Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17881 til 17900 af 33650
  • Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen?
  • Højde af trekant udfra vinklen og grundlinjen

    Forumindlæg
    Jeg har en ligebenet trekant som har en grundlinje på 8 m. De to vinkler ved grundlinjen er på 25 grader. Hvordan finder jeg højden?
  • finde y og x ud fra et tværsnit

    Forumindlæg
    Er i tvivlt om hvordan jeg udtrykker y ved hjælp af x
  • Radiograf

    Forumindlæg
    Hejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit?
  • Maple 17 !

    Forumindlæg
    Hej Jeg ønsker at finde antal grader af dette udtryk i en maple-fil l!! : Jeg har prøvet i meget langt tid, men det har ikke lykkes mig at få det korrekte svar frem. I kan også tage et screenshot.
  • Fuld hf på enkeltfag erfaringer?

    Forumindlæg
    Hej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak
  • Er Delta Q og Delta E det samme?

    Forumindlæg
    Er Delta Q og Delta E det samme?
  • Litterær artikel

    Forumindlæg
    Skal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen?
  • Geometrisk optimering -

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har fået opgaven ( Vedhæftet). Jeg har problemer med at finde ud af, hvad det egentlig er jeg sådan set skal efter jeg har gjort dette: Jeg har startet ud med at finde tre punkter, som min andengradspolynomium går i gennem Y= (0,8) og X= (8,0) og Z (4,5) og har opstillet tre ligni...
  • Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående: f(192) = 186.60360 Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)? Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denn...
  • Bestem en forskrift for f

    Forumindlæg
    "Under den kolde krig anvendtes en bestemt type mellemdistanceraketter med en rækkevidde på 2400 km og en maksimal højde på 560 km. Rakettens bane kan beskrives som graf for et andengradspolynomium hvor x er den vandrette afstand fra affyringsstedet (målt i km), og f (x) er rakettens højde o...
  • Punkt der er tættest på (0,1) for en parabel

    Forumindlæg
    jeg skal finde et punkt punkt der er tættest på (0,1) for en parabel på formen y=x^2. det er jo punktet (0,0) fordi y går igennem det punkt og så går vi jo lodret op til (0,1). men er der ikke en måde man kan vise det på vha. beregninger?
  • Vektor

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg en vektor, som danner vinklen π/3 med x-aksen? Hvilken formel bruges, når man også skal tage højde for vinklen?
  • vektor hjælp

    Forumindlæg
    Billede 1 viser opgave a og b, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Billede 2 viser en opgave som jeg tror jeg har svaret til. mit svar er 47/53 * ( 2over7 )
  • Undersøg om trekanten ABC er retvinklet

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med spørgsmålet: Undersøg om trekanten ABC er retvinklet na°r A(7;2), B(1;8) , C((1;-4). Jeg starter ud med at beregne afstanden ml. punkterne vha. afstandsformlen, men får AB=0, og ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre derfra? skal jeg så bare konkludere, at det slet ikke er en tr...
  • Hvordan finder jeg forskriften for en sinus kurve

    Forumindlæg
    JEg har lidt problemer med b'eren, jeg har fundet amplituden og skæringspunktet på y-aksen ved at aflæse grafen, men jeg har svært ved at finde ω. Jeg har prøvet at opstille en ligning, hvor jeg har taget 2 punkter og isoleret ω, men jeg har ikke fået det korrekte svar. Facit s...
  • Kan man differentiere en funktion, der ikke eksisterer?

    Forumindlæg
    Jeg har en opgave, hvor jeg skal differentiere ved brug af kædereglen. Det får jeg til Men er f overhovedet defineret? Og kan man så differentiere den???
  • vektorkrafter

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man løser opgaver når der er vektorkrafter. Jeg har sat et billede op af opgaven. Nogen der kan hjælpe med opgaven Tak
  • abstract - indholdfortegnelse?

    Forumindlæg
    Hey Skal abstract stå i indholdfortegnelse?
  • gymnasiet! A/B/C-niveau!

    Forumindlæg
    Heeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor...