Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17521 til 17540 af 23489
-
De intelligente?
ForumindlægHej gymnasieelever- De ambitiøse Hvor meget går i op i prøver- der ikke tæller noget? Læser I ligeså megt op- som I ville gøre til en rigtig eksamen? Eller er det meget normalt at være sådan set ligeglad. Jeg snakker om AT- Men det er også ment generelt -
Ang. formal definition for grænseværdi
ForumindlægLad os lade ε > 0 være givet. Antag at der findes et naturligt N, således at |an - L| < ε for alle n ≥ N. Vil der da gælde, at |an - L| < ε/2 for alle n ≥ 2N? Jeg er lidt i tvivl om denne påstand, specielt ved valget af N i denne sammenhæng. Min intuition ... -
Vendetangent eller vandret vendetangent?
ForumindlægHar hørt disse to begreber meget når man snakker monotoniforhold og krumningsforhold, men kan ikke helt adskille dem. Som jeg har forstået det på indlæggene herinde, så er en vendetanget et almindeligt ekstremum, når f skifter fra voksende til aftagene fx.. Findes ved f'(x)=0 Og vandret ve... -
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
gennemsnit
ForumindlægHej til jer, som læser dette. Jeg bliver student på onsdag, og mit snit lige nu er på 5,1 .. Jeg er ikke særlig tilfreds, og frygter, at det bliver svært at søge ind på vidergående uddannelser. Kan I evt. komme op med uddannelser, hvor jeg kan blive optaget? Interesser mig for menn... -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej, skal op i Fysik/Kemi eksamen på Fredag kl. 800. Så er i fuld gang med at forberede, altså læse alle de kopi sider jeg har fået. Og lavet en disposition - for hvert emne. - Emner man kan komme ind på - Forskellige ting, jeg kan fortælle om og komme ind på - til eksamen Den sidste er hvad d... -
narveren
Forumindlæghvad betyder dette ord -
Matrixopgave løses via Gaussian Eliminering?
ForumindlægHej Derude Jeg har fået følgende opgave. En revisor har fået følgende information: Kunde A har betalt 3150 kr. for 1 bord, 4 stole og 3 skabe. Kunde B har betalt 7050 kr. for 2 borde, 9 stole og 7 skabe. Kunde C har betalt 6600 kr. for 5 borde, 9 stole og 2 skabe. Revisoren spørger he... -
Læse Jura i udlandet?
ForumindlægG'dag folkens, har lige et par spørgsmål ang. Jurastudiet. Sagen er den, at jeg har tænkt mig at læse Jura her til sommer på Århus Universitet. Jeg ved, at det er muligt at studere et enkelt år, eller semester udenlands. Men mit spørgsmål er således, om det er muligt at studere et år/semeste... -
Hvor mange bindinger skal stoffer have?
Forumindlæg- Kan huske noget om at c-atomet skal have fire binder og H atomet skal have en. Men husker også at der var en slags regl for hvordan man kan vide hvor mange bindinger et grunstof på have. <nogle som kan genopfriske min hukommelse ? -Og hvis man har et carbonhydrid og der skal sidde en sid... -
atomets opbygning
Forumindlæghej der står gør rede for atomets opbygning -
Eksistentialisme
ForumindlægHvad ville man kunne perspektivere til, hvis man kom op i eksistentialisme? gerne en religion eller en anden filosofi.. -
En der gider at bytte studieplads???
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal starte på farmaci i odense på SDU, og da jeg bor i kbh. vil jeg gerne på KU!!! Er der en der har lyst til at bytte??? Vh. Mosegaard. -
Redoxreaktion & Masseprocent
ForumindlægJeg ville sætte stor pris på lidt hjælp med denne opgave: En prøve på 2,300g af en jernmalm behandles, så al jern findes som opløst jern(II). Prøven med det opløste jern(II) titreres i sur væske med dichromat. Der bruges 11,76 mL af en 0,015 mol Na_2Cr_2O_7. Hvor stor er masseprocenten af jern i... -
RSA-kryptering
ForumindlægHej folkens Sagen er den at jeg snart skal til mundtlig eksamen i matematik 1-årig forløb til A-niveau. I mit pensum indgår RSA-kryptering, som jeg ikke rigtigt har styr på. Så jeg ville høre om der var nogen der kunne fortælle om principperne i RSA-kryptering på en meget letforståelig måde? Sam... -
buddha
Forumindlæghejsa er der nogen der har noget om buddha til en frremlæggelse -
hurtig hjælp!
ForumindlægEn der kan hjælpe med bare at rette dette tekst for mig. har selv også prøvet meget men kan ikk finde fejl, så vil gerne se om der er nogle som jeg har overset. Heikes Mutter, Vater und grosser Bruder nicht mögen Manni. Dann, eines Tages ihren Eltern erhalten, zu wissen, dass ihre Tochter mit Man... -
For høje karakterer?
ForumindlægI disse dage får gymnasieeleverne deres års- og eksamenskarakterer. Nogle lærere har en tendens til at give for høje karakterer. Det er selvfølgelig et luksusproblem set fra elevens side, da vi egentlig bare håber på at få så høje karakterer som muligt. Men alligevel sidder jeg nogen gange tilba... -
Vurdering af skriftlig matematik
ForumindlægJeg er frustreret! Jeg skal i 3g efter sommerferien, har matematik på højniveau, og vi har indtil videre haft TRE forskellige matematiklærere. De har hver især lært os noget forskelligt mht. skriftlig matematik. Dvs. hvorvidt man skal angive dit og dat, opstillingen, om tegninger skal laves osv.... -
En god indledning og afslutning til FSA...
ForumindlægHej, vil i være så venlige at referere hvordan en indledning og afslutning skulle være i den bedst mulige måde? Kom med jeres meninger om hvordan de skal være.. Det ville være en ære.. Mvh, Billal
