Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 17541 til 17560 af 26896
-
Omsagnsled til Grundled
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke huske hvilke verber der gjorde sætningen til omsagnsled til grundled. Håber i vil skrive dem på dansk og tysk. Jeg takke på forhånd :)) -
ny bruger
Forumindlæghey en ven fortalt mig om hjemmsiden, at man kan få hjælpe hvis man har problemer med sin skole-lektier, ved ikke ret meget om siden. håber der nogen der vil fortælle mig lidt mere om hjemmesidens regler og værdier. back to the topic.:) har brug for hjælp i en af mine fysik opgave, nogen der ka... -
Hej, hjælp til at finde monotoniforhold på Ti89'eren?
ForumindlægHej, nogle der kan hjælp mig med at beregne monotoniforholdet ud på en ti89'er? En funktion f(x) er givet ved f(x)=-1/3x^3+ 2x^2. Nogle der kan hjælp, sidder bare fast i den opgave :( Vil bare være super hvis en eller anden gad her i løbet af aftnen :D -
Differentialregning
ForumindlægHej allesammen jeg håber, der er nogle der kan og vil hjælp. Jeg takker på forhånd Givet funktionen f(x)= -x^3+3x^2 hvor x ? [-2 ; 4[ skal du bestemme følgende: Nulpunkter Fortegn Monotoniforhold Lokale ekstrema og værdimængde Ligningen for tangenterne, som har hældnings... -
insulin og glukose
Forumindlæghvorfor falder koncentrationen af insulin og glukose i blodet under et måltid? -
Gyldne snit og binomialfordeling
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave? https://gyazo.com/8d236bb85acf2b7ec8bb7905470e4959 Og denne? https://gyazo.com/6f457e8b91bba83539a6e968fcd2df24 -
Hældningskofficient
ForumindlægHello! Er der nogen der kan forklare mig hvad hældningskofficient er ? Jeg ved at en hældningskoefficienten er hældningen af linjen. Men mere ved jeg ikke, så det vil være super hvis nogen kunne forklare det! :-D Tak på forhånd :-) -
Totalitarisme og "The Matrix"
ForumindlægSom tusinde andre 3. års eleve sidder jeg med min AT-opgave. Min fagkombination er religion og historie. Indenfor dette emne skal jeg skrive om: Totalitære samfund og filmen "The Matrix". Mit problem er (!), at jeg skal bruge en tese om et totalitært samfund, men den kan jeg ikke finde... -
mini rettelse
ForumindlægHej er der nogen der vil rette min oversættelse den er på 6-7 linjer. Hvis der er så bare skriv, så sender jeg den. Tak på forhånd -
lysets fart, bølgelængde, tykkelse for MgF2??
ForumindlægJeg har prøvet og prøvet, men jeg aner slet ikke hvordan jeg skal gøre det. Jeg har prøvet at beregne første opgave men er overhovedet ikke sikker. Det ville være dejligt hvis nogen gad at forklare og måske komme med forslag til spørgsmål a), b) og c). ANTIREFLEKSBEHANDLING Brilleglas kan anti... -
Cosinusrelationerne
ForumindlægCos (A) = 0.68 For at finde vinkel A, bruger vi cosinusinvers: Cos^-1(0.68) = 47,16 grader. Mit spørgsmål er: Hvad er det helt præcist, jeg har fundet ved cos(A)=0.68 ?? -
Beregn arealet vha. to funktioner
ForumindlægDet ville være dejligt med hjælp, tak på forhånd. Opgaven er vedhæftet som en fil :) -
Giv mig to redoxligninger!
ForumindlægNogle, der gerne vil give mig 2 redoxligninger og lidt tid for at løse dem, for derefter at se om de er rigtige? PS: Har øvet mig HELE dagen og er rimelig sikker på at jeg omsider har fat i det! (me so happy :-) ) -
Ladning- positiv og negativ
ForumindlægHej. Hvad betyder en ladning? Hvor kan man vide det fra? - skal man kigge på det periodiske system? Hilsen André -
ordet ``Drøm``
Forumindlægjeg har fået en opgave at skrive en essay om ordet drøm. jeg har skrevet den og rettet den er der så en der gerne vil læse og måske finde små fejl i mit essay og komme med en kommentar Hvad er drømme? Vi ved at alle mennesker går og drømmer. Drømme er en række psykiske billeder som visses i ... -
navngivning af carbonhydrider
ForumindlægHey :) er der nogle som kan hjælpe med hvordan jeg skal navngive carbonhydrider? har siddet både og kigget i Basiskemi C og Basiskemi B men jeg kan ikke knække koden? hvordan gør jeg ? vedhæfter et billede af den første del af min opgave :) -
Parabel opgave prob.
ForumindlægOpgaven lyder: Et "pop-up-mål", hvor målrammen er en del af en parabel. I et kordinatsysem kan denne parabel beskrives ved ligningen y= -0,030x^2 + 3,6x , hvor målrammen svare til y>= 0 og hvor x og y er angivet i cm. a)Tegn parablen, og bestem målrammens højde og bredde b) Be... -
noget med højde
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Det ville være dejligt hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig lidt med b) og c)? En person, der sidder i et pariserhjul, bevæger sig i en lodret cirkel. Under en rundtur er sædets højde h(t) over jordoverfladen givet ved h(t)=11+9.5*sin... -
Nulpunkter
ForumindlægHvordan bestemmer man nulpunkter for en funktion? Skal bestemme nulpunkter for funktionen f(x) = x^3-12x -
Differentialregning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave hvor jeg skal finde f '(x) for funktionen f(x)=ln7+e3 I facitlisten står der at f '(x)=0, men jeg forstår ikke hvorfor? På forhånd tak
