Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 17401 til 17420 af 34132
-
Til gamle 9 klasser. Spørgsmål om terminsprøve
ForumindlægHejsa :D Så da I (gamle 9 klassere) havde terminsprøvere hvordan var de så og hvordan var matematikken. Hvad er godt at have lært og være forberedt på ? Dansk skriftlig? Dansk læsning? -
Hvordan finder man Højde når man kender Rumfang og Grundareal?
ForumindlægMin matematik lærer gav formlen aller nederst men det stemmer ikke overens, så det giver ikke nogen mening den formel han har givet. -
Hvad betyder denne problemstilling
ForumindlægEr der nogen der forstår den vedhæftet problemstilling. Jeg har om egyptisk matematik. Jeg forstår ikke hvad jeg skal diskutere. -
Nulreglen
ForumindlægHej Jeg har test imorgen i matematik hvor jeg får opgaver om nulregl. Er der en der kan forklare mig det med ord punkt fra punkt hvad der bliver gjordt? :) -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej Jeg har test imorgen i matematik hvor jeg får opgaver om kvadratsætningerl. Er der en der kan forklare mig det med ord punkt fra punkt hvad der bliver gjordt? :) -
Integralregning
ForumindlægHej, jeg sidder og har en del problematikker ang. nogle spørgsmål i matematik, håber nogen kan hjælpe :-) -
Spørgsmål til opskrivning af regneskrift
ForumindlægHej Studieportalen Jeg sidder med min matematik aflevering men jeg er lidt i tvivl om spørgsmål 4 - 6? -
Lav en kasse med låg ud fra A4 Papir (21x29,7 cm) med maximal størrelse
ForumindlægVi har fået en tegning (Vedhæftet fil) og vi skal så vedhjælp af matematik lave en kasse med låg der skal have den maximale størrelse. hvordan ville jeg gøre dette? -
Bestem f´(x) samt monotoniforholdende for f
ForumindlægHvordan løser jeg det her? :) billede vedlagt Gerne en detaljeret forklaring jeg er matematik mongol :P -
Tabel
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik. Jeg er lidt i tvivl om hvordan det er at jeg skal udregne denne opgave. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. -
En funktion f er bestemt ved f(x) = e^x + √x. Bestem f'(x). Bestem f'(1).
ForumindlægSøger hjælp til min matematik aflevering, og sidder lidt fast med en opgave. Jeg har vedhæftet et billede af selve opgaven. -
Karakter og Point
ForumindlægHej, jeg ville gerne spørger om, hvor mange point man skal have i sin matematik aflevering for, at man kan få karakteren 12? Og hvor mange point man skal have med de følgende karakter? :) -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægEr lige kommet hjem fra ferie og føler jeg har glemt alt matematik, så kan ikke finde ud af opgave A -
NERVØS !
ForumindlægHej.. Jeg går i 8. klasse og jeg skal terminsprøve i matematik og dansk her i næste uge. Er der nogen der har nogle bud til, hvilke problemreginger jeg kommer til at få og hvilket dansk stilhæfte ? Er det ikke mest sandsynligt at jeg kommer op i dem fra 2009 ?? -
differentionsregning og mono
Forumindlæghej jeg er virkelig ikke den skarpeste til matematik og jeg forstår slet ikke hvordan jeg skal løse disse opgaver nu har jeg siddet og kigget på dem i omkring 45 min og jeg er forstår stadig ikke hvordan jeg skal løse dem dokument er vedlagt på forhånd mange tak for jeres hjælp -
Opgave - Er den god nok?
ForumindlægHej Jeg har de sidste 3 timer siddet og lavet en matematik aflevering til imorgen Ville lige høre om der er nogle som kan sætte fingeren på nogle tydelige fejl hvis det er nogle og ellers bare lige give noget feedback inden jeg afleverer den imorgen -
Hejsa
ForumindlægHejsa..Jeg ved godt det er lidt tidligt, men hvilket fag skrev I større skr. opg i? Og hvad om? Eller hvilket har i tænkt jer at skrive i? Var bare lidt nysgerrig, for at vide det.. -
Dumpe STX?
ForumindlægJeg står nu i den situation at jeg muligvis kan få 00 i skr. Mat B. Jeg får 4 i mundtlig, men er stadig nervøs. Hvad vil det få af konsekvenser? Mit snit er ganske fint og jeg er i midten af 2.G og får okay karakter, men et 00 i skriftlig mat, vil jeg ikke kunne komme ind på vidergående uddanne... -
Sproglig uden fortsætter sprog?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 17 som lige er started på gymn., på matematisk linie. Jeg har altid gerne ville på sproglig linie, og har altid ment at det ville være mest oplagt for mig (af flere grunde). Her er midt problem...:Jeg har haft problemer med fransk i folkseskolen, og har derfor ikke nogen f... -
SKRÅ KAST - hastighedkvadratisk luftmodstand HJÆLP!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP om emnet det skrå kast: jeg er igang med at lave en model af et kast hvor luftmodstanden er modsatrettet bevægelsesretningen og størrelsen er propotional med kvadratet af farten... Jeg er vha. min fysikviden kommet frem til følgende: Newtons 2. lov: =F...
