Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 17601 til 17620 af 21415
-
Analyse af "Rejseminder"
ForumindlægJeg har et digt, som jeg ikke rigtig kan få mening i. Jeg forstår godt det overordnede. Han snakker om deres minder osv. Men vil rigtig gerne gå mere i dybden med den. Håber i kan hjælpe mig. Rejseminder af Sophus Claussen fra Pilefløjter (1899) Og det var paa Skanderborg Station , der ... -
Ofte stillede spørgsmål
ForumindlægDer er mange, som har sendt disse spørgsmål til mig, så jeg synes lige, at jeg vil vise dem til alle 1) Hvad er en dronningerunde? 2) Hvad menes med en mindretalsregering og hvorfor har vi næsten altid sådanne i Danmark? 3) Hvad er negativ parlamentarisme 4) Hvad menes med blokpolitik? Og hvorfo... -
Bedømmelse af digt!
ForumindlægHalløj!!! Så jeg har den her aflevering for… Jeg skal skrive et digt, så jeg ville meget gerne have nogle meninger og noget kritik osv. Der er nogle krav - Digtet skal handle om et abstrakt fænomen, såsom kærlighed, krig, livet osv. Digtet skal have et klart og tydeligt budskab! Digte... -
HURTIG HJÆLP SØGES - debatindlæg
ForumindlægNogen der vil være så behjælpelige og læse mit korte debatindlæg igennem, og komme med eventuelle rettelser. Det ville være en STOR hjælp. På forhånd TAK. Teksten kommer her: Photoshop skal gøres ulovligt i modebranchen Photoshop er noget der bliver taget i brug rigtig mange steder. D... -
Rap analyse
ForumindlægJeg skal skrive en analyse af rap sangen, som hedder Tabu kompaner, af Suspekt. Er der nogle der evt. kan hjælp mig, med at finde ud af genre, brugslyrik eller central, lyrisk eller episk, bunden eller ubunden form, semantiske samhæng osv. tak på forhånd ________________________________________... -
Fristil komma rettelse.
ForumindlægHej kan jeg få noget hjælp med at sætte kommaer i denne tekst jeg har skrevet. Jeg har sat et par stykker men der mangler vist en del... Håber i vil hjælpe da denne opgave er til i morgen. ------- “Hvorfor er det at jeg altid skal ses ned på?” spurgte hun. “Jeg får hele tiden... -
Eksamen maj 2008 (Alvor og spøg) - bedøm den venligst
ForumindlægDet lader til, at jeg ikke er den eneste, der er RET så chokeret over eksamensresultatet i skriftlig dansk, hvorfor jeg nu ligger min opgaver herinde, for at få en vurdering med kommentar tak.....: Alvor og spøg _________________________________________________________ Ingen alvor uden spøg! Hv... -
tysk eksamen, kan nogle rette min synopsis :)?
Forumindlæghejsa, jeg skal til tysk mundtlig eksamen i morgen og ville høre om nogle kan rette min synopsis med de fleste tydelige gramatiske fejl, det ville være rigtig lækkert....:-)! “Der Weg zurück” Thema: Krieg Ich habe den Geschichte “Der Weg zurück” bekommen. Und es ist ... -
SE HER!
ForumindlægHEJ ALLE, Jeg skal trække emne imorgen i samfundsfag og har 24 timer, men da samfundsfag er min svage side vil jeg bede om at bare 1 er villig til at være til rådighed imorgen til at kunne hjælpe mig lidt. Det ville betyde så meget for mig. Ville der være en som ville gøre denne gode gerning? ... -
Rettelse af tysk oversættelses opgave
ForumindlægHej! jeg er rimelig forfærdelig til tysk, og jeg håbede på at der var nogen venlige sjæle der ville rette den opgave jeg har lavet. Undskyld på forhånd for mit dårlige tysk, jeg kan virkelig ikke finde ud af det. PS. Hjælp ønskes hurtigst muligt, da det er til imorgen Dansk, det skal over... -
Erhvervsret!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver? eller har den ekssamenssæt som jeg må låne? Opgave 1 Du er blevet bedt om at afslutte en del sager fra en langtidssygemeldt kunderådgiver i Neptun Bank, og disse sager giver dig anledning til en række overvejelser. Din kollega har den 3. maj... -
Pliiz HJÆÆÆLP - Ervervsjura
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver? eller har den ekssamenssæt som jeg må låne? Opgave 1 Du er blevet bedt om at afslutte en del sager fra en langtidssygemeldt kunderådgiver i Neptun Bank, og disse sager giver dig anledning til en række overvejelser. Din kollega har den 3. maj ... -
Hjælper søges
ForumindlægHej alle sammen, jeg har lavet en aflevering, og vil spørger der er nogen til at læse den igennem og rette mine fejl herunder det sproglige? Det primære tryk- og vindsystem. Spørgsmål 1. Giv en overordnet beskrivelse af det primære tryk- og vindsystem. Og redegøre for årsagerne til dannelsen... -
Ebbe Skammelsøn - Aktantmodellen?
ForumindlægJeg skal analysere og fortolke folkevisen "Ebbe Skammelsøn" og tænke på, om man kan sætte den ind i Aktantmodellen. Hvis ja, nogle der evt. kan hjælpe mig med det? 1 Skammel han bor sig nør i Ty, han er baade rig og kaad; saa væne har han Sønner fem, de to fores ilde ad. 5Ford... -
Novelle, hvor lang
Forumindlæghar skrevet dette ind til videre, skal den være længere? Rystende hænder Hun kiggede på sin søn, med sine trætte øjne fulde af sønnens smerte. Det gav mig et stik i hjertet hver gang jeg så på dem, moderens øjne fyldt med længsel, sønnens tomme og grå udtryk i de rødsprængte øjne. Medikament... -
Kronik hjælp!
ForumindlægHej jeg har fået en opgaver der lyder sådan, jeg tænkte på om der nogle som kunne hjælpe mig lidt med at give nogle som forslag til hvordan jeg skal åbne ballet og hvad I synes der især skal ligges vægt på. Skriv en kronik, hvori du gør rede for og diskuterer synspunkterne i de to leder-artikler... -
Bacheloruddannelse ved Oxford?
ForumindlægSom nævnt i en tidligere tråd var det tidligere min intention at blive kandidat i økonomi (cand.polit.) ved Københavns Universitet. Imidlertid er filosofi og (international) politik to af mine hovedinteresser, og jeg vil gerne have en uddannelse, hvor disse fagområder også indgår. Jeg overvejede ... -
essay om litteraturkanon
ForumindlægHej derude! jeg har skulle skrive et essay i dansk om den såkaldte 'litteraturkanon, der er en liste over forfattere som undervisningsministeriet har udgivet. Elever i grundskole og gymnasie skal i løbet af deres skoletid have gennemgået denne liste. jeg har skulle overveje fordele og ule... -
Kommaer og sproget.
ForumindlægNogen der vil kigge den her igennem for komma + hvis sproget ikke er formelt nok. Skriv gerne der hvor I rette evt med parantes det gør det hele mere overskueligt. Hvorfor er vi folk så fyldte med fordomme? Hvorfor er det først når vi kender personen, at vi kan se væk fra udseendet og påklædning... -
Nazisme
ForumindlægHejsa alle sammen!Vi er i historie gået igang med emnet Nazisme, og bruger bogen "Nazisme - og nynazisme" skrevet af Torben Smith. Jeg tænkte så om nogle har nogle gode noter til emnet. Please hjælp hvis I har! På forhånd takHilsen Sasha
