Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 17381 til 17400 af 135324
-
Samme højde i trekant og pyramide?
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål gældende en opgave fra eksamenssættet fra maj 2015. Er højden i pyramiden denne samme højde som trekanterne, der danner siderne i pyramiden? -
Efterspørgselskruve + Udbuskurve :)
ForumindlægEn efterspørgselskurve (en kurve, der viser hvor meget en vare efterspørges ved en given pris) kan bestemmes ved E(x) = - 2x + 18. En udbudskurve (En kurve, der viser hvor mange varer der vil blive udbudt (produceret og solgt) ved en given pris går gennem punkter (2, 7) og (8, 16). a) ... -
Isoler x
ForumindlægHej SIdder lige og øver mig på nogle ligninger. Kan ikke finde ud af at isolere x rigtigt her. Hvordan kommer jegvidere efter jeg deler med 2 på begge sider? Hvilken brøk regneregel skal jeg bruge her? For jeg bliver ved med at få et forkert tal... https://billedeupload.dk/images/XBDWJ.png -
punktmængden
ForumindlægHvilken figur får man af denne punktmængde? og hvordan regner man dette ud? (se vedhæftet fil) -
trigonometri
ForumindlægHÆLP! hvad gør jeg?? -
en ret linje har hældningskoefficienten -2
Forumindlægen ret linje har hældningskoefficienten -2 og skærer koordinatsystemets førsteakse i punktet P(3,0) bestem e forskrift for den funktion f, den har denne rette linje som graf. på forhånd tak -
Bestem den spidse vinkel mellem linjerne l og m
ForumindlægEn der måske kan hjælpe mig med hvilken formel jeg skal bruge, eller hvordan man man gør? -
Stedvektorer?
ForumindlægHej lidt problemer med den her bestem stedvektorerne til punkterne (bare vis 1 som eksempel så laver jeg resten) A(2,2) begyndelsespunkt (0,0) når det er en stedvektor right? -
A, B og C niveau?
ForumindlægHej. hvad vil det helt præcis siger, det der niveauer på gymnasiet? Ved ikke om jeg har forstået det helt? xD Tak på forhånd. -
Hjælp med at se om det er det rigtige svar
ForumindlægHej jeg skulle regne denne opgave: Find en ligning for linjen med stigningstal 17, som går gennem punktet(3.35) kan det passe at svaret så er y=17x-16 -
Sandsynlighedsfelt for stokastisk variabel X
Forumindlæg*Billede af opgaven med tabel vedhæftet. Jeg sidder fast i en opgave, hvor jeg får en tabel der viser sandsynlighedsfeltet for en stokastisk variabel X, der angiver en spillers fortjeneste (målt i kr.) i et bestemt spil. Det oplyses at a er et positivt tal. Derudover angiver middelværdien for ... -
Procentvis stigning HJÆLP
ForumindlægPrisen på krokodilleskind steg i 1997 med 8%, i 1998 med 9% og i treårsperioden 1999-2001 med 17% b. Hvor mange procent steg prisen i hele perioden 1997-2001? ( jeg ved facit er 88,5%) c. hvad var den gennemsnitlige årlige prisstigning? (jeg ved facit er 13,5%) Har brug for hjælp, og forstår i... -
Brøkregning
ForumindlægHej Jeg vil lige starte med at sige at jeg håber at i tror på mig, og jeg lover jeg først kigger på svarene når jeg er færdig med at udregne opgaverne: Jeg har fået nogle sellavede opgaver af min lærer, som handler om br&am... -
Faktorisering af polynomier/funktioner i 2. grad og højere
ForumindlægHej alle. Er ved at skrive emneopgave om polynomier og er ved at beskrive nulreglen og faktorisering. Jeg er gået lidt i stå ved faktorisering, synes ikke det er særlig godt forklaret i bogen og google hjælper kun med formler og resultater. Men hvorfor er det man bruger faktorisering? Jeg er go... -
Fik 4 for en virkelig god SRP. Hvad gør man så? (eng. A. Mat. A)
ForumindlægHej alle, Jeg synes selv, og nogle af mine kammerater, at jeg har skrevet en virkelig god SRP, selvom jeg endte med at få 4. Nogle gange får jeg også 7 i spansk eller 7 i dansk opgaver, men det skyldes primært, at jeg en time før opgaven skal afleveres (i dansk) eller et kvarter før (i ... -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
Reducering
ForumindlægHej. Skal reducere dette udtryk : (x+3)-(x+3). Nogle der kan hjælpe? -
Hjælp til opgave c - vigtigt
ForumindlægOpgave 6: En funktion er bestemt ved f (x) = ((1)/(3))x^(3)-4x^(2)+12x a) Tegn grafen for f, og indrag f′(x) til at argumentere for grafens forløb. d/dx(1/3*x^3-4*x^2+12*x) = x^2-8.*x+12 df(x):=x^(2)-8*x+12 Udført Først deficierede jeg min funktion vedhjælp af funktionen i nspire og der... -
klik her :) pytha..
ForumindlægHej.. Jeg skal skrive en synops om pythagoras, og skal derfor opstille en problemformulering. Min opgave skal skrives i matematik og religion, så det skal være en problemformulering der rummer begge fag. Opgaven skal fylde 3-5 sider. Er der nogen der eventuelt kunne komme med foreslag til en prob... -
Kan man læse et fag igen?
ForumindlægHej, Jeg står lige pt. i den dumme situation at den karakter jeg fik i matematik, bestemt ikke er en jeg er tilfreds med. Jeg har afsluttet det på B i år, og eftersom jeg ikke skal bruge mere end b, vil jeg høre om man kan læse det igen? Hvis ja, vil det betyde ny årskarakter? Og hvordan/hv...
