Søgning på: religion noter etik. Resultater: 17281 til 17300 af 19479
-
hvordan differentierer jeg ligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med noget differentialregning? Jeg har fået et spørgsmål som lyder som følgende: angiv f' (x_0) i hvert af følgende tilfælde. Her har jeg så en ligning der hedder f (x)=(3x-7)(2x^2+1) Jeg ved at jeg blandandet skal bruge potensreglen (n*x^n-1), og til... -
Differentialligningen y'=ky
ForumindlægHej.. Jeg sidder og kæmper med et bevis, jeg ikk rigtigt kan få til at gå op.. Bevistet omhandler y'=ky og at det har den fuldstændige løsning y(t)=cekt I beviset i den bog jeg sidder med står der "Ved at gøre prøve ses, at y(t)=cekt er en løsning til y'=ky" Der står dog ikk ... -
Potensfunktioner
ForumindlægHej Jeg ville bare høre om nogen kunne komme op med en forskrift for en potens funktion som kan relateres til den virkelige verden?:) Forsat god Søndag -
problem med min lærer.
ForumindlægJa, goddav allesammen : )Mit ønske er at komme en på en uddannelse hvor et ret højt snit er krævet, og jeg får egentlig gode karakter... men der er i ét fag, én lærer som virkelig, virkelig er speciel.. Det er min oldtidskundskabslærer.. jeg læser lektier til hver timer, og bruger ikke bare den t... -
Bestem vinkel C
ForumindlægJeg har om trigonometri, og sidder fast ved denne opgave. I trekant ABC er a = 7, b = 12 og c = 17. Bestem vinkel C. Hvilken formel skal jeg bruge? -
monotoniforhold
ForumindlægHej alle, Jeg har første differentieret f(x)=-6x2+6x f'(x)=1/x-1/2 nu skal jeg så finde monotoniforholdene, UDEN hjælpemidler, nogen som kan hjælpe? -
Brints linjespektrum
ForumindlægHej Jeg er i gang med mine databehandlinger for forsøget hvor vi skal bestemme bølgelængderne i den synlige del af brints linjespektrum. jeg skal nu finde bølgelængden udfra ligningen har fået første orden til 2.75. desuden går jeg udfra at det er 100 linjer det har pr. mm. hvordan fi... -
Hjælp til elektrisk og varmenergi!!
ForumindlægJeg har fået stillet opgaven, at finde formlerne for henholdsvis elektrisk og varmeenergi og herefter diskutere hvad man forudsætter når man sætter de to energiformer lig hinanden til en teoridel. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis nogle kunne hjælpe mig med disse spørgsmål!! -
Kombinatorik
ForumindlægHey. Jeg har lidt svært ved at forstå det med kombinatorik. Herunder er der tre opgaver, som jeg virkelig ikke fatter: "I en bil er der 4 pladser udover chaufføren. 1) På hvor mange forskellige måder, kan 2 personer sidde i bilen? 2) På hvor mange forskellige måder kan 3 personer sidde ... -
Differentiation på begge sider af lighedstegnet
ForumindlægHej, hvis man har følgende ligninger , Som man derefter indsætter i følgende funktion Skal man så differentiere på begge sider af lighedstegnet? Så der dermed kommer til at stå følgende. Og -
Beregn funktionens definitionsmængde og skriv værdimængden for g(x)=ln(x+4)
ForumindlægHej Er der en venlig sjæl, der lige vil kigge på denne opgave? En funktion er givet ved g(x)=ln(x+4) a) Beregn funktionens definitionsmængde og skriv funktionens værdimængde: Eftersom ln til et negativt tal ikke kan lade sig gøre, så må der ikke i parentesen give et negativt tal. b) Argu... -
Romantikken og romantismen.. Har jeg forstået det??
ForumindlægHej (: Jeg skal bruge det til FSA i mundtlig dansk og vil gerne lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt, da jeg synes jeg finder mange forskellige ting rundt omkring på nettet.. Så passer det her? Romantikken kom først og blev så erstattet med romantismen. I romantikken gik man meget... -
Mundtlig matematik
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg er 1g'er og er sprunget direkte fra niende til gymnaset, hvilket vil sige, at jeg ikke har prøvet mundtlig matematik. Jeg har trukket mundtlig matematik som årsprøve på gymnasiet, og er nysggerig på, at høre hvordan det vil foregå. Og om der var nogle, som sad med ... -
albert camus
Forumindlægnogen der ved hvad man kan sige om ham sådan generelt? er han eksistentialist eller? og udtales camus med stumt s eller skal det også udtales? mange takker!!! :D -
Do-omskrivning
ForumindlægHvilken regel for do omskrivning er der anvendt i sætningen: "Does it hurt" Er der nogle som vil hjælpe mig med det. Tak for hjælp -
Procent
ForumindlægHej. Et beløb vokser med 2% pr. år. Hvorr mange procent vvokser det med på 5 år. Jeg vil skrive f(x)=1-1,02^5 men er ikke sikker. Nogen der kan hjælpe. Mvh. -
GPS - Finde et 4. koordinat vha. 3 andre koordinater?
ForumindlægHejsan Er der nogen der kan fortælle hvordan man med 3 koordinater der danner en trekant kan finde et 4. koordinat? Skriv endelig hvis jeg skal uddybe mit spørgsmål. -
Hjælp til valg af bærbar.
ForumindlægDa jeg snart starter på gym. står jeg og skal bruge en ny bærbar. For mit vedkommende er computer markede som en stor jungle, og håbede derfor at nogle kunne hjælpe mig lidt på vej. Jeg ønsker en holdbar (min. tre år på gym.) og en brugbar computer til undervisningen, afleveringer mm. som heller ... -
Forkort følgende brøker! HJÆLP!!!
ForumindlægHej. Jeg sidder med tre opgaver der går ud på jeg skal forkorte tre forskellige brøker. Nogle som kan hjælpe? Er helt lost og vil virkelig gerne forstå det her. 1) 8ab2c3/6a3b2c 2) 8a2b3c/12a3bc3 3) 24a2bc3/36ab2c2 Kh Rebecca -
Potensfunktion (Fy=Fx^a)
ForumindlægOverfladearealet af dværghønens æg er 21% mindre end den alm. hønes. Hvad vejer dværghønseægget? Fy=Fxa Jeg tror jeg skal anvende den formel, men kan det passe at jeg skal indsætte -0,79 på Fy's plads? eller hvordan er det?
