Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 17481 til 17500 af 19042
-
Jura via Ha. Jur
ForumindlægHej folkens Jeg hedder Christian, og studerer Ha. Jur på Århus Handelshøjskole (ASB). Jeg er netop blevet tilbudt en plads på Jura i Aalborg. Tanken havde altid været, at studere Jura, havde ladet mig fortælle, at hvis man har en Bachelor i Ha. Jur, kan man på Århus Universitet tage en Bachel... -
transferaser og golgi
ForumindlægHej! jeg sidder med denne opgave: http://i45.tinypic.com/an22hv.png Er der nogen der kan hjælpe mig med at løse den? Jeg har svaret, men jeg forstår det stadigvæk ikke. Svaret er her: A - 4 (ER) B - 2 (central Golgi) C – 1 (trans Golgi) D – 3 (cis Golgi) Forklaring: Enz... -
Analyse af Børnene af Tove Ditlevsen.
ForumindlægDette er ikke så meget et spørgsmål, mere selve digtet. Jeg prøvede at finde en analyse af digtet, men til ingen held. Tilgængel fandt jeg en masse som slet ikke kan finde selve digtet, så her er det. Børnene: Først var de sød Forventning og stor, unævnelig Glæde- i Slægt med Skyer og Stjerner ... -
Spændingsrækken
ForumindlægHey allesammen. Jeg er i gang med en kemirapport, og ville lige høre om jeg er på rette vej: Vi har fået følgende resultater: 1) Mg2+ (aq) + Zn (s) = ingen reaktion 2) Mg2+ (aq) + Cu (s) = ingen reaktion 3) Mg2+ (aq) + Al (s) = ingen reaktion 4) Zn2+ (aq) + Mg (s) = reaktion - dan... -
"Beregn summen af den elektriske ladning i alle stålstængernes elektroner."
ForumindlægDen oprindelige tromle fra opgave Ø2.28 indgår i et maskineri, hvor det er nødvendigt at balancere tromlens inertimoment med et tilsvarende inertimoment fra et andet roterende legeme. For at spare penge på dette andet rotationslegeme har smeden sammensvejset som et kvadrat af 4 rette stålstænger.... -
Tysk oversættelse?
ForumindlægSnakker længe med pigen og hendes forældre. På vej ned til bilen opdager jeg, at jeg har glemt min jakke i cafeteriet, og derfor går jeg tilbage. Pigen har min jakke i sine hænder. Hun rækker mig den og smiler. Da vi kører ud af færgen, ser jeg pigen i bussens vindue. Hun vinker. 3 uger se... -
Løsning af differentialligning
ForumindlægHej brugere på studieportalen Jeg sidder her og prøver at træne til studentereksamen i matematik for 1-årig forløb til A-niveau. Jeg træner eksamenssættet fra 21. maj 2004 (2004-8-1), og er stødt på nogle problemer undervejs. Jeg håber at nogle kan hjælpe mig, så jeg kan øge min indsigt til eksa... -
Mathon du er min gud
ForumindlægDet har længe været på sin plads mener jeg, at jeg skal udtrykke min taknemmelighed til Mathon. Jeg synes at de bedrifter du har gjort herinde på studieportalen.dk, som har haft enorm effekt på mit liv, og en masse andre medlemmer herinde's liv, fortjener en ros i ufattelig grad. Jeg ville ... -
Opstille ligning over tid, det tager tog at køre igennem storebæltstunnelen
ForumindlægOpgaven: Østtunnelen ved Storebælt blev bygget 1988-1996. Østtunnelen for togtrafik er 8.024 m lang og består af to adskilte tunnelrør med et spor i hver. Et bestemt tog er på vej gennem tunnelen. Den første tredjedel af gennemkørselstiden kører toget 120 km/timen, de sidste to tredjedele er hast... -
TikZ
ForumindlægTil en simpel opgave skal jeg bruge en skitse af en graf. Det er udelukkende til at forklare noget teori, så jeg har valgt at prøve at "tegne" den i LaTeX. Jeg har brugt TikZ, som I kunne se i overskriften: Eksempel: \documentclass[11pt,danish]{article} \usepackage[ansinew]{inputenc} \u... -
Finde Rumfanget af Colosseum
ForumindlægSå må jeg atter spørger om hjælp.. Jeg har et problem vedrørende et matematisk opgave, som jeg er blevet givet. Jeg skal på egen hånd finde ud af hvor langt tid det har taget at bygge Colesseum, hvilket skal gøres med overslagsberegninger. Dette gøres i disse trin: 1: • I skal ud... -
Biologi vs. biokemi: studie og karriere
ForumindlægJa overskriften forklarer egentlig problemet.. Jeg står og skal vælge mellem biokemi og biologi nu, et valg jeg efter et års tanker stadig ikke kan beslutte mig for. Umiddelbart virker biologi til at være lidt blødere et studie, uden den tunge matematik og kemi forhold til biokemi. Omvendt har ... -
Hjælp til danskstil!
