Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 17381 til 17400 af 60202
-
Reducer følgende udtryk?
ForumindlægHej. Jeg er lige startet på gym, og har været fraværende grundene h1n1 i 3 uger nu!.. Så har fået hjemmeopgaver for af læreren. Jeg vil derfor meget gerne have lidt hjælp og forklaring til følgende: Jeg vil blive rigtig glad, hvis jeg bare kunne få hjælp - og muligvis en forklaring omkring, hvord... -
Funktionsundersøgelse
ForumindlægHej! Jeg har en opgave til imorgen hvor jeg skal gøre funktionsundersøgelse. Funktionen er: f(x) = 1/3 x^3 - 4x^2 + 12x a) Jeg tegner grafen, men man skal "indrage f ' (x) til at argumentere for grafens forløb" - hvad menes med det? Og hvordan skal det gøres? b) "Un... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg sidder her med en opgave og fatter ingen ting! Anders kaster med 2 terninger a) Hvor stor er sandsynligheden for at få 2 ens? b) Hvor stor er sandsynligheden få at summen af de 2 terninger giver 2,3,10,11,12? C) Hvor stor er sandsynlighed for at få 2 ens og at summen give 2,3,1... -
energi-fysik og mat-spørgsmål
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er gået igang med en opgave i orbit c-bogen, og er gået i stå med nedenstående opgave: Opgave 23 s. 55: Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16 grader Celsius i e termobehoæder med vand. Vandets masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 gra... -
Vands Varmefylde
ForumindlægJeg sidder i en lille problemstilling. i forsøget har vi kogt henholdsvis 0,5 l vand og bagefter 1 l vand. Ved begge forsøg har vi den mængde energi der skal til for at opvarme vandet til kogepunktet (dog 92,2 C). Grunden til at vi laver to forsøg er for at eliminere den varme der går ti... -
Er biologi nyttigt for mig?
ForumindlægJeg står i denne her situation med at jeg gerne vil være kemiker. Jeg skal vælge et valgfag og min mor tænker at det vil være godt for min uddannelse vis jeg valgte biologi som valgfag. Under den studie retning jeg vil vælge har jeg biologi på C som også kan vælges på B. Nu står jeg bare og er li... -
Funktionsudtryk ?
ForumindlægHejsa.. jeg er næsten færdig med min store matematik aflevering til imorgen. Men på den sidste side de 2 sidste opgaver kan jeg ikke finde ud af. Det drejer sig om denne side: http://peecee.dk/?id=16217 Opgave c og d. Jeg ved det er noget med at man skal lave noget X=(og så noget fra opgave a og... -
Isoler x med brøk
ForumindlægJeg sidder og laver aflevering og kan ikke huske noget om hvordan man isolere x når der er en brøk i. a) y(1/x+2)=3 b) y(x/y+y)=1/z c) a/x+2=1/x Hvis jeg tager udgangspunkt i (a), er det så 1/x y + 2 y = 3 y1/x + 2y = 3 y1/x = 3-2y y= (3-2y)x x= y1/3-2y ? -
Binomialfordeling!
ForumindlægHej! "Den stokatiske varibal X er binomialfordelt med p=0,2 og n=17 Bestem følgende sansynligheder: a) P(X=3) b) P(X=1) c) p(X =/< 1) d) p(X =/> 1)" Jeg har problemer med at komme igang med denne opgave. Jeg ved at: P(X=j) = Kn,j * p^j * (1-p)^(n-j) Men hvad er j? Og hvem sk... -
Opgave
Forumindlæghjælp søges, tak opgave 1 Når lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten med dybden. For en ren og klar sø gælder, at lysintensiteten L er bestemt ved L = 100*0,69^x, hvor x er dybden, målt i meter under søens overflade. a) bestem lysintensiteten i 2,5 meters dybde. b) B... -
Beregning af vinkel B i retvinklet trekant.
