Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18221 til 18240 af 19441
-
AT- delkonklusion
ForumindlægOkay, som så mange andre sidder jeg med AT-opgaven. Er i gang med mine del-konklusioner.. men har brug for lidt hjælp. Jeg skriver om Jødernes emigration fra Østeuropa i 1880 - 1920 til USA. Det er tre spørgsmål jeg har problemer med ( vurderende) og jeg ville høre, om nogen af jer havde nogle id... -
Samfundsøkonomi - HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHej alle. Da min far er ramt af kræft og er stærkt syg, har jeg brug for alverdens hjælp. Jeg læser til Financial Controller, en blanding af Finansøkonomi/Markedsføring-uddannelsen og mangler nu SØ eksamen. DEN kommer faktisk til at ske ALLEREDE i morgen - 4.juni kl. 12 - 14 Jeg har miss... -
Hjælp med oversættelse..
ForumindlægJeg har denne tekst på tysk:Lisa besøger ofte sine bedsteforældre, men de har aldrig besøgt hende. Hendes bedstemor rejste meget, da hun var ung, men i dag rejser hun ikke mere. Lisa elsker sin bedstemor højt. Hun fortæller altid så mange historier. Bedstemoderen har oplevet krigen. Under krigen ... -
Tage til London for at læse mat./øk. lige efter studentereksamen?
ForumindlægHej. Jeg har snakket med en af min fars venner som kommer fra England og han anbefalede mig at læse følgende studie:B.Sc. in Econometrics and Mathematical Economics(London School of Economics, University of London).http://www.lse.ac.uk/resources/undergraduateProspectus2006/courses/Economics/L140.... -
Hjælp til oversættelse :)
ForumindlægJeg har brug for noget hjælp til rettelse af denne Dansk-fransk oversættelse. Det er altså det franske som jeg gerne vil have lidt hjælp med at få rettet.(dansk)Det begynder godt. Vi dvs. far, mor og tre børn, lejer et hus ud mod havet. Faderen er chauffør, jeg overvåger børnene på bagsædet. Det ... -
Benny andersen "Svante i stormagasinet"
ForumindlægHej alle herinde. Er der nogle der kan hjælpe mig med, at finde sporglige virkemidler i digtet af Benny Andersen "Svante i stormagasinet"??? for jeg kan ikke finde ud af at finde det. Så håber, at der er nogle der kan hjælpe mig.:-) Jeg har lagt digtet ind, så det er lidt nemmere. ... -
Hjælp til lille engelsk oversættelse
ForumindlægDansk:Londons hjemløse har i længere tid været synlige for turisterne, især den gruppe, der holder til i nærheden af de store teatre på sydsiden af Themsen, og som sover i papkasser i nærheden af Waterloo Station. De unge udgør en særlig gruppe blandt de ca. 75.000 hjemløse, der siges at befinde ... -
maj2002 opg3
ForumindlægHej, opgaven er lidt lang, men håber der er nogle der kan hjælpe..a) Afstem de to reaktionsskema: 1. Cu(s) + NO3^- (aq) -> Cu2+(aq) + NO2(g) 2. Ag(s) + NO3^- (aq) -> Ag+(aq) + NO2(g) Opløsningen overføres til en 100mL målekolbe, hvorefter der fyldes op til mærket med vand. Kolbens indhol... -
små oversættelser fra Todo sobre mi madre
ForumindlægHej, er der nogen som har tid og lyst til at kigge på disse tre små oversættelser?Det ville være super! Tak.På hospitalet sidder Esteban på en bænk og ser sin mor optræde som skuespiller sammen med to læger. Hun spiller en kvinde, hvis mand er død. Lægerne beder om hendes tilladelse til at bruge ... -
Beregning af nettoladning
ForumindlægJeg sidder med nogle opgaver i biokemi, hvor jeg skal beregne nettoladningen, og finde aminosyresekvensen. Jeg kan ikke greje hvordan jeg skal gøre. (Går ud fra, at jeg skal bruge bufferligningen til nettoladning !??). Opgave 1: Aminosyresekvensen af hormonet glucagon (29-rester) fra grisepancre... -
