Søgning på: To keep the faith. Resultater: 17841 til 17860 af 18613
-
Gider i bedømme?
ForumindlægHej Kunne rigtig godt tænke mig at høre fra nogen herinde som er gode til at bedømme opgaver, og eventuelt fortælle mig hva denne opgave ligger til.. Hilsen Leyla -
Det athenske DEMOKRATI - historieopgave!
ForumindlægHej alle kloge væsner:)Hvis nogen evt. skulle få lyst til lige at gennemlæse min historie opgave om det athenske demokrati og give lidt respons, ville jeg bare blive super glad! Jeg mangler egentlig blot nogle andre friske øjne der lige kan suplere med lidt konstruktiv kritik.. På forhånd tak:)Hi... -
Diskursanalyse og psykologiske metoder
ForumindlægHej alle. Beklager hvis jeg poster det samme indlæg to gange, har lidt tekniske problemer 1. Jeg skal lave en diskursanalyse af en af Obamas taler. Hvordan gør jeg det? Jeg har læst mig frem til, at man skal redegøre for hans verdensopfattelse og iscenesættelse af virkeligheden. Hvilke begreber k... -
Guldkorn til Michael Strunge???!!
ForumindlægHejsa! Skal op i mundtlig dansk på torsdag - frygter sgu riiiimelig meget et digt af strunge, da jeg ikke rigtigt er inde i, hvad han egentlig skriver om/hvad der er typisk for ham??!Vil være utrolig taknemmelig for nogle stikord!Tak:-) -
Hvilket parti sympatiserer du (mest) med?
ForumindlægVed godt, at Studieportalen.dk ikke er et politisk debatforum, men derimod en lektieguide. Trods dette faktum, kan jeg ikke dy mig for fristelsen at spørge jer om følgende:Hvilket parti ville du, hvis du havde stemmeret, stemme på, hvis der var valg i morgen? Hvorfor? -
Analyse og fortolkning af "A Journey" (Skriftlig Eksamen)
ForumindlægHej alle. Jeg har været til skriftlig eksamen idag i engelsk, og ville lige have noget respons på min stil. Jeg ved der er nogle fejl hidst og pist, men det kan jeg desværre ikke ændre nu. Sad og skrev til aller sidste sekund, og har på fornemmeren at det ikke er gået er perfekt. Derudover nåede ... -
ekstreme karakterspring
Forumindlægsad og tænkte på om der egentlig er andre der i deres gymnasietid, har oplevet voldssome karakterspring. Har selv oplevet at gå fra 7 til 10 ved et enkelt læreskift i historie, og oplevet samme forskel indenfor dansk med 7 i mdl og 10 i skriftlig.siger det ik ret meget om hvor subjektive og unøja... -
Newton's metode
ForumindlægJeg er i gang med at forstå Newton's metode (også kaldet Newton-Raphsons metode). Der er dog nogle detajler, som volder lidt problemer.Bogens måde at udlede den på gør brug af Taylorpolynomiet af 1. grad, dvs. vi har, atf(x) cirka lig f(x0)+(x-x0)f'(x0)Dernæst siger bogen, at hvis x0 ligg... -
pythagoras ??
Forumindlægkan ikke rigtigt hus , hvordan man beviser pythagoras sætningen??Er der nogen gider at forklar mig det?mvh deniz -
Hjælp med AT
ForumindlægHej Jeg skal snart til og op til eksamen i AT, og jeg er kommet i tvilv om hvad Metode er ? Håber der er en der kan forklare mig hvad det er... På forhånd tak for hjælpen mvh. Nikolaj -
2.gradsligning
ForumindlægGodmorgenJeg har lige brug for noget hjælp til beviset af en 2.gradsligningax^2+bx+c = 0 , hvor a er forskellig fra nul Ligningen ovenfor omskrives, således isolering af x bliver simplere: ax^2+bx+c = 0 Så ganges der jo med 4a på hver side.Det bliver til :4a^2x^2+4abx+4ac = 0Men der er jeg ikke m... -
Gider ikke ende som en bums!
ForumindlægHar fået 7 i fysik, men 4 i de 2 fag jeg afslutter til næste standpunkt. Hvad fanden gør jeg for at få højere karakter i de 2 andre? Ved godt jeg først afslutter dem senere, men hvis jeg ikke får en god eksamen er hele lortet spildt. Hvis bare man får 02 eller 4 flere gange kan man ikke blive en ... -
Haster FS10 Dan Turéll TIL MANDAG.
ForumindlægHar trukket Dan Turell og skal fremlægge en af hans værker.... skal samtidig også sammenligne dette med et andet. Hvilke digte ville være gode, væsentlige at tage fat i, både i forhhold til Dan Turéll og sammenligningen?? Tænker: - "At være beat" digt. (som viser et godt eksempel på Tu... -
Kom I ind, og på hvad?
ForumindlægJa, så vil jeg starte dette klassiske oplæg:)Hvad, og hvor kom I ind:)? Jeg kom selv ind på Økonomi i Aarhus. Min 1. priotet. -
Ligning af højere grad
ForumindlægHej,Er der nogen, der kan hjælpe med at løse denne ligning:x^6-9x^3+8 = 0På forhånd tak. -
rettelse
Forumindlæger total lost i denne "lille" historie.(oversættelsen er meget meget svær at forstå!)tysk-danskLoni sah diese Helga an. Sie hatte sich die Frau, mit der Vater sich so oft traf, immer ganz anders vorgestellt.Die Frau gab Loni das Bild zurück. Sie entdeckte die vielen Bücher im Regal.Dann... -
Skolestart = Dejligt?
ForumindlægHej.Er jeg den eneste, der glæder mig til at starte i skole igen?Selvfølgelig har ferien været god, men jeg glæder mig nu også til at komme igang igen (skal i 3g.)Synes tit man hører folk beklage sig over, hvor træls det bliver at skulle i skole igen osv.Er det den generelle holdning, eller har f... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHej. Jeg skal op i AT på mandag og har om Darwins evolutionsteori i Biologi B og Historie A. Den naturvidenskabelige del har jeg godt styr på, men er på bar bund, hvad angår historie, som er set fra et humanistisk synspunkt. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvorfor var det problematisk for Darw... -
College!
ForumindlægJeg står i den ( Til tider håbløse) Situation at jeg gerne vil søge ind på college i USA...Ville lige høre om der var andre der stod i den samme situation? -
Opløselighed??
ForumindlægHej.. Hvorfor er bindingen mellem AgCl stærkere end bindingen mellem NaCl?? Eller omvendt: Hvorfor er NaCl lettere opløseligt i vand end AgCl?? Tak
