Søgning på: SRP historie. Resultater: 17381 til 17400 af 22627
-
Mord i mørket
ForumindlægHEJ .. Er der nogen der har læst mord i mørket ??? ved i hvad dens sproglige virkemidler??? og dens synsvinkel ??? håber at der nogen der kan hjælpe !! -
Adskille kirke og stat?
ForumindlægHvad mener I om følgende holdning? "Fuld religionsfrihed indebærer en adskillelse af stat og kirke og en fuld ligestilling af alle religioner." -
Samfunds- eller naturvidenskabelig studieretning...
ForumindlægHej SP. :) Jeg skal have bestemt mig for, hvilken studieretning jeg skal på her efter sommerferien. (STX) Jeg ligger mellem følgende to linjer: Samfundsdag A - Matematik B - Mediefag B Matematik A - Fysik B - Kemi B Jeg hælder mest til førstnævnte, da man på denne studieretning skal h... -
Er disse sætninger grammatisk korrekte?
ForumindlægZuletzt werde ich einen Text, den wir im Unterricht durchgenommen haben, perspektivisch erweitern. Das Verhältnis ändert sich, als Vera und Frau Köstner auf eine überraschende Fahr zusammengehen. -
Etik og Platon
ForumindlægPlatons syn på etik? Ja, han havde jo ikke nogle betænkelser ved at dele mennesket op efter drifter, vilje og fornuft og generelt mente han at de skulle indfinde deres plads i samfundet. Kunne man kalde den en etik at han måske mente at det ville være uetisk at lyve visse menneskers evne større, ... -
HJÆLP til genrer i dansk eksamen
ForumindlægHej, Håber på hurtigt svar, da jeg skal til eksamen i morgen, og pt stresser VILDT meget! 1) - Kan du hjælpe med at sige, hvad de typiske novelletræk er? Altså fx. det med, at der er en enstrengt handling osv.. og gerne hvad der er typiske eventyrtræk, sagprosatræk og digte-træk? 2) - Hvis der st... -
Optaget - KU?
ForumindlægSagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv... -
Bør jeg droppe ud?
ForumindlægJeg er 18 år, går lige nu på 1.HF og overvejer meget at droppe ud. I starten ville jeg droppe ud, fordi min klasse er forfærdelig og jeg slet ikke bryder mig om HF, men nu er det mere fordi at jeg ved at jeg ikke skal bruge mit snit til noget i fremtiden, da jeg gerne vil tage den kunstneriske v... -
hjælp pleass samfundsfag!
Forumindlægheej jeg er en pige som er begyndt i ottende. - vores samdfundsfag lærer siger at vi hver skal op i klassen og fortælle noget politik alt som er i nyhederne lige skal vi vælge noget vi skal op og fortælle. vi har 5 min, jeg er meget nervøs og jeg er ikk vild med at skulle op jeg kan finde på a... -
HF eller STX?
ForumindlægJeg er gik i 1.g sidste år på HTX, men droppede ud i december og tog et halvt år på efterskole. Jeg fortryder at jeg droppede ud af gymnasiet, for fik aldrig det ud af efterskolen, som jeg gerne ville have. Jeg er så startet i 1.g igen på STX. Jeg har søgt samfundsfag-Engelsk, men er kommet i Ma... -
Forklaring på enheden ohm (dansk vs. matematik)
ForumindlægSom jeg har forstået det er det god forumetik ikke at stille et nyt spørgsmål med en anderledes vinkel end det egentlige spørgsmål Men følgende er afstedkommet fra et tidl. spørgsmål hvor det blev defineret at enheden Ohm er det samme som J · s/ C2 Sidder nu og spekulere på at hvis man nu ... -
Snit på 7.1
ForumindlægHej alle sammen. Hvad kan man blive med et snit på 7.1? Jeg vil meget gerne ind på jura, men har næsten mistet alt håb om at komme ind, grundet mit lave snit. Jeg har søgt kvote 2 på samtlige universiteter, og håber på det bedste. Men hvad kunne være en alternativ uddannelse? Sandsynligheden fo... -
Hjælp til Romerriget
ForumindlægJeg skriver min SSO for anden gang. Første gang havde jeg problemer med at få fat på førstehåndskilder, og det vil jeg meget gerne undgå nu. Jeg har fået afslag for at skrive om kejserkulten og helleniseringen af Romerriget pga. manglende førstehåndskilder. Er der nogen der har en idé om nogle e... -
AT 2011 - nynarcissisme
ForumindlægHey. Nu har jeg endelig fundet noget som jeg gerne vil undersøge noget mere. Men jeg er stadig lidt i tvivl om jeg vil vælge samfundsfag/engelsk/dansk med psykologi. Har i ideer til en bog, roman, artikel man kunne analysere/fortolke i de ovenstående fag. Jeg har næsten materielle nok til psykol... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Litteraturhistorie - Poetisk Realisme
ForumindlægHej :) Jeg har fået en opgave for i dansk hvor jeg skal lave en 10 minutter lang mundtlig fremlæggelse om Poetisk Realisme. Problemet er at jeg er meget i tvivl om hvad poetisk realisme egentligt er. Er der nogen er jer derude der kan hjælpe mig med min opgave? Rohat -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHvordan vil I beskrive "det moderne gennembrud"? (I må inddrage så meget I vil.) -
Det store sammenbrud
Forumindlæghvis der lige er nogen hurtigt, som kan forklare mig det ville det være rigtig fedt. -
Neukölln: so fern, so nah
ForumindlægHej Jeg har trukket teksten "Neukölln: so fern, so nah", og jeg kunne godt tænke mig at høre om der evt. er nogle der har nogle gode notater dertil? Jeg har trukket den under emnet "Berlin". Det ville være super hvis nogle gad sende noget. -
B: Årsprøve
ForumindlægHej franskfolk :) Jeg skal i morgen op i fransk årsprøve, 1. år, b. Jeg har lavet et kort oplæg (efter evne) som jeg håber i vil kigge på. "Je vais commencer par faire un résumé de texte. Le texte concerne deux femmes, Caroline et Céline, et un homme, Christophe, leur travaille et leur paus...