Eksamensopgaver: nettoladning og aminosyresekvens
ForumindlægJeg sidder med nogle opgaver i biokemi, hvor jeg skal beregne nettoladningen, og finde aminosyresekvensen. Jeg kan ikke greje hvordan jeg skal gøre. (Går ud fra, at jeg skal bruge bufferligningen til nettoladning !??). Opgave 1: Aminosyresekvensen af hormonet glucagon (29-rester) fra grisepancrea... -
Lin. 2.ordens diff.ligning
ForumindlægGivet:\n\nx''(t)+4x'(t)+8x(t)=-exp(t)*sin(t)+2exp(2t)+8t.\n\nJeg skal finde den fuldstændige løsning. Jeg har tjek på den fuldstændige homogene løsning, og for så vidt også en en stor del af den partikulære. Jeg har valgt at se på højresiden som en sum af tre funktioner, hhv.\nf(t)=-e... -
Genspaltning. (Formulerings spørgsmål)
ForumindlægJeg har skrevet en rapport om genernes nedarvning i byg. Jeg har en lille mistanke om, at min lærer decideret prøver at få mig ned i karakter, og derved finder selv de mindst relevante fejl og trækker en karakter. Som sagt er det kun en mistanke, og vil meget gerne høre en andens vurdering end ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægEr der en der kan se dette hurtigt igennem? Helst en der er rigtig god til engelsk :)\n\n\nBetty Tudor er indehaver af en noget usædvanlig rekord: Efter 19 års anstrengelser og 573 køretimer har hun måttet indse, at det aldrig vil lykkes hende at få kørekort. \nFru Tudor har fået ni kørelærere ti... -
kan nogen hjælpe mig at rette mine sætninger ?
Forumindlæg1. For en halv time siden eksploderede et skib i havnen.\n\nVor ein halbe stunde seitdem explodierte eine Schiff\n\n2. Ved eksplosionen blev en sømand dræbt, og tre havnearbejdere blev kvæstet.\n\nBei explosionen worden ein Seemann Tote, und drei Hafenarbeiter worden verletzen.\n\n3. Røgen ligger... -
se fejl?
ForumindlægHej Vil I gerne se om jeg har fejl i teksten, i behøver ikke rette den, bare markere der hvor der er fejl. Vil gerne have rettelsen i dag Mi familia Vivo con mi familia. Hay cinco personas, un padre, una madre y trec hijos grandes. Dos chicos y yo. Mi padre se llama Yusuf y tiene 44 a... -
oversættelse
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til at rette denne oversættelse af.På forhånd tak!På trods af at politiet havde forbudt demonstrationer, var tusinder af demonstranter mødt på for at protestere imod tog og lastbiler, som kørte med atomaffald.Den overvejende del af demonstranterne gik ind for ikke-vold... -
Tysk stil rettelse
ForumindlægHej, alle sammen.Jeg er i gang med min stil, som jeg er i gang med at oversætte.Er ikke helt færdig med at oversætte det hele, men noget af det kommer nu:Jeg er ikke særlig god til tysk, jeg har sikkert mange fejl, men håber på at nogle gider at kigge på det?- De sidste tre linjer har jeg ikke ku... -
spansk gramma haster til idag :(
ForumindlægHEJ alle sammen!!! jeg leder efter en som kan rette nogle fejl i mine saetninger de er korte og ik saa lange har vikelig brug for hjaelp har selv kigget dem mange gange igennem :( en der vil se efter???? 1. Nej, den nye konge var ikke beruset. No, el nuevo rey no era borracho. 2. Han siger han vi... -
Potensfunktion
ForumindlægHejsa. Jeg er blevet bedt om at hjælpe en med en opgave, men jeg skal simpelthen ikke huske hvordan man løser denne type opgave, så håber I kan hjælpe mig så jeg kan give hjælpen videre...\n\nOpgaver lyder som følger:\n\n"»Erfaringen viser, at hver gang taksterne stiger 10 procent, mister vi...
