Søgning på: international økonomi noter. Resultater: 17761 til 17780 af 20120
-
Trekanter og vektorer
ForumindlægHej :) Jeg vedhæfter opgaven Jeg har lavet de to første opgaver a) Afstand fra A til F = 1866,87 m Afstand fra B til F = 1345,63 m b) Afstanden mellem skibene = 2339,07 m Jeg har brug for hjælp til c'eren, hvis nogen kan fortælle fremgangmåden :) Jeg gætter på, at det er noget... -
Nogle der kan forklar hvad relæer og Integrerede kredsløb ?
ForumindlægHeeej:) Er der nogle der kan forklar kort og pæcis hvad relær og integrerede kredsløb er? Har google det mange gang, men forstår der simpelhed ikke hvad de to ting er Det er nemlig til en opgave jeg har fået som skal afleves her på fredag så det vil være rigtig dejligt hvis i skrev inden der:) ... -
R^2, R^3,...,R^n
ForumindlægHej med jer, Det er måske så meget sagt at jeg har et forståelsesproblem, men man definere en 2x2-matrix som R^2 og en R^n som en nxn-matrix, og som jeg har forstået det betyder det i to dimensioner og i n´te dimension ikke sandt. Men det der er mit "problem" er hvordan man siger det, ... -
regneregler
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe med dette spørgsmål regneregler, der sætter os i stand til at bestemme stam-funktioner til polynomier?? . -
Finde grænser... opgave
ForumindlægJeg vedhæfter opgaven. Hvordan kan jeg finde grænserne i dette tilfælde? -
strømstyrke&spænding
ForumindlægSpørgsmål lyder sådan: Kapacitorerne er helt afladet til start hvorefter omskifteren stilles til position 1(vedhæfter et billede), således at koblingen af resistorer og kapacitorer tilsluttes spændingskilden. b) beregn strømstyrken i kredsløbet umiddelbart efter at omskifteren stilles jeg tænk... -
A=y2-y1/x2-x1
ForumindlægRedegør for din emneopgave i funktioner, og hvor du kommer ind pa førstegradsfunktionen f(x) = ax + b og beviser at, a =y2 - y1/x2 - x1 her har jeg så svaret Bevis for at a = y2 – y1 / x2 – x1?Vi vil altså bevise at denne formel kan bruges til at finde a, når man vil fi... -
Opstil en funktion
ForumindlægHej :) Jeg skal finde ud af hvornår det kan betale sig at køre en diesel bil frem for en som kører på benzin. Jeg ved at Brændstofforbrugsafgift på diesel lyder på 3.460 kr hver halve år og ved benzin er det 1.190 hver halve år. Jeg har et eksempel på en bil som kører 15 km/l og skal køre 80 km... -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Fysik/Kemi eksamen 9. klasse
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik/kemi eksamen i næste uge... Jeg vil bare hører, om nogle af jer ved hvilke underemner der kunne være på disse overemner? Og hvad er godt at øve sig på, hvilke forsøg man evt. kunne lave... Og hvis har nogle gode notater/dispositioner jeg må låne, vil det bare være ... -
Radioaktivitet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan fortælle mig, hvad et isotopkort er, og hvordan det navigeres? Tak på forhånd! -
Didaktik spørgsmål?
ForumindlægHjælp Beskriv og diskuter hvorfor og hvordan du som lærer kan inddrage og anvende forskning og empiriske undersøgelser i din undervisningstilrettelæggelse? -
Beregn funktionsudtryk for parabel
ForumindlægHej Jeg sidder her med en opgave om en mand der vil opdele sin have i 2 lige store dele. Jeg får at vide, at bredden er 3 (ud af x-aksen) og længden er 4 (op ad y-aksen), og at parablens toppunkt skal ligge i origo (=nulpunktet). Opgaven er så at beregne funktionsudtrykket for parablen. H... -
Runder man gymnasie gennemsnittet op?
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål. Hvis nu ens snit er på 10,58, runder det universitet man søger ind på, sit snit op til 10,6, eller er den bare 10,5? På forhånd tak ;) -
Det HASTER!
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til min engelsk eksamen, som jeg snart skal til. Jeg skal fremlægge om: The British School system. Jeg er i tvivel om noget. Er Private schools og public schools det samme? Håbet at i kan hjælpe. -
dominant henholdsvis recessiv egenskab
ForumindlægHej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet? -
Hvad beskriver gnidningskoefficienten µ?
ForumindlægJeg ved godt at det beskriver friktionen mellem to objekter, men helt præcist hvad kan man udlede af en gnidningskoefficient på µ=1 eller måske µ=2 for fx gummi og asfalt. Det har vist noget at gøre med kraften der skal til for at overvinde en anden kraft, eller hvad? Hvis µ=2 ... -
Er det virkelig så let at få 12 på universitetet + råd til at få 12?
ForumindlægHej! Jeg synes jeg har læst en del artikler om at universiteteterne er for generøse med de 12-taller. Når jeg taler med venner og bekendte, så fortæller de at man skal være glad for at man består fag på uni, da der er mange der dumper og så skal man også læse 7-9 timer om dagen for at få 12. Je... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v...
