Søgning på: kemi b isis. Resultater: 17881 til 17900 af 96602
-
Regneforskrift
ForumindlægR der nogle som kan hjælpe med følgende: Om den eksponentielle udvikling oplyses, at grafen går gennem punkterne (2,3) og (6,6) Bestem en regneforskrift for funktionen. Den skal give 2,12*1,19^x R der nogle som kan hjælpe? -
Nogen der kan dette?
ForumindlægVed dsyrkning af en bestemt baktiere optælles antallet af baktier med jævne mellemrum igennem nogle timer. Ved forsøget start var der 15 baktiere og det viser sig, at antallet ag baktiere fordobles, hver gang der r gået 22 minutter. Opstil en formel, der beskriver antal baktiere som funktion an... -
hvad mener man med: anvendelse af logaritmefunktion?
Forumindlæghej igen. hvad menes der med hvis man skriver: giv eks. på anvendes af logaritmefunktionen. -
Eksponentiel aftagende funktion
ForumindlægNogen der kan give en hjælpende hånd til den her? :) Om en eksponentiel aftagende funktion f oplyses, at f(2)=8.421 og halveringskonstanten er 6 bestem regnforskriften for f og løs ligningen f(x)=1,243 -
Hurtig svar: hjælp til matematik
ForumindlægEn rektangulær grund er 20m længere, end den er bred. Da der skal lægges en ny vej, er det nødvendigt at tage 3m af længden. Til gengæld øges grunden 2m i bredden – herved bliver grunden 4m2 større, end den var før! a) Bestem den oprindelige grunds mål -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHejsa! Jeg har en lille opgave som har jeg lidt problemer med..... Om en eksponentiel udvikling f, oplyses det at f(0) = 8 og f(2) = 2 Bestem en forskrift for f og angiv den ensakte løsning til ligningen f(x)=1 Håber der en der vil hjælpe.... :-) -
Vandløb
ForumindlægHej! :) I et af mine eksamensspørgsmål skal jeg beskrive et naturligt vandløb, men hvad er et naturligt vandløb? -
Løs ligningen
ForumindlægHej! Er der nogle der kan hjælpe mig med at løse ligningen: log(4+x)+log(x-4)=log 4 Jeg er specielt i tvivl om log 4 på højre side af lighedstegnet? På forhånd tak. -
HJÆLP!!! Reducering
ForumindlægHello Kloge Mennesker :) Jeg har brug for jeres hjælp, jeg er gået helt i stå med disse 3 opgaver, så jeg tænkte i kunne hjælpe mig inden jeg rev mit hoved af ;) På forhånd tak :) -
Vandig opløsning, der justeres til pH 2,12 indeholder ..
ForumindlægHvordan løses denne? -
Brøk - matematik
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at komme fra dette udtryk:((-h)/(2*(h+2)))/(h)til dette:(-1)/(2*(h + 2))???Jeg kan ikke helt se hvordan det kan lade sig gøre.Hilsen Maria -
Trigonometri
ForumindlægEr der nogen, der kort kan fortælle mig, hvad man bruger hhv. secant, cosecant og cotangent til?Hvad jeg i forvejen ved:sec(x) = 1/cos(x) csc(x) = 1/sin(x) cot(x) = 1/tan(x)Men hvad skal det bruges til? -
Bevis for lineær funktion
ForumindlægHej, er der nogle der kan vise/forklare et bevis for en lineær funktion? -
Hjælp til Matematik Reduction
ForumindlægHar fået disse opgaver i skole... Men ingen forklaring på hvordan man reducer... Er der en der vil og har tid, som vil forklare mig hvordan man gør... 9a^2b+6ac-------- (brøkstreg)6ab+12c -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan hjælpe mig med at løse den opgave..plz Allan, Bent, Curt, Dan tager en taxa hjem og stiger af i den nævnte rækkeføgle. Da de ikke køre lige langt,enes de om, at Bent skal betale 10 kr. mer end Allan, at Curt skal betale 10 kr. mere end Bent, og at Dan skal betale 10 kr. mere... -
Højder i trekanter!
ForumindlægJeg kan ikke huske noget om højder og trekanter! Hvordan beregner man højder i trekanter ?! -
En ligning for tangenten ...
ForumindlægHej. Hjælp funktionen f er givet ved f(x)=ln(x)+x+3. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet (1,f(1)). det der gør mig forvirret er ln(x) jeg vil starte med at finde f'(x)= ... og så vil jeg bruge tangentensligning: y-f(x_0)=f'(x_0)(x-x_0) det kan jeg ikke gøre, når ... -
Reducer
ForumindlægHej har et kæmpe problem, hved overhovedet ikke hvorn man reducer!! hved godt man skal bruge potensregnereglerne men hvordan? fx hvordan løser jeg denne opg ? 2a*(6-a)+a^2+(6-a)^2 -
Polynomier
ForumindlægHejsa. Jeg har lige lidt problemer med diskriminantformlen. jeg har forstået at hvis resultatet er under 0 er der ingen løsning. Hvis det er præcis 0, er der kun én løsning. og hvis den er alt over 0, er der to løsninger. en negativ og en positiv. Her er nogle eksempler som jeg ikke kan find... -
ligning
Forumindlæghej der står løs ligningen x^2-5x+4=0 er det sådan X^2-5x-4-4=0+4 6x^2=4
