Søgning på: fysik disposition. Resultater: 17981 til 18000 af 18123
-
Hvor arbejder du henne?
ForumindlægGodaften..Jeg ville bare høre om nogen af jer havde en fritidsjob? Hvor det er og hvorfor I arbejder der..eller i hvilken butik I kunne tænke jer ar arbejde.Jeg arbejder selv i kioskbien, fordi jeg vil tjene lidt mere.../Me -
f(f(x))
ForumindlægEr det muligt at finde f(x), hvis man ved at f(f(x))=2*x/(1+x^2)? -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Skriftlig eksamen 2006
ForumindlægEr jeg den eneste der havde svært ved biologieksamen i år? Min skriftlige karakter ligger rimelig højt, men synes det her eksamenssæt overgår de andre års!! Jeg er måske den eneste der har det sådan...? -
Eksamen idag
ForumindlægDet var så den skriftlige eksamen. Hvordan gik det med jeres fysikeksamen. Jeg synes sættet var ganske let (det skal lige sige at jeg er på standardforsøg). -
snit ganget med 1,08
ForumindlæghejDet eneste jeg indtil videre har lagt mærke til, som efter min mening er iøjnfaldende i den såkaldte "Velfærdsreform" er at ens snit bliver ganget med 1,08 hvis man gå i gang med en langvideregående udd. hvis man starter inden 2 år eller noget lignende anyway..! Er der nogen som ved... -
Dynamik
ForumindlægMangler hjælp, med en god forklaring -
hælp til at forstå !!
Forumindlægredegør for ekspontielle udviklinger og gør endvider rede for forskellige former for radioaktivt hendfald?? jeg vil bare gerne vide hvad jeg presist skal i denne opgave please hjælp mig !!!!!!!! -
Her kommer eliten
ForumindlægDR1 sender i den kommende en dokumentar om Niels Brocks Elitegymnasium. Første del blev sendt i dag, kl. 20.30 (tors, 27. marts). Niels Brocks Elitegymnasiet er henvendt til de, "der kedede sig i folkeskolen." Det handler om elever, der er villige til at lægge en ekstra indsats i skole... -
Spansk A-eksamen
ForumindlægJeg har i dag været til skriftlig spansk eksamen, og vil gerne, hvis der er nogen der har lyst, have en tilbagemelding på hvordan det eventuelt kunne være gået. Den danske tekst vi skulle oversætte lød såleds: I vores familie har vi altid rejst meget. Mine forældre har været i mange lande. sidst... -
Hvilke funktioner mangler du?
ForumindlægHej Alle, Vi vil gerne gøre Studieportalen.dk til en endnu bedre hjemmeside. Studieportalen.dks formål er at tilbyde alle lige adgang til lektiehjælp, men hvilke funktioner synes du vi mangler? Skal vi have flere guides (fx en til AT -metoder?) eller har du måske en god ide til en ny funktion (F... -
Hvad skal man gøre??
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man får for meget sol? Det er min veninde som har taget for meget sol og jeg vil gerne hjælpe hende.. -
Hjælp til en fysikopgave haster
ForumindlægVi regner med, at fra en højde på 100 km, falder et brudstykke fra MIR lodret ned mod Stillehavet. Tyngdeaccelerationen regnes konstant lig med 9.7 m/s2 under faldet. Vi regner endvidere med at brudstykket ikke havde nogen lodret fart inden faldet. a) Hvor lang tid ville nedturen tage, hvis der... -
Kastemaskine..
ForumindlægHej nogen (håber jeg). Jeg sidder fast i en opgave som skal afleveres snart: En kastemaskine står så den kan affyre bolde 1.5m over jorden. Der er 6m op til loftet ialt (dvs. 4.5 fra kastearmen), og 18m væk er der en væg. Den skyder med 15m/s og det rør der affyrer kan justeres i vinklen. Opgave... -
hobitten
Forumindlæghejsa!!!! jeg ska læse hobitten til på tirsdag.... og jeg har brug en grundig referat.... hvis der skulle være nogen der har en liggende i harddisken eller et eller andet sted... jeg vil bare meget gerne have en fin og grundig referat.... af hobitten... jeg vil være yderst tilfreds med bare den m... -
SPANSK STX A skriftlig - hvordan gik det?
ForumindlægHej allesammen, som mange andre har jo også være op i Spansk idag :D så ville høre hvordan det gik? synes selv at opgave sættet var svær :S (og nåede at skrive kun 200 ord :( ) -
Bevarelse af angular momentum
ForumindlægFor at vise, at når den resulterende torque er nul og derved angular momentum er bevaret. Kan jeg da vise at det fører til følgende ligning på følgende måde: dL/dt = 0 => dL = 0 dt => ∫ dL = 0 => L2 - L1 = 0 => L2 = L1 => L2 = L1 => ω1*I1 = ω2*I2 Hvor bogstaver m... -
Tangens (problemer)
ForumindlægHej og godaften :) Denne delopgave har voldt mig en del problemer siden jeg ikke er helt sikker på, om der skal bruges tangens og solve, her er den: To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinje l. A sejler i afstanden 1200 meter fra l, mens B sejler i afstanden 1000 ... -
bestem halveringstykkelsen?
ForumindlægHEJ ALLE JEG HAR ET LILLE SPØRGSMÅL. HVORDAN FINDER JEG HALVERINGSTYKKELSEN X1/2, SAMT ABSORPTIONSKOEFFICIENTEN ? JEG HAR LAVET EN GRAF, HEREFTER MENER JEG AT MAN SKAL BESTEMME HALVERINGSTYKKELSEN VED AT AFLÆSE PÅ GRAFEN, MEN JEG VED BARE IKKE HVORDAN JEG GØR DET ? HÅBER VIRKELIG I KAN HJÆLPE MI... -
Islams grundlæggelse !!! HELP to EXAM
ForumindlægPliiiZz jeg kan ikke finde hvad er islams grundlæggelse !! er der nogen der kan hjælpe mig ??
