Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 18041 til 18060 af 18649
-
Hjælp til rettelse af en kort tekst
ForumindlægJeg har lavet denne analyse, er der en som vil hjælpe mig med at kigge den igennem? Je voudrais parler d’une peinture qui s’appelle « En bøgeskov i Maj » et traduit en français : « Un bois de hêtre en Mai» du peintre P. C. Skovgaard en 1857, Skovgaard est en peintre ... -
Eksport Ingeniør... Hjælp
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig. Jeg har lige fået en plads inde på eksport ingeniør studiet inde på Ihk Ballerup. Har søgt dette studie fordi jeg syntes a det lød meget interessant og var en god blanding af det jeg er interesseret i, nemlig naturvidenskab og handel. Desværre hører jeg nu af nogle bekendt... -
Haveringstid?
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig med følgende, da jeg virkelig gerne vil forstå det? En luftprøve fra et kælderrum indeholder 25*10^6 222^_82Rn-atomer (ved ikke hvordan jeg skal skrive det eller , det skal forestille en isotop, altså 222 nukleoner og 82 som atomets eget nummer). 222^_82Rn henfalder ved... -
Skriftlig fremstilling i morgen
ForumindlægHey, hvem skal op i morgen? Er i nervøse, det er jeg nemlig. En smule.. Hvad tænker i at skrive? For mit vedkommende vil jeg gerne skrive en essay eller artikel -
Sociale arv på ungdomsuddannelser
ForumindlægEr det i orden, at akademikerforældre hjælper deres børn med lektier? Hvis en STX-elev skriver SRP, og får sin mor til at rette den? Han får en fin karakter, fordi moderen har hjulpet ham. Hvad så med dem, hvis forældre ikke kender til brøker, oldtidskundskab og trigonometri osv. Bør alle ikke ... -
10!? :S
ForumindlægØhh ikke fordi at jeg har noget imod at få et 10-tal, det er jeg skam glad, det er overhovedet ikke det, men jeg forstår ikke, at jeg på baggrund af KUN 2 FEJL i min oversættelse kan få 10? Skal lige siges at jeg ALDRIG fik under 12 sidste år mundtlig såvel som skriftlig, men efter at have fået n... -
induktion og transformation
ForumindlægHej alle sammen derud jeg har en emnerapport vedr. Induktion og Transformation. mit spørgsmål er. hvad induktion er? hvad transformation er hvorfor det er det modsatte gerne en god forklaring på det. hilsen jenni -
Opgave i atomfysik
ForumindlægHej igen, Er ved at læse op til eksamen og synes pludselig der er så mange opgaver jeg ikke forstår, som jeg prøver at beregne. Nogen som måske kan være behjælpelig - eftersom jeg ikke har undervisning men læser selv så har jeg ikke en lærejeg kan spørge. 1. Lysstofrør og sparepærer Et lys... -
Hjælp til en kort opgave!
ForumindlægDet drejer sig omk opgave 3 angivet her: http://peecee.dk/upload/view/138170 Hvad skal jeg efter at jeg har tegnet punkterne ind eller brugt regression, for at finde serieforbindelsens samlede modstand? -
Hjælp til at forstå en kernereaktion
ForumindlægHej gutter :) Jeg har denne opgave, der driller lidt - Opgaven lyder sådan: En vigtig kernereaktion i stjerne er den såkaldte tripple-alfa proces, hvor tre 4He-kerner går sammen til en 12C-kerne. Denne proces er næsten umulig at genskabe på jorden, så i stedet ser forskerne på en exciteret 12C... -
temperaturdelen af Modulet Tryk og Temperatur
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke finde ud af de her svar er der nogen der kan hjælpe mig med det. 1) Glødetråden i en pære består af metallet wolfram. Denne pære tændes i et udhus om vinteren ved 0 grader. Resistansen ved denne temperatur er 0,16 Ohm. Temperaturen stiger til 2600 grader. a) Hvad er r... -
Har jeg bestået Mat A?
ForumindlægHvis jeg nu som afsluttende karakter har fået 7 skrftlig og 4 mdt, har jeg så bestået matematik A STX, hvis jeg får 00 til den skriftlige eksamen? Og kan jeg da komme ind på medicin? Eller skal eksamen også være bestået førend man kan komme ind på medicin? -
Ændre på synopsis. Tilladt?
ForumindlægMå man ændrer på sin synopsis inden eksamen? ALtså problemformulering, problemstillinger osv., hvis man bare har kopier af den nye med til lærer og censor? -
Hvad fik I i snit på afgangsbevisset
ForumindlægAf ren og skær nysgerrighed, ville det være sjovt at vide, hvad i har fået derude på studieportalen i snit på afgangsbevisset - Kan starte med at sige, at jeg fik et skuffende snit på 8,33 - så jeg faldt 1,7. Hvad med jer? (Vi snakker folkeskolensafgangsbevis) -
Er det umuligt at få 12 i gennemsnit på gymnasiet?
ForumindlægJeg tænkte på om det var dybt umuligt at få et snit på 12 i gymnasiet, hvis man deltager aktivt i timer og leverer opgaver til UG hver gang? -
Sammenhaeng mellem syre og salt
ForumindlægHvad er sammenhaengen mellem syre og salt? Er det ikke metal + syrerest=salt...? Kan i ikke komme med en mere praecis definitioN! også gerne et forsög som beskriver dette. -
Universiteter man skal holde sig fra i DK
ForumindlægHej Jeg hører mange gange eksempelvis, at RUC skal man holde sige fra, da det blandt andet ikke giver grundig basal grundviden. Siden jeg har afklaret med mig selv, at jeg i hvert fald skal gå på uni, så kunne det være meget sjovt at høre de forskellige meninger / erfaringer fra studerende ... -
[Mat B.] Faktorerisering af brøker med 2. grads polynomier.
ForumindlægJeg har den her opgave der driller mig en del, jeg har set mig blind på den. Føler jeg mangler en eller anden indsigt. Her er opgaven: <equation>u=\frac{3x^2 -12x+12}{5x^2 -10x}</equation> Her er svaret bogen giver:<equation>u=\frac{3(x-2)}{5x}</equation>Jeg kom sådan... -
Hvorfor er y=b*e^kx en eksponentiel
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan matematik begrunde hvorfor man nogle ganger skriver eksponentielle funktioner på formen f(x)=b*e^kx og ikke f(x)=b*a^x tak på foehåns -
Exponentielle funktioner
ForumindlægJeg har fået disse opgaver for som lektie og kan ikke finde nogle forklaringer på hvad jeg skal gøre. Er der nogle som kan løse dem?
