Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17881 til 17900 af 48240
-
Indlæg???
ForumindlægHej, jeg skal skrive en skriftig fremstilling i dansk. Der står at jeg skal skrive et indlæg, men ved ikke, hvad det er - Debatindlæg? Blogindlæg? Jeg har ingen anelse. Der står bare, at jeg skal skrive et indlæg. -
Wiens forskydningslov
ForumindlægEr vi enige om, at det der står i den vedhæftede figur svarer til Wiens forskydningslov? Hvis ja, hvad ville man sige, at enheden er? Er enheden nm eller m? -
Radioaktivitet
ForumindlægHej forstår ikke helt hvordan jeg skal finde frem til resultatet i spørgsmål D -
Forskel? Opgave c
ForumindlægHvordan laver ma opgave c? -
Strålingens udbredelse- Gamma- stråling
ForumindlægHej jeg sidder med en fysik opgave der lyder sådan: tak på forhånd Gamma-strålingen kommer fra Ba^m-137. Imidlertid har dette nuklid en halveringstid på blot 153 sekunder. 1. Forklar, hvorfor kilden alligevel kan bruges i mange år. 2. Hvad kan man på Risø have gjort for at undgå at kilden ... -
Kernefysik - HJÆÆÆÆLP
ForumindlægEt mellemstort kraftværk leverer 1000 MW elektrisk energi med en nyttevirkning på 50 %. 23592U + 10n ---> 14356Ba + 9136Kr + 2 10n + Q d) Hvor mange U-235 kerner omsættes pr. år? e) Beregn massen af omsat U-235 f) Hvor meget masse omsættes til energi på et år? Jeg har... -
Udviklingen af en bestemt sygdom
ForumindlægHej:) Er der nogen der vil hjælpe med følgende opgave: Udviklingen af en bestemt sygdom i en region kan beskrives ved: f(x)=31149/1+319*e^-0,03536*x, hvor f(x) betegner antallet af smittede personer i regionen til tidspunktet x(målt i døgn efter sygdommens udbrud). A) Tegn grafen for f, og ben... -
Gravitationskraft
ForumindlægHej sp Jeg har lidt bøvl med disse opgaver. Er der nogle der kan hjælp med dem? -
Redoxreaktion og ligevægt
ForumindlægHjælp ønskeds til denne opgave; meget gerne med step by step forklaringer. Facit er kopieret med, men hvordan kommer når man dertil? På forhånd tak -
Feltstyrken fra heliumkernen i en afstand
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Opgaven lyder således: b) Bestem feltstyrken fra heliumkernen i afstanden r = 1.3 · 10^-13 m. Jeg ved at heliumkernens ladning er Q = 3.2 · 10^-19 C. Herefter benytter jeg denne ligning: E = k · Q/r^2. Jeg får resultat... -
Omregning af enheder
ForumindlægHej, Er der nogen som kan forklare mig princippet med at omregne enheder, f.eks. mol til µmol. µmol svarer til 10-6. I den her opgave skal den endelige enhed være U/L, hvor 1 U = µmol/min Hvorfor skal jeg gange med 106, og ikke 10-6, for at få enheden mol til at være µ... -
Masse af uran og q værdi
ForumindlægJeg forstår ikke hvordan man kan regne massen af vandet i denne opgave og c opgaven bagefter tak for hjælpen på forhånd -
aflæsning af graf
ForumindlægAflæs i diagrammet den optimale indkøbsstørrelse for rengøringsmidlet RENO. -
Beregn stofmængden
Forumindlægjeg har fået dette spørgsmål og forstår ikke hvordan jeg gør? 100 mL havvand fra vesterhavet indeholder 0,025 g NaCl.. Beregn stofmængden af NaCl i 100 mL havvand fra vesterhavet. -
Opløselighed
ForumindlægJeg har en opgave for i min aflevering (vedhæftet) Jeg har lavet opg. a, og fået den til 4,59 mg/L Jeg har brug for hjælp til opg. b) Jeg har vedhæftet i kommentaren, hvordan jeg har forsøgt mig indtil videre, men kan ikke komme videre, kan nogle hjælpe? -
Kortbølget og langbølget stråling
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde en definitation af kort og langbølget stråling som jeg forstår. Hvad er forskellen mellem dem? -
Diameter /radius spørgsmål ...?
ForumindlægJeg har en diameter på 1μm og jeg skal beregne radius. Jeg løser opgaven, men opdager, at de i facit skriver radius til 0,5*10-6 . Hvilken enhed er de nået til, og hvordan har de opnået den værdi? -
Funktionsværdi
ForumindlægHej, Jeg har en opgave, som lyder således: Beregn funktionsværdien i 10 dvs udregn f(10) I opgaven før den fandt jeg frem til en forskrift som hedder 2x+7. Kan det passe at denne opgave skal give y=10x eller skal jeg også bruge den forrigesopgaves forskrift? Tak på forhånd -Ryder -
Reduktion
ForumindlægHvorfor gælder det, at disse to udtryk er lig hinanden? Hvilke regneregler bliver brugt til at omskrive fra venstresiden til højresiden? -
Målestoksforhold.
ForumindlægJeg har haft lidt svær ved en af mine opgaver i min matematikopgave. en af spørgsmålene var at man skulle beregne hvor langt der var fra Torshavn til Tvoroyri. der er 13,14 cm langt på kortet, og 4,5 cm svare til 20 km i virkeligheden. Jeg sagde 13,14/4,5 = 2,92 2,92*20= 58,4 km ...
