Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 17821 til 17840 af 18649
-
Ret min eksamenstekst?
ForumindlægJeg stinker til spansk.. er der en der kan se om jeg har mulighed for at bestå oversættelsen. En su biografia el físico de famoso Per Green ha escrito sobre la infancia en pequeño el pueblo En la escuela se siento y mi hermano Ole afuera siempre. Nuestros el compañero no de... -
syrer og baser
ForumindlægKan man sige at en syre/base er en kemisk forbindelse?? eller hvordan kan man definere det? -
Pencilin
Forumindlæger pencilin det samme som antibiotika eller er det bare smertestillende -
årsagerne til at mennesket er forskelligt
ForumindlægHvad er årsagerne til at mennesket er forskelligt både fysisk og mentalt? :) -
Mundtlige eksamener - bliv bedre
ForumindlægHej studi. Jeg ville gerne blive meget bedre til mundtlige eksamener, da jeg nogen gange spænder ben for mig selv pga. nervøsitet og er bange for, at klappen går ned. Har hørt om folk der altid får gode karakterer til mundtlige eksamener og ville virkelig ønske jeg var én af dem med den evne. Hvo... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Hvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`HHX, STX eller HTX?
ForumindlægHvilken Gymnasiel uddannelse er hårdest`? STX eller HTX eller HHX. Nu tænker jeg lektie og afleveringsmæssigt. -
MATEMATIK 1 messing- terninger
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som kan hjælpe mig. jeg kan ikke rigtig finde ud af denne opgaver. 3. du har en mængde messing- terninger af forskellige størrelser, som du kan måle med en lineal og veje på en vægt.er der en lineær sammenhæng mellem deres rumfang og deres vægt? tak på forhånd -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
3 Matematik (A) opgaver
ForumindlægHej Jeg har 3 opgaver, som jeg ikke kan finde ud af. Jeg har svært ved at skrive det hele ind her, så derfor har jeg bare vedhæftet et word dok. med disse opgaver. Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg forstår dem ikke rigtig. Hvis ikke ikke kan se opgaver (i billeder), som prøv at trykke fl... -
Mat-øk eller økonomi
ForumindlægHej alle :) Jeg skal som så mange andre til at søge studie meget snart. I den forbindelse er jeg meget i tvivl om hvor vidt jeg skal sætte Matematik-økonomi eller Økonomi som min første prioritet, jeg synes snart jeg har læst samtlige debatter og al den info jeg kan finde om uddannelserne på ... -
Volt?
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd :) Når man laver er forsøg i f/k med strøm, hvordan ved man så, hvor mange volt forsøget skal være på? Det skal dog lige siges, at jeg går i 8... -
energi
ForumindlægEn kaffemaskine på 1200W brygger en kande kaffe på 1,2 liter. Hvad koster dette? -
Hastighed opgave
ForumindlægGodmorgen :), Jeg har vedhæftet selve opgaven. Kan det passe at jeg skal bruge formlen v^2=v0^2+2*a(x-x0) i opg a?, hvor v0 er starthastighed, og og v^2 er sluthastighed. Jeg ved bare ikke hvad massen de 200 kg skal bruges til. Jeg kan heller ikke se, hvordan massen skal bruges i opg b. -
Termisk energi
Forumindlæghar prøvet at lave følgende spørgsmål men føler det er helt forkert: Vi opvarmer et kobber lod fra 21? til 96?. Loddets masse er 0,500 kg. Bestem loddets varmekapacitet hvis 260 J (14,4 kj) energi tilføres. - E = m * c * (delta) t 14,4 kj = 0,500 * c * 75t (satte den i solve på maple), c... -
Beregning på Helmholtz spoler
ForumindlægHej, Jeg skal som et led i min SRP laver udregninger på det midterste punkt mellem to Helmholtz spoler, som har en afstand imellem sig som er ens med radiusen af de to spoler. Jeg synes, at dette er svært og jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme i gang. Er der nogen, som ligger inde med noge... -
Neutralisation af saltsyre med NaOH
ForumindlægHej! Jeg skal skrive om Neutralisation af saltsyre med NaOH (natriumhydroxid). Vi lavede et forsøg med det, men det nogle uger siden, og jeg har (desværre) glemt det. Mine notater blev (øvsa) væk i skolen. Hvorfor, aner jeg ikke. Jeg kan kun huske noget med bas... -
Tandlæge
ForumindlægHej jeg brænder for at blive tandlæge og vil gerne starte her til sommer eller vente et år. Mit problem er at jeg ikke helt har gennemsnittet kan man søge ind via kvote 2 hvis man har 8.5 i snit. Er der nogen anden vej man kan søge ind, kan man tjene nogle point? Og vedrørende til point, så hører... -
Er det nedladende?
ForumindlægHejsa, jeg har simpelthen gået og tænkt på, hvorfor nogle folk må søge ind gennem kvote 2? Det er jo klart at alle der har fået gennemsnittet får et direkte adgang til deres drømmestudie, men de der ikke har fået gennemsnittet må søge gennem kvote 2. Kunne de ikke bare droppe kvote 2 ansøgerne,... -
Hej derude
ForumindlægFor konstant acc. gælder: a = v ' (t) = s '' (t) => s = 0.5 * a * t2 Da a cykel = 2, når cyklen sin max fart efter 5 sek, så vi har: s cykel = 0.5 * 2 * 52 + (t-5) * 10 (hvor t er samlet tid og sidste led er bidrag fra og med v er konstant) s bil = 0.5 * 1...
