Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17781 til 17800 af 18649
-
forstår ikke denne opgave
ForumindlægOpgave 7: En meget sløv kogeplade En person sætter sig for at koge noget vand. Han benytter en meget sløv kogeplade, der omsætter energi med effekten 75W. Desuden benytter han en håndmixer med effekten 150W og en nyttevirkning på 50% til at opvarme vandet. Opvarmningen varer i 10 min a. Hva... -
Lyd
ForumindlægHar denne opgave som jeg kæmper lidt, se fil! Her ses resultater fra det forsøg, der er vist på figuren tidligere, hvor lydens hastighed bestemmes. 1) Forklar, hvad der er afsat på de to akser i koordinatsystemet, og giv en fortolkning af grafen. 2) Bestem ud fra grafen en værdi for lydens has... -
bølge
Forumindlægen funktion af formen exp(ik(x-vt)) repræsenterer en bølge der løber mod højre. Men min bog siger så, at en funktion af formen exp(-ik(x-vt)) så repræsenterer en bølge mod venstre. Men burde det ikke være exp(ik(x+vt)) eller hvilken betydning betydning har det at, x->-x? -
Bells tankeeksperiment
ForumindlægEr der nogen, der kort kan forklare mig Bells tankeeksperiment om elektronernes spinretning? På forhånd tak. -
Logistisk vækst
ForumindlægHej folkens, Jeg har bare et lille spørgsmål :) Jeg skal "bare" gør rede for for logistisk vækst Jeg har nogenlunde styr på det, men ville lige høre ad. -
Er oxygen tungere eller lettere end luften??
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem med en rapport og jeg vil gerne have et svar der er til at forstå... Går nemlig kun i 7. Er oxygen tungere eller lettere end luften?? -
Gas og hastighed
ForumindlægNogen der kan hjælpe med den her opgave: http://Billedeupload.dk/showpic-1405.jpg Tak -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
Elektromagnetisk induktion
ForumindlægJeg skal forklare hvordan en vindmølle producere energi. Jeg har i min fysikbog et afsnit der hedder ''Elektromagnetisk induktion'', er det princippet i hvordan en vindmølle generere strøm? eller ligger der andre ting bag? Der er et eksempel med en dynamocykellygte, er det samme p... -
Valg af uddanelse efter 9.kl
ForumindlægJeg går i 8.kl og er efterhånden begyndt at tænke lidt over hvilken ungdomsuddannelse jeg skal tage efter folkeskolen. Jeg vil helst en af de gymnasielle uddannelser(STX, HHX ell. HTX), og jeg har også karaktererne til det. Jeg kan bare ikke vælge hvilken en af dem det skal være :S Så derfor vil ... -
Blækregning sæt nr 10...
ForumindlægOpg 6) Direktør Jøsson skal på forretningsrejse til Tyskland, Holland og Belgien. Han går i banken og køber: 500 D-Mark til kurs 387 800 Gylden til kurs 275 20.000 Belgiske frances til kurs 17.8 Hvor meget skal han ialt betale? (Der ses bort fra veksel-gebyr) Help?? x3 -
Smeltevarme
ForumindlægHej alle sammen er der nogen kan forklare den anden opgave i den file for jeg ikke helt sikker hvad det går ud på. -
Klage over AT-karakter
ForumindlægHeej.. Jeg har været oppe til AT-eksamen i dag og fik 7. Jeg havde skrevet en synopsis i biologi og historie om organtransplantation.. Jeg ligger normalt til 12 i biologi og derfor havde jeg valgt at ligge vægt på biologi-delen.. Deres begrundelse for min karakter var for det første metoder, men... -
Hvilke Jobs er de her:
ForumindlægHej . Jeg er meget i dilemma hvad jeg gerne vil lave .. Jeg har tænkt på noget samfundsfagligt og / eller handel - eller noget naturfahligt ( fuldstænding anderledes) Er der nogle Jobs hvor man bruger samfundsfag og handel , altså noget kommunikation agtigt n... -
Sove til tiden.
ForumindlægHvorfor er der mange, som ikke er i stand til at sove tidligt (eller få nok søvn), når de skal til en prøve eller til eksamen derefter. Skyldes det nervøsitet? Eller fordi man er lidt anspændt? Hvis det er et såkaldt problem, hvad gør i så for at sove alligevel, for søvn er jo vigtigt. Mussy. -
har nogen været oppe til eksamen?
ForumindlægHej, jeg skal op til AT eksamen snart, så jeg vil høre hvad lærer/censor lagde vægt på? Og skal man sige noget om metoder og teori som man har anvendt? For det er jo vel ikk alt man skal fortælle om som står i synopsen.? -
At bevise saltsyre er saltsyre
ForumindlægHej! Jeg har lavet en syre. Jeg ved, jeg har lavet saltsyre, men hvordan kan jeg bevise det? - skal jeg vise det med en formel? + Hvis I har nogle forsøg/noter/rapporter om Kemi/radioaktivitet/atomer må I gerne sende dem til følgende mail! (FSA om 3 dage) -
Gymnasievalg
ForumindlægHej allesammen. Jeg går i 9. klasse og skal sende ansøgning til gymnasier senest d. 15. marts. Jeg ved ikke om jeg vil på STX eller HTX. Jeg tænkte på om, der er nogle af jer, der har gået på HTX, som måske kan fortælle lidt om det. Jeg er lidt nysgerrig om dreng/pige fordeling i klasserne. Jeg ... -
Redoxreaktion
ForumindlægHej! Jeg har i en aflevering om redoxreaktioner fået følgende problemstilling, som jeg håber nogle kan hjælpe mig med. Jeg er ikke den skarpeste til redox, så jeg håber virkelig nogen kan forklare mig det! :-) "Jernindholdet i ståluld skal bestemmes. Vi bruger den oxiderende syre H2SO... -
Induktion og vekselstrøm.. 9. klasse
ForumindlægHeej .. Nogen der kan fortælle lidt om induktion og Vekselstrøm ? På forhånd tak ! :)
