Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 17961 til 17980 af 156338
  • rettelse af opgave

    Forumindlæg
    hej er der ikke nogen, der vil rette min engelske stil? Det ville være en stor hjælp :)
  • Gymnasium og Universitet

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lige et par ting jeg vil spørge om. 1) Hvis man har valgt hhx efter 9. klasse, kan man så stadig vælge noget andet i universitet? f.eks litteratur, historie eller humaniora? 2) Er der egentlig idræt på hhx ?
  • Flinke mennesker der ville rette min oversættelse.. Haster lidt :)

    Forumindlæg
    Hej alle jer søde mennesker :) Jeg skal skrive et eventyr på eng... Men jeg plejer første at skrive den på dansk først og så oversætte til eng.. (ved godt det ikke er en god måde)... Så det ender med at det bliver oversat ord for ord, og lyder meget dansk.. Så er der ik en der vil rette min eng. ...
  • Reducer?

    Forumindlæg
    Nogle der er meget gode til dette? For har nolge opgaver jeg ikke kan.. \n\nOpg 1 : (a+b)(a-b)+(a+b)(-a+b)\n\n
  • Matematik.

    Forumindlæg
    Et parcelhus har en taghældning på 30grader. Huset er 8,0 meter bredt og 16,0 meter langt. a) Hvor stor er frihøjden h under taget? Nogen der kan hjælpe, jeg er lost?
  • Reducering

    Forumindlæg
    Reducer (1/a + 1/b)/ (a+b) Tænkte på: 1/a/(a+b) + 1/b/(a+b) = (a+b)/a + (a+b)/b = a+b ?
  • Hvorfor er nogen bedre end andre???

    Forumindlæg
    Jeg forstår det ikke. Hvorfor er nogen bedre end andre i skolen?Jeg kan godt forstå at der er nogen, som er bedre til matematik eller sådan noget, fordi det har noget med den logiske sans at gøre, og derfor til dels er medfødt, men hvordan kan man være god til fag som kemi, his eller bio?Det er j...
  • Kom I ind, og på hvad?

    Forumindlæg
    Ja, så vil jeg starte dette klassiske oplæg:)Hvad, og hvor kom I ind:)? Jeg kom selv ind på Økonomi i Aarhus. Min 1. priotet.
  • Abort & Designerbørn

    Forumindlæg
    Godmorgen allesammen! Jeg går i 9. klasse og har projektuge og vi har valgt "ABORT OG DESIGNERBØRN" -og vi ville gerne have jeres mening ang. både abort og designerbørn. - Hvad synes I om abort? - Hvad synes I om designerbørn? - Har i prøvet at blive insemineret/har været sæ...
  • at tale

    Forumindlæg
    Nu har jeg godt nok haft tysk på højt niveau. Men valgte det pga. det skriftlige. Elsker at sidde og pusle med det og skrive.Men mundtlig tysk er jeg en dør til. Jeg har i løbet af året ikke sagt noget, for at være ærlig. Hævet mine karakterer i mundtlig en smule ved at være aktiv i grammatiske ø...
  • HA på engelsk

    Forumindlæg
    Hey! Jeg står i den situation at jeg næste år skal vælge uddannelse. Jeg er i den forbindelse kommet frem til at HA er noget for mig. Jeg har altid haft lyst til at arbejde i udlandet efter endt uddannelse, og det er også her mit spørgsmål kommer ind. Har hørt at ca. 60% af læsestoffet på den dan...
  • Karakter - 11/13

    Forumindlæg
    Hejsa.1) Jeg tænkte på om der var nogle med et snit omkring/over 10 som gad lægge deres karakterer ud i dette indlæg?2) Er der nogle som kan henvise til nogle samfundsfags- eller geografiopgaver til 13?
  • Polynomier forskriften

    Forumindlæg
    Vi er lige startet på andengradspolynomier. Jeg har lært at forskriften for polynomier er f(x) = an * xn + an-1 * xn-1 + ... a1 * x + a0 Jeg kan overhovedet ikke forstå denne forskrift. Hvad er n og hvor kommer tallene a1 og a0 fra? Og hvorfor står der ... midt i ligningen?
  • Spektroskopi

    Forumindlæg
    Er der en der kan give mig en præcis beskrivelse af hvad spektroskopi er? Jeg skal nemlig gøre rede for absorptions- og emissions-spektroskopi. Og kan ikke helt finde ud af hvad der menes med spektroskopi i denne sammenhæng. På forhånd tak
  • Ligning, uden hjælpemidler

    Forumindlæg
    ½x2 – 3x - 7/2 = 0 Skal løse denne ligning uden hjælpemidler, jeg er helt blank. Hvordan gør jeg?
  • undren integration

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man integrerer to gange får man så et rumfang ? Måske et dumt spørgsmål - men hvis nogen kan svarer vil jeg være glad.
  • Matematik

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg fik igår hjælp til opgave 3, som jeg har vedhæftet nedenunder. Det gik ud på, at jeg skulle vise biimplikation. Jeg forstår bare ikke hvorfor det på højresiden medfører det på venstresiden Tak på forhånd
  • (måske) dumt spørgsmål

    Forumindlæg
    jeg har en opgave hvor jeg skal bevise formlen a(b+c)=ab+ac geometrisk. Her har jeg fået lavet en rektangel med henholdsvis siden a og anden side b+c. Hvad mere kan jeg få ud af den formel?
  • Hjælp til lille vektoropgave

    Forumindlæg
    Denne opgave kan ikke se hvordan jeg skal få startet på, så lidt hjælp søges. 1411*: Idet vinklen mellem vektorerne a-> og b-> kaldes v, gælder det, at: v=60* |a->|=2 |a-> + b->|=kvrod(28) Bestem |b->|. Lidt hjælp ville være dejligt
  • Vektor /mat geni

    Forumindlæg
    Hej Mat genier Kan simpelthen ikke denne opgave:; Givet to vektorer i rummet vektor a = (5,12,-11) og vektor c(t)=(2t, t-11, 2), t E(reelletal) R a) Bestemmelse af lænmgden af den længste af diagonalerne i det parallelelogram, der udspændes af vektor a og vektor c(4). Mange tak