Søgning på: hitlers tale. Resultater: 18301 til 18320 af 59860
  • Vektor a og b er bestemt ved koordinatsættene

    Forumindlæg
    vektor a = (3t /2) og vektor b=(7/-8t+2) Bestem vektor a•b udtrykt ved t. Bestem tallet t, således at de to vektorer bliver ortogonale. Hvordan gør man lige det i hånden?
  • seksidet pyramidestub 2

    Forumindlæg
    Er der en som kan hjælpe mig med at forklare hvad og hvorfor formlen/udregning har brugt de tal som er blevet brugt i dette link: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1823558 kan nemlig ikke få det til at hænge sammen..
  • a og b værdi, lineær funktion

    Forumindlæg
    f(x) = 0,096·x + 1 hvor x er vanddybden i meter, og f(x) er tryk i atm (atmosfærisk tryk) a) Forklar hvad tallene 0,096 og 1 i forskriften fortæller om sammenhængen mellem vanddybde og tryk. nogen der kan hjælpe?(:
  • Afgangsprøve HJÆLLLLLP

    Forumindlæg
    Hej alle. Sagen er den at jeg skal op i dansk mundtlig til sommer. Jeg har trukket kunstbilleder fra 1800-1900 tallet, men jeg kan simpelthen ikke finde et billede, som jeg kan analysere. Er der en sød sjæl, som vil hjælpe mig??? Det vil betyde alverdens
  • Beregn gitterkonstanten i nm

    Forumindlæg
    Jeg har fået min gitterkonstant til at være = 300 mm Når jeg skal omregne tallet gitterkonstanten til nm (1mm=1000000 nm) Skal jeg bare sige: 1000000 nm / 300 mm = 3333.33 nm Passer det?
  • math

    Forumindlæg
    meget gerne, hurtigt svar tak en funktion f er bestemt ved f(x)=-x^3+bx^2+3x+4, hvor b er et tal, vi skal bestemme de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion. tak på forhånd.
  • "mængdebyggeren"

    Forumindlæg
    Jeg er ikke så trænet i at bruge "mængdebyggeren", så hvordan skriver jeg "Dm(f) er alle tal i R undtagen de værdier, hvor x = 2*n*pi, hvor n tilhører Z"
  • mobilisere ressourcer?

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke, hvorfor alle lande blev nødsaget til at mobilisere deres ressourcer efter religionskrigene i 15-og 1600 tallet? Hvad vil det sige at mobilisere sine ressourcer og hvad gør det godt for - især i forhold til religionskrigene?
  • Analytisk Plangeomatri opgave.. gerne hurtigt svar..

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem er en linje l bestemt ved ligningen x + 3 -100 = 0 og en linje M: ax -5y +1 = 0 Hvor a er en konstant bestem tallet a, således at l står vinkelret på m.
  • Forkort brøk

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har problemer med at forkorte følgende brøk mest muligt. a2*b3*a-3*b-3 (Brøkstreg) b-1*a-4 Parentesen hvor der står brøkstreg betyder der skulle være en brøkstreg der. Tallene skulle være opløftet men det kan jeg ikke finde ud af her inde. På forhånd tak.
  • Hjælp hvordan beregner jeg massetilvæksten

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle, der kan hjælpe med opgaven på vedhæftet billede? Jeg ved godt at den formel jeg skal bruge står i opgaven, men jeg har svært ved at se, hvilke tal jeg skal indsætte for at få massetilvæksten. På forhånd tak.
  • Statistik - Problemer med at definere

    Forumindlæg
    Jeg sidder endnu engang fast. Denne gang med en statistik opgave. Jeg vil gerne have defineret tallene i den vedhæftet fil. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal omskrive "> 30" så Maple kan indlæse.
  • Oversættelse af talemåder

    Forumindlæg
    Hvordan vil I oversætte følgende talemåder/ordsprog til engelsk? - Livet er ikke lutter lagkage - Livet er ikke en dans på roser - I store træk (De to første kan muligvis oversættes til 'life is no fairy tale', men er der nogle andre bud?)
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    hvordan kan jeg beregne a, b, c når jeg har ingen af delende det eneste jeg har er ax^2+bx+c=f(x) og en graf med to skæringspunkter i x-aksen og en på y-aksen der er ingen tal på akserne
  • TI89 - problem

    Forumindlæg
    Hej Allesammen Jeg sidder har og bøvler med min lommeregner, jeg skal udregne sinus og cosinus, men den giver kun negative tal, jeg ved så derfor at den skal omstilles til "degrees" men hvordan gør man ?
  • Selvstudium på uni

    Forumindlæg
    Hej :) er der nogen, der har erfaring med selvstudium på uni? Jeg læser p.t. psykologi på KU, men har tidligere taget hf som selvstudium og kan godt mærke at hele undervisningsformen, hvor man bliver holdt i hånden, mens man tales til, ikke passer mig så godt.
  • redox ret svær ?

    Forumindlæg
    ey Jeg har en en reaktion der ser således ud. Jeg har sat ladningen i ^ opløftning Cr(OH)3^1- + Br2 ---> CrO4^2- + Br^- Hva er oxidations tallet for Cr(OH)3¨^1- eller hvordan beregnes det?? pleeaz hjælp.
  • bølger

    Forumindlæg
    kan nogen hjælpe med hvordan man skal regne denne opgave. to højtalere udsender en lydbølge med samme fase og frekvens. Der er destruktiv frekvens i et punkt P. højalerne står henholdsvis 1,7 og 2,3 m. fra punktet. der skal beregnