Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17821 til 17840 af 18123
-
Kan man klare sig på udeboende SU?
ForumindlægHej alle. Vi er to studerende fra Journalisthøjskolen i Århus, der er i gang med et projekt om SU, især for udeboende. Vi vil gerne høre fra folk, der har problemer med at få det hele til at hænge sammen økonomisk, og fra folk, der har kunnet mærke de stigende fødevarepriser gøre indhug i budgett... -
Om at slette mails
ForumindlægHej Jeg har nogle oldgamle mails fra 17-hvidkål, hvordan får jeg slettet dem? De, der har sendt mig dem, må nærmest være blevet bedsteforældre nu. -
Sandsynligheder for Vædeløb
ForumindlægHej igen, Jeg er blivet stillet opgaven A bookmaker offers bets on horses A, B and C for horse races. For example, if you bet €100 on B with odds of 1 : 3 and B wins, you get your stake back and three times your stake as gain, for a total of €400. If you lose, of course, you get... -
beregning af spektrallampes bølgelængder
ForumindlægHej! Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal udregne bølglængderne for en spektrallampes ordnings spektrum. Vinklen til 1. ordning er: 16,3 Vinklen for 2. ordning er: 17,8 vinklen for 3. ordning er: 22,7 gitteret som lyset går igennem har 600 spalte... -
Logaritmer
ForumindlægHej Alle Skal til mundtlig matB eksamen snart og har fået et spørgsmål der lyder: Logariter og eksponentialfunktioner Der ønskes en gennemgang af logaritmer og logaritme funktionens graf. Udled de tre regneregler for logaritmer 1 log(a*b) = log(a)+log(b) 2 log(a/b)= log(a)-log(b) 3 log(a^x) = x*l... -
Medicin - adgangskvotienter 2010
ForumindlægHej! Jeg har (som mange andre) søgt ind på medicinstudiet, og jeg er (også som mange andre) meget, meget spændt på dette års adgangskvotienter. Jeg kunne derfor godt tænke mig at spørge lidt til jeres forventninger til netop adgangskvotienterne. Jeg er selv en smule i tvivl; på den ene side tæn... -
Lav reaktionens ligning ? haster ..
ForumindlægJeg skal lave denne reaktions ligning : Mg + HNO3 --> Men hvordan laver jeg den ?? Er der nogen der kan komme med en god forklaring ? -
uden hjælpemidler
ForumindlægNogle der kan give hints til hvordan de to vedhæftede opgaver skal løses? -
Reaktionsskema for henfald
ForumindlægHej. Er der en rar sjæl som kan hjælpe mig med at forklare hvad jeg skal gøre her? a) Opstil reaktionsskemaet for henfaldet af det radioaktive nuklid 144 Ce? -
Medicin?
ForumindlægHvad er efter jeres mening det bedste sted at studere medicin, og hvorfor? Jeg står pt. mellem KBH og Odense. Jeg bor tættere på Odense, og har også hørt at hospitalet lægger lige ved universitet, hvorimod det ligger langt fra i KBH, men er der en særlig god grund til at vælge KBH alligevel (ell... -
Fortrængning af vand
ForumindlægEn stor isterning (med ens sidelængder) lægges i en drink. Isterningen stikker 8.9 mm over væsken. Isens densitet er 0.92 g/cm3 og vandets densitet er 1.03 g/cm3. Beregn hvor dybt isterningen stikker (i mm) JEg har sagt: rho_vand /rho_isterning = Volumen af hele isteringen/ Volumen af det fortræ... -
Til alle STX'ere
ForumindlægHej! Jeg går i niende klasse, og overvejer derefter stærk at tage direkte på STX. Men folk i min omgangskreds fraråder mig det stærk, da de har hørt at det nærmest er umuligt at score gode karakter og få sig et højt gennemsnit efter 3g. Så ville bare spørge jer der går (eller har gået) på STX, om... -
"solve" texas lommeregner
ForumindlægHeey Hvordan bruger man solve funktionen på en texas lommeregner (jeg har en TI-89 Titanium). Hvis man fx vil beregne i' i nedenstående, hvordan skal man indtaste det på lommeregner (solve det) 1*sin(50) = 1,74*sin(i') hvordan får man lighedstegnet frem på lommeregneren, kan ikke finde ud... -
Eksamen-stress - Hydrogen-spektrum - kun en bane?
ForumindlægHej! Dette lyder nok som et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke lige forstå det følgende. Hvis et hydrogen-atom kun har en bane (til dens ene elektron), hvordan er det så muligt, at regne på, at det flytte sig flere skaller (som i følge Bohrs frekvensbetingelse og Rydbergformlen), og hvordan k... -
de 3 sakkarider, fordøjelsessystemet, og blodukker
ForumindlægOkay jeg har virkelig brug for hjælp, hvis nogen kunne svare på disse spørgsmål, eller måske har nogle links med brugbart materiale, ville det være super! Beskriv de 3 typer sakkarider (mono- di- og poly), med mindst 2 specifikke kulhydrater i hver kategori. Fortæl også hvor de findes og hvad d... -
Jesus - Guds søn?
ForumindlægEr Jesus søn af Gud? -
Er gymnasielivet hårdt?
ForumindlægHej alle sammen Jeg er bange for gymnasielivet! Jeg har hørt at selv dygtige og fornuftige mennesker er blevet skoletrætte. Desuden hvis man kommer i en dårlig klasse, kan man så melde sig ud og hvis ja, hvordan? Hvordan havde I det i starten? Hvad er godt og hvad er dårligt? Kan det være en god ... -
afskaf dog årskarakterne!
ForumindlægFolk i gymnasiet burde udelukkende blive bedømt på deres eksameskarakter. Årskarakter er jo til grin og det rene røvslikkeri! - Og Desværre går det udover folk som skal bruge deres karakter til at læse medicin, men de kan ikke komme ind på medicin-studiet, fordi de ikke er brune nok om munden if ... -
HURTIGT HJÆLP!!!!!!
ForumindlægKan ikke finde ud af det her: Fluor, egenskaber og fluor anvendelse. HJÆLPPPPPPP!! -
Del jeres guldkorn til dansk stil (noter, gode vendinger, forbindeord, ord osv.)
ForumindlægDer er sikkert nogle af jer herinde der har nailet danskfaget. Til jer vil jeg høre om i vil dele jeres viden. Jeg skriver godt, men det kan forbedres. Vil gøre alt for at få 12-tallet. Jeg er tæt på. Derfor er jeg åben for input fra andre. Ydermere kan opslaget bruges som hjælp til mange andre...
