Søgning på: de måske egnede. Resultater: 17661 til 17680 af 29788
-
hjælp til fysik...
ForumindlægJeg sidder med en aflevring og har overhovedet ikk' nogen anelse om hvordan jeg gør ...Den 200L regnvandstønde, samler vand fra et fladt tag med et areal på 30m2a) hvor mange liter vand giver 10mm regn ?b) opstil en regel der fortæller hvor mange L vand 1 mm regn giver pr m2c)Hvor mange mm re... -
Nye rammer til leg, læring og liv
ForumindlægVK-regeringen vil med 50 milliarder skabe bedre rammer i det offentlige. Projektet skal sætte fokus på fremtidens offentlige bygninger, og der skal udskrives en storstilet arkitektkonkurrence. Der skal blandt andet skabes moderne og trygge ældreboliger, effektive sygehuse med den nyeste teknologi... -
Opgave.
ForumindlægHej folkens.Jeg er i gang med at skrive en ganske interessant opgave i samfundsfag, men der er en oplysning, jeg har svært ved at fortolke.I en tabel fremgår det, at hele 82 % i midten af 90'erne svarede, at de mente, at talemåden "man bør yde efter evne og nyde efter behov" bør/bur... -
integralregning
ForumindlægHej alle, håber der er en derude der kan hjælpe en stakkels studerende med nedenstående opgaver: Opgave 1beregn integral: (integraltegn)(x^3+1)/3x^2dx?Opgave 2Vis, at der findes tal a og b, så følgende ligning er opfyldt for ethvert x undtagen -2 og 3: -5/(x^2-x-6) = a/(x+2)+b/(x-3)Beregn derved... -
oversættelse
Forumindlæghejsa.. Nogle der gider at rette? (tysk-dansk) 1) Jeder soll sich so ruhig benehmen und so langsam gehen, dass es keinen Unfall (gemeint ist in der engen Klasse) gibt.1) Enhver burde sig rolig opføre og gå langsom, der er intet uheld (tarvelig er det i sværheds klassen) give.tak -
Kan man komme ind på htx som 18 år
Forumindlægkan man kommeind på htx som 18 årig -
Målgruppe
ForumindlægHej Jeg er gange med min fagprøve og jeg har valgt emne at starter min virksomhed. jeg salæger unisex taske via online . spørgsmål er at mit mål er at sælge mine taske i en alder af gruppen 25-45. kan I hjælp mig hvordan jeg skal forklar. mange tak ERUM -
4 spørgsmål!
ForumindlægHej alle sammen sidder her på denne dajlige lørdag og laver noget biologo omhandlende temaet, Ferskvand. Har svaret på de 11 andre spørgsmål, men er dog gået i stå ved de 3 sidiste, da der ikke står noget vedrørende disse spørgs,mkål i bogen, håber i gider at bruge lidt af jeres tid på at hjælpe,... -
Differentialligninger
ForumindlægOpgave 1) ((dy)/(dt))=540-((3)/(5))*y (1) hvor y=f(t) angiver koncentrationen i mg pr. liter og t måles i timer. a) Gør rede for, at enhver funktion af formen y=c*e^(-((3)/(5)))+900, hvor c er en konstant, er løsning til differentialligningen (1) Er der en som kan hjælpe? -
Kasus
ForumindlægHejsa..altså, nu må i lige give mig en BØRNEHAVEKLASSE FORKLARING!Jeg ved det lyder dumt..Men hvad betyder selve ordet: kasus?Hvad er nominativ, dativ osv.Hvad er den danske betydning, af disse ord?en helt grundlæggende forkalring, med lette ord.1000-gange tak. -
Har jeg markeret subjekt, verballed og direkte objekt rigtigt her?
ForumindlægVi skal finde subjekt, verballed og direkte objekt i følgende sætninger og oversætte dem til tysk. Jeg tror jeg har gjort det rigtigt, men da jeg er en skovl til grammatik ville jeg sætte stor pris på det, hvis en sød person lige tog sig tid til at tjekke om jeg har gjort noget helt forkert, inde... -
Busser i århus til århus akademi
ForumindlægHej. jeg bor i Vejle og kender stort set ikke bus området i Århus. Jeg har kigget lidt i google men uden held. Så jeg tænkte om nogen her inde kender århus trafik. Jeg tager toget hverdag fra Vejle til Århus jeg er der ca. 7:15 og skal møde kl 8:00 hvilken bus skal jeg tage for at nå derhen? og ... -
Oversættelse .. HJÆLP
ForumindlægKan i hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk... det er til egen brug.. For jeg har nogle stundenter boende her.. og de skal overholde disse regler...Hjælp ...!HUSHOLDNINGKøkken:Kan benyttes fra 6.00 til 24.00, men med undtagelse fra 17.00 til 19.00.Benyt kun den lille ovn, ikke den store.A... -
Integrere ∫√(1+(10x-2,5)^2 )dx
ForumindlægHvordan integrere man ∫√(1+(10x-2,5)^2 )dx. Trin for trin. Jeg har slet ikke en ide om hvor jeg skal starte -
Konc. i titreringblanding - haster lidt
ForumindlægI en sur opløsning natriumoxalat, som indeholder 0,NaC2O4, den titreres med en KMnO4-opløsning i forholdene:MnO2^- + C2O4^-- + 4H^+ --> Mn^++ + 2CO2 + 4H2ODer titreres, indtil reaktionsblandingen bliver rødviole, der er da anvendt 30,4 mL af KMnO4-opløsningen..Og her kommer mit problem:Jeg ska... -
Bestemmelse af x-værdi vha. integralregning
ForumindlægJeg har en figur med en funktion f(x)=sinx+1, som går fra 0 til 2pi., jeg har fundet arealet af hele funktionen til A=2pi, og opgaven består i at bestemme en værdi på x-aksen, så arealet bliver delt i to lige store dele.Arealet må altså være pi, men er der nogen, som har et forslag til hvordan de... -
Denn eller weil?
ForumindlægHej, jeg håber der er nogle der gider, at tage en kig på dette, jeg forstår nemlig ikke hvad det er jeg skal, altså hvornår jeg skal bruge denn og hvornår jeg skal bruge weil.Sammenlign:Hun er let at forstå, fordi hun altid taler meget tydeligt.Sie ist leicht zu verstehen, weil sie immer sehr deu... -
rettelse
Forumindlæghejsa..synes i at denne tekst kunne omfumleres, evt. rettelse for fejl, eller om sætningen lyder korrekt.Tak.Hele verden er omgivet af radioaktivitet selv vores føde. Selv normale ting som en røgalarm, sidder der en radioaktiv kilde, som ionisere røgpartikler. Det opdager en sensor og røgalarmen ... -
Mængder
ForumindlægLad X være en mængde og f : X → X en afbildning. Lad A ⊆ X. Hvordan beviser jeg "<=" af følgende udtryk? f-1(A) = A ⇔ f(A) ⊆ A og f-1(A) ⊆ A Her er hvad jeg har skrevet indtil videre: Antag at f(A)⊆A og f-1(A)⊆A. Lad X være indeholdt i A. Så e... -
Hvad sker der under en Forklar hvad der sker under en destillation?
ForumindlægHej!Hvad sker der under en destillation og hvorfor denne kan benyttes til at adskille stoffer fra hinanden, der har forskellige kogepunkter?Jeg har kigget på tidligere forumindlæg, men har ikke kunne finde en præcist svar. Nogen som kan hjælpe lidt?
