Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18161 til 18180 af 59860
  • Finde cosinus

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan finder jeg cosinus, når jeg ved at sinus er 0,2 og har selv regnet mig frem til at grader (helt tal) er 12, ved at skrive sin^-1 (0,2). Skal man skrive cos^-1 (0,2)=78,46304097???? Eller Skal man sige 1,00-0,2=0.80
  • Hjælp det haster

    Forumindlæg
    Heej søde mennesker. Det haster virkelig med at få sendt en rapport afsted i dag. Der er tale om 5 siders tekst. Jeg har rettet dem nøjet efter fejl, men det ville være en kæmpe hjælp - hvis der er en, som vil hjælpe med at se dem igennem en ekstra gang! :-D Please
  • lektie-hjælp

    Forumindlæg
    hej Er der en der er interesseret i at hjælpe mig i matematik A og Fysik B ... det er bare et par timer (5-6) vi taler om .. har nogle specifikke spørgsmål .. vi kan godt aftale noget med time løn !!
  • HJÆLP - potens funktion

    Forumindlæg
    Funktionen f er givet ved f(x)=bx^a. bestem tallene a og b, når der oplyses at f(1)=12, og at f(x) falder med 7%, når x vokser med 4%. nogen der kan hjælpe
  • Sindsyyyyg

    Forumindlæg
    3) om funktionen f(x) = bax oplyses, at f(0)=7, og at funktions værdien f(x) tredobles, nr x øges med ?x=9. Bestem tallene a og b
  • jeg har virkelig brug for hjælp

    Forumindlæg
    3) om funktionen f(x) = bax oplyses, at f(0)=7, og at funktions værdien f(x) tredobles, nr x øges med ?x=9. Bestem tallene a og b
  • hjælp

    Forumindlæg
    en funktion f er bestemt ved f(x)=x^3-bx^2+3x+4 hvor b er et tal. bestem de værdier af b, for hvilke f er eb voksende funktion
  • oversættelse??

    Forumindlæg
    Hvordan ville man skrive "Derfor stiger antallet af indvandrere" på spansk? Det eneste der egentlig driller ved den sætning er ordet 'stiger', og jeg kan ikke slå det op i min ordbog uden at der er tale om en stige. Håber i kan hjælp :)
  • bestem forskrift

    Forumindlæg
    jeg har skulle bestemme en forskrift af talene: x1 = 10 , x2=20 y1=6000 , y2=9000 jeg har gjort brug af en formel, men sidder lidt fast! har vedhæftet, mit forsøg.. ville hører om nogen kunne hjælpe mig, med at komme videre?
  • Andengradsligning: sammenhæng mellem a og b

    Forumindlæg
    Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2 + 2x + c = 0, a ≠0 har netop én løsning. Nogle der kan løse dette og forklar hvad man gør?
  • Er det en metafor?

    Forumindlæg
    Er følgende sætninger metaforer: hun kiggede vredt ned på hans hundeøjne (der er tale om at det er et menneske hun kigger på). Og hvad med denne sætning: de lyste op ved tanken om at få noget at lave. Håber nogen kan hjælpe.
  • brøk til decimal

    Forumindlæg
    Dette er en ret nem opgave, men har HELT glemt hvordan jeg skal gribe den an. Jeg skal skrive (2/10) som et decimal tal. Siger man, hvormange gange går 2 op i 10. Eller ganger man tæller med 100 og dividere med nævner, dvs. (2*100/10)=20
  • integral

    Forumindlæg
    Håber der nogle som kan hjælpe Bestem integralet ∫ (så da et 2 tal øvererst og 0 nederest kan ikke finde ud at skrive det derfor håber i forstår det) (4x - x2) dx. Og giv en geometrisk fortolkning af resultatet. På forhånd Tak ;)
  • HJÆLP LÆS DETTE

    Forumindlæg
    Hej derude, håber nogen af jer har et godt hjælpende hjerte (= . Er der nogen af jer der kunne give nogle forslag hvad jeg kunne komme ind på når jeg skal diskutere forbindelsen mellem kings tale og konceptet om den amerikanske drøm, Pleaceeeeee har virkelig brug for jeres hjælp. På forhånd tak.
  • uforkorteligebrøker

    Forumindlæg
    det er et dumt spørgsmål. men jeg må spørger om. fordi det længe siden jeg har lavet dem. der stå angiv følgende tal som uforkortelige brøker: a=4/9+2/3 det stå at det skal give 10/9 så hvordan er brøkken regnet ud??
  • frekvens

    Forumindlæg
    Hvordan regner man frekvens? bølgelængden er ca. mellem 380 nm og 470 nm, og bevæger sig med farten 3,00 gange 10 i 8. ved at formlen for frekvens er 1/T men kan ikke finde ud af hvilke tal der skal bruges osv. Er der nogen der ved det?
  • Snyd

    Forumindlæg
    Hej hvis man har set på nettet hvordan man fx løser en opgave vil det blive betragtet som snyd hvis man bruger den samme fremgangsmåde hvor man indsætter bare andre tal? Til eksamen fx jeg bruger den samme fremgangsmåde fra nettet til at løse fx en ligningsystem vil det blive betragtet som snyd?
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med den her: Bestem den sammenhæng, der er mellem tallene a og c, når andengradsligningen ax^2+2x+c=0, a er forskellig fra 0, har netop én løsning. På forhånd tak.
  • Hjælp til talrækker

    Forumindlæg
    Er der nogen der vil hjælpe med at finde de to næste tal i følgende to talrækker?: 1 3 2 5 3 7 .. .. 1 3 2 12 4 48 .. .. Gerne også skriv hvorfor :)
  • Eksponentiel udv. + hjælp

    Forumindlæg
    En funktion f er af typen f(x)=b*x^a, og der gælder, at f(2)=4 og f(4)=64. Bestem tallene a og b. Hvordan gør man det?