ForumindlægJeg har ligenu i matematik emnet trigonometri. Jeg skal beregne i opgave vinkel A og B i en retvinklet trekant. Jeg ved godt hvordan man beregner vinkel A ved hjælp af cos, sin eller tan, men jeg er ikke sikker på hvordan jeg beregner vikel B eller C. Skal jeg bare starte med, at finde vikel A ... -
Punkt, p, løsning til ligningssystem
ForumindlægHej Alle, Jeg har fået en opgave der lyder: a) Vis at punktet P(5, -2, 11) er løsning til ligningssystemet: x-y-z = -4 2x+y-z = -3 x+8y+2z = 11 b) Find en parameterfremstilling for alle løsninger til ligningssystemet. c) Hvilken værdi af parameteren svarer til P. Jeg kan ikke løse A. Jeg havde ... -
Bølgeegenskaber
ForumindlægHey. Jeg skal op til fysik c mundtlig eksamen imorgen og har lige trukket mit spørgsmål som lyder: 15. Bølgeegenskaber Du skal fortælle om bølger og de fysiske størrelser vi bruger til at beskrive dem. Du skal i din forklaring inddrage et forsøg der illustrerer nogle bølgeegenskaber. Vejle... -
HJÆLP TIL FYSIIIK
ForumindlægI et elektrisk kredsløb på figur 4.2 måler vi spændingsforskellen Uab over pæren. Voltmetret viser Uab = 4,5 V. Strømmen løber gennem pæren fra A til B, men ledningselektronerne bevæger sig gennem pæren fra B til A a. Angiv værdien Uba, ´forstår ikkehelt, hvordan altså en formel eller? (samme fo... -
Vektorer
ForumindlægHey derude :) Lidt hjælp til følgende opgave ville ikke være dårligt :) I et k-system i rummet er to planer A og B bestemt ved: A: 2x+2y-z+16=0 B: 3x-y-z+44=0 En linje m går gennem C(1,1,2) og har retningsvektor r= (3,1,8) Bestem parameterfremstilling for den plan y som indeholder linjen m ... -
forskydning af ligevægt.
ForumindlægHej. Hvad sker der med antallet af mol SO3 i ligevægt med SO2 og O2 i reaktionen 2SO3(g) <=> 2SO2(g) + O2(g) Delta H(nul) = 197kJ i hvert af følgende tilfælde: A) O2(g) tilsættes. B)trykket forøge sbed en reduktion af beholderens volumen. C)Trykket forøges ved tilsætningen af arg... -
Aluminium forekommer i naturen blandt andet u bauxit, hvoraf der kan udvindes Al2O3
Forumindlægnogle der kan hjælpe? Aluminium forekommer i naturen blandt andet u bauxit, hvoraf der kan udvindes Al2O3 a) Navngiv stoffet Al2O3 I sydgrønland findes forekomster af kryolit, som anvendes sammen med aluminiumoxid til fremstilling af rent aluminium. Formlen for kryolit ad Na3AlF6. Stoffet... -
Den røde kemi opgavebog - Opg 6.4
ForumindlægHjælp til følgende opgave i den røde bog "Kemi opgaver" søges Opgave 6.4: Færdiggør følgende reaktionsskemaer, idet du vælger sandsynlige reaktioner. Navngiv alle organiske stoffer blandt både reaktanter og produkter. Angiv endvidere i hver tilfælde, hvilken reaktionstype, der er tale... -
emneopgave i eksponentielle funktioner
ForumindlægHej. Jeg søger meget hjælp til nogle opgaver, da jeg ikke fatter en meter af dette emne. Jeg har aldrig haft det, da jeg gik i skole og nu kræves der, at jeg skal have c-niveau i matamatik for at færdiggøre min uddannelse indenfor kontor med speciale. Jeg har vedhæftet en fil, hvis der er nogen, ... -
Hjælp til matematik aflevering !
ForumindlægHej sidder fast i en af opgaverne i min matematik aflevering, som skal aflevers imorgen . Håber nogen kan hjælpe mig, Opgave 5 En fodgænger går 1,2 m/s. a) Angiv en sammenhæng mellem den tilbagelagte vejlængde, målt i m, og den anvendte tid, målt i sek. En rytter tilbagelægger 2,1 m/s. b) Hvor ...
