Søgning på: historie noter stx. Resultater: 17881 til 17900 af 33650
-
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
Højde af trekant udfra vinklen og grundlinjen
ForumindlægJeg har en ligebenet trekant som har en grundlinje på 8 m. De to vinkler ved grundlinjen er på 25 grader. Hvordan finder jeg højden? -
finde y og x ud fra et tværsnit
ForumindlægEr i tvivlt om hvordan jeg udtrykker y ved hjælp af x -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Maple 17 !
ForumindlægHej Jeg ønsker at finde antal grader af dette udtryk i en maple-fil l!! : Jeg har prøvet i meget langt tid, men det har ikke lykkes mig at få det korrekte svar frem. I kan også tage et screenshot. -
Fuld hf på enkeltfag erfaringer?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der har erfaringer med en fuld hf- eksamen på enkeltfag? Fordele/ulemper.. Håber i vil hjælpe, da jeg selv overvejer det. På forhånd tusind tak -
Er Delta Q og Delta E det samme?
ForumindlægEr Delta Q og Delta E det samme? -
Litterær artikel
ForumindlægSkal man skrive et resumé i en litterær artikel eller kan man nøjes med direkte, at lave analysen/fortolkningen? -
Geometrisk optimering -
ForumindlægHej SP Jeg har fået opgaven ( Vedhæftet). Jeg har problemer med at finde ud af, hvad det egentlig er jeg sådan set skal efter jeg har gjort dette: Jeg har startet ud med at finde tre punkter, som min andengradspolynomium går i gennem Y= (0,8) og X= (8,0) og Z (4,5) og har opstillet tre ligni... -
Finde ud af havd f(x) betyder f(x)=ax+b
ForumindlægHej Jeg har fundet variablerne til a og b og nu har jeg så indsat Jeg ahr skulle finde a og b og det har jeg så gjordt, i det nedenstående: f(192) = 186.60360 Hvad betdyer tallet 186,60360 så, nå f(x) er f(192)? Det er spørgsmål b, som jeg spørg indtil i denn... -
Bestem en forskrift for f
Forumindlæg"Under den kolde krig anvendtes en bestemt type mellemdistanceraketter med en rækkevidde på 2400 km og en maksimal højde på 560 km. Rakettens bane kan beskrives som graf for et andengradspolynomium hvor x er den vandrette afstand fra affyringsstedet (målt i km), og f (x) er rakettens højde o... -
Punkt der er tættest på (0,1) for en parabel
Forumindlægjeg skal finde et punkt punkt der er tættest på (0,1) for en parabel på formen y=x^2. det er jo punktet (0,0) fordi y går igennem det punkt og så går vi jo lodret op til (0,1). men er der ikke en måde man kan vise det på vha. beregninger? -
Vektor
ForumindlægHvordan finder jeg en vektor, som danner vinklen π/3 med x-aksen? Hvilken formel bruges, når man også skal tage højde for vinklen? -
vektor hjælp
ForumindlægBillede 1 viser opgave a og b, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal gøre. Billede 2 viser en opgave som jeg tror jeg har svaret til. mit svar er 47/53 * ( 2over7 ) -
Undersøg om trekanten ABC er retvinklet
ForumindlægHej. Jeg sidder med spørgsmålet: Undersøg om trekanten ABC er retvinklet na°r A(7;2), B(1;8) , C((1;-4). Jeg starter ud med at beregne afstanden ml. punkterne vha. afstandsformlen, men får AB=0, og ved derfor ikke, hvad jeg skal gøre derfra? skal jeg så bare konkludere, at det slet ikke er en tr... -
Hvordan finder jeg forskriften for en sinus kurve
ForumindlægJEg har lidt problemer med b'eren, jeg har fundet amplituden og skæringspunktet på y-aksen ved at aflæse grafen, men jeg har svært ved at finde ω. Jeg har prøvet at opstille en ligning, hvor jeg har taget 2 punkter og isoleret ω, men jeg har ikke fået det korrekte svar. Facit s... -
Kan man differentiere en funktion, der ikke eksisterer?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal differentiere ved brug af kædereglen. Det får jeg til Men er f overhovedet defineret? Og kan man så differentiere den??? -
vektorkrafter
ForumindlægHej alle! Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan man løser opgaver når der er vektorkrafter. Jeg har sat et billede op af opgaven. Nogen der kan hjælpe med opgaven Tak -
abstract - indholdfortegnelse?
ForumindlægHey Skal abstract stå i indholdfortegnelse? -
gymnasiet! A/B/C-niveau!
ForumindlægHeeeej!!da jeg skal til at bestemme mig for, hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, har jeg et par spørgsmål, som min studievejleder uheldigvis ikke kunne svare mig på!!!Hvis man har et fag på A-niveau...hvor mange timer svarer det så til om ugen?Hvis man har et fag på B-niveau...hvor...
