæghej, hvis man kender den molare masse af en ester, kan man så vide, hvilken ester, der er tale om? jeg har en ester med en molarmasse på 101,72 g/mol -
AT formalia
ForumindlægHej! :-) Jeg er blevet i tvivl om indholdet i synopsen. Mine lærere kan åbenbart heller ikke blive enige om, hvorvidt synopsen skal indeholde en introduktion til emnet eller ej. Jeg har set flere steder på nettet, at en introduktion ikke skal være en del af synopsen. Men alle de eksem... -
hookes og newtons 2.lov det haster meget
Forumindlæger der ikke en der li hurtigt kan hjælpe mig igang med min SRO?? *vis generalt at når hookes lov og newtons 2.lov kombineres, må stedfunktionen nødvendigvis adlyde følgende ligning: (1) x``(t)=-k/m*x(t) vis at de harmoniske funktioner, x(t)=A*sin(ω.t+θo) opfylder ... -
Monotoniforhold
ForumindlægHej, min lærer har rettet min aflevering. Men der er noget jeg ikke helt forstår. Hvorfor skal "[" være åbne? -
Transformer - Hjælp
ForumindlægHej, Jeg står netop med dette problem at jeg har indsamlet data til forsøget transformer, som indgår at man skal sammenligne spændingsforskellen mellem de vindinger der bliver benyttet, dog ved jeg ikke hvad jeg skal bruge denne data til? Skal jeg plotte det ind nogle steder. Er helt forvirret ... -
Afstand til stjernen Vega
ForumindlægAfstanden til stjernen Vega i Lyren er 26 ly. Beregn dens afstand i pc og dens parallakse. Jeg er kommet så langt: 26 ly / 3,26 lysår = 7,22 pc sin( ) = (1 AE)/d sin( ) = (149,6 * ?10?^6 km)/(26 ly) sin( ) = 5750000 Kan dog ikke forstå hvorfor mit resultat bliver så stort? -
Fotografering
ForumindlægBilledet viser et foto af luftballonens skygge. Hvis du klikker her på linket under, åbnes luftballonens skygge indlagt i et koordinatsystem i programmet GeoGebra. Billedet viser et foto af luftballonens skygge. https://tss-app.efif.dk/Eksamen/Eksamen/MatematikB-April2018/files/ballon_skygge/ba... -
Hjælp til at forstå en kernereaktion
ForumindlægHej gutter :) Jeg har denne opgave, der driller lidt - Opgaven lyder sådan: En vigtig kernereaktion i stjerne er den såkaldte tripple-alfa proces, hvor tre 4He-kerner går sammen til en 12C-kerne. Denne proces er næsten umulig at genskabe på jorden, så i stedet ser forskerne på en exciteret 12C... -
Eksponentiel udvikling?
ForumindlægHvordan redegør man for at hvis log(y) afhænger lineært af x, da er y en eksponentiel udvikling? tak -
Afghanistan - konfliktløsningsscenarier?
ForumindlægHej, er der nogle af der har beskæftiget jer med konflikten i Afghanistan i samfundsfag? Hvordan synes I man skal løse konflikten? -
D i "D-glucose"
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklarer mig hvad D'et i D-glucose betyder? Tusind tak! -
Stående bølger og dopplereffekt
Forumindlæghjælp til et opgavesæt jeg ikke kan finde ud af ?? 6,18 mellem de to spejle i en He-Ne laser er der 40 cm. Laseren udsender lys med bølgelængden 6328 Å. a) Bestem det omtrentlige antal stånde bølger n mellem spejlene. b) Beregn bølgelængden for laseren såfremt der var n+1 stående bølger... -
Matematik
Forumindlæga) Bestem ? AB og arealet af trekant ABC, når ? BC = 10 Jeg har lavet opgave a men b driller . b) Bestem BC og ?B , når arealet af trekant ABC er 15. det er opgave 9. b