ForumindlægHej jeg kan ikke finde på hvad min dansk-stil skal handle om? Måske kunne i komme med nogle idéer? :). Jeg har fået et stykke papir med en indledning, hvor jeg derefter skal skrive videre på historien her kommer indledningen. ;) Det var sådan en rigtig dårlig dag. Jeg kunne mærke det med de... -
kræfter og bevægelse
ForumindlægJeg sidder lidt og fumler med noget fysik og kan ikke rigtig komme videre. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Jeg har selv nogle forslag. Vil gerne have dem be- eller afkræftet. :) Here we go. En cykelrytter kører gennem et hårnålesving, som er halvcirkelformet med en radius på 30 m. Cyklen h... -
sidehældning af vejen
ForumindlægEn bil kører med konstant hastighed i en cirkulær kurve med radius R(8000m). Der kan ikke overføres friktionskræfter mellem dæk og vej (isbelagt). Da bilen skal opretholde sin bevægelse på cirklen skal den resulterende kraft pege mod centrum og have en værdi på: Fres=Fc=(m*v^2)/R På figur 1 er ... -
M32: Rutschebane
ForumindlægHejsa. Jeg sidder fuldstændig fast i denne opgave, håber der er nogen der kan hjælpe, evt med hints, så jeg kan forstå det. Turen i en bestemt rutschebane starter med et lodret fald fra 60 meters højde a) beregn den største fart, som en passager herved kan opnå ved jord overfladen. går herunder... -
engelsk lille oversættelse.:)
ForumindlægNogen der vil kigge den igennem? :) Lion Goodman fra Californien fortæller en meget usædvanlig historie. På vej til los Angeles møder han en person, som han ikke kender. Han hedder ray, og fortælleren lader ham rejser sammen med sig. Han stoler endda på ham, selvom han ikke kender den nye rejseka... -
Borvand- hjælp!
ForumindlægNogen der er søde at hjælpe mig på vej med disse opgaver?! Borvand Tidligere benyttede man borvand til rensning af sår og til badning af øjne. Borvand er en vandig opløsning af borsyre, H3BO3. Borvand fremstilles med et indhold på 2,0 g borsyre pr. 100 mL opløsning. 250 mL Borvand 2 % bors... -
Er disse 5 sætninger oversat korrekt?
ForumindlægHejsa! Vi arbejder en del med datid lige pt. og lektien til i morgen er bl.a. at oversætte 5 sætninger til spansk. Her er mit forsøg, kom endelig med konstruktiv kritik! 1. Jeg købte bogen i går og læste den på fire timer. 2. Da I var børn spillede I altid kort. 3. De tog en flaske frem og tilbø... -
Integration opgave 3.002
ForumindlægHej jeg har set at opgaven allerede er herinde, men der er ingen af stederne der er givet hjælp til den svære del (: Jeg skal gøre rede for at F er en stamfunktion til f. f(x) = (x/(x+1))^2 ; x > -1 F(x) = x+1 - 1/(x+1) - 2ln(x+1) ; x > -1 dvs. vi differentierer F(x).. Hertil kommer jeg...
