Søgning på: spansk delprøve 1. Resultater: 18221 til 18240 af 153440
-
Hjælp til solve på ti 89 titanium
ForumindlægHej, Jeg skal solve ligningen: 50=198/(1+36,2*e^(-0,0313)*x) Jeg forstår ikke hvordan man solver, så jeg håber der er en af jer, der kan foreklare mig hvordan man skriver det ind. På forhånd tak. -
Titreringskurve
ForumindlægHej, har brug for hjælp til en titreringskurve (se bilag). 1) Beregn stofmængden af tilsat NaOH 2) Hvad er stofmængden af titreret syre 3) Beregn syreopløsningens start-koncentration (før tilsætning af NaOH) -
lineære funktion
Forumindlægto lineære funktioner er givet med f(x) = x+7 og g(x) = -2x+1 Bestem skæringpuntet mellem graferne for f og g -
3 hurtige oversættelser?
ForumindlægNogle, som kan oversætte disse ord? Hvad de direkte står for? Gerne en forklaring for, hvordan de er opbygget, hvis I har tid :-) 1. Organization Chart2. Tree Chart3. Logic Chart -
skæringspunkter
ForumindlægHej. jeg vil bare spørge om en ting: opgaven lyder således: find koordinatsættet til grafens skæringspunkter: f(x) = x2-9*x-10? er a så, 1 , b = -9 og c = -10 .. ? -
Et hurtigt spørgsmål
ForumindlægHej :-) Jeg er lidt forvirret over denne opgave, håber i kan hjælpe :-) a+5/7a (skrevet som brøk med tæller og nævner) -1 (Står altså efter brøken) -
Partiel Integration
ForumindlægJeg skal løse ∫ (med pi øverst og 0 nederst) til x*sin(x) Jeg bruger partiel integration hvor jeg sætter f(x)=x og g'(x)=sin(x), dvs. g(x)=-cos(x) og f'(x)=1 Hermed får jeg: x-cos(x)-∫1*-sin(x) = x - cos(x) + sin(x) Når jeg indsætter pi får jeg jo så pi-cos(pi)+sin(pi) Løsnin... -
Elektroteknik MOSFET
ForumindlægHej Har to spørgsmål som ikke helt forstår. 1. Angående i Boost- og en Buck konverter Hvordan kan man beskrive og beregne tidsækvivalenter 2. Angående MOSFET Karkteristikker og bestemmelse af arbejdspunktet Vds og Id -
FORSKRIFT FOR F
ForumindlægBetem en forskrift for en lineære funktion f: 19) f(-3) = 0 og f(-5) = -1 20) f (-3) = 0 og f (-5) = - 2/5 -
isolering af d
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at isolere d(bemærk lille d)? eller evt henvise mig til en hjemmeside der kan hjælpe mig? 1 = π/64(D4-d4) -
Ligninger!!
Forumindlæg1 6x - 19 = x - 4 X= ? 2 4 * ( -8 ) +8 = 3 (-20) * (-4) = Venligst svar hurtigst muligt! ;) -
pH
ForumindlægHvor mange mol er der i 1 L 0,02 M HCl? Hvor mange mol ? Hvad er pH? Hvor mange mol er der i 50 ml 0,03 M NaOH? Hvad er pH? Nogler der kan hjælpe? -
Kemi natron forsøg
ForumindlægHej. Jeg har fået disse spørgsmål: Og kan simpelthen ikke finde et svar på opg 2. nogle der kan hjælpe??? 1. Beregn, hvor meget den dannede stofmængde gas fylder, idet du antager, at temperaturen er 175 0C og trykket er 1bar. jeg har så regnet dette ud: pv = nrt p*V=n*R*T 0,14mol*0,0831R*29... -
Korrekt?
ForumindlægHej... hvilke er korrekt: 1. Ich habe mich dafür entschieden Ihnen zu erzählen. (eller) 2. ich habe euch zu erztähle gewählt -
Differentialligning
Forumindlæger i gang med en opgave, har lavet a og b men er i tvivl om hvordan man laver c. Opg: der er givet en differentialligning ved dy/dx=0.004y*(1000-y) a) beregn væksthastigheden når y=500 dy/dx=0.004*500*(1000-500) = 1000 b) Bestem en forskrift for den partikulære løsning f, hvis gr... -
Nyttemaksimering
ForumindlægHej Jeg skal undersøge hvor meget forbruger A og B vil købe af vare 1 og 2. Jeg har initialbeholdningerne opgivet og priserne på varerne: A har 6 enheder af vare 1 og 4 enheder af vare 2 B har 3 enheder af vare 7 og 3 enheder af vare 2 indkomsterne har jeg fået til a: m= 28, b:m=15 jeg har he... -
Er du klog?
ForumindlægOkay.... F1 og F2 er stamfunktioner til f(x)=1/3 -3 Desuden gælder at F1(1)=2, og at grafen for F2 har linjen med ligning y=-2x+1 som tangent. Bestem F1 og F2 Jeg har fundet F1 til at være: lnx-3x+5 Men jeg kan ikke finde F2... Nogen der kan hjælpe mig?? -
Værdi af og omregning mellem M (molær), mM og mikroM
ForumindlægHej SP Jeg sidder med nogle opgaver hvor jeg skal omregne fra M (molær) til mM og μM, og omvendt. Men jeg kan ikke helt finde ud af hvordan. Jeg ved at 1 mM = 0,001 M. Men hvad er 1 μM, og hvordan regner jeg frem og tilbage mellem de enheder? På forhånd tak -
differensligning
ForumindlægHej har lidt problemer med denne opgave. Ved simpelthen ikke hvordan jeg skla bære mig ad. Håber nogen kan hjælpe!:) På forhånd tak. Betragt følgende differensligningssystem: xt+1 = −xt − 5 yt + 2, 3 yt+1 = 4 xt + 2yt − 4 , 33 for t = 0,1,2,... . Bestem de konsta... -
2 opgaver uden hjælpemidler
ForumindlægEn cirkel er bestemt ved ligningen: X^2+2x+y^2-4y=4 Bestem cirklens radius og koordinatsættet til cirklens centrum ---------------------- Gør rede for, at funktionen f(x)= (x+1)*e^x er løsning til differentialligningen dy/dx= Y+ Y/x+1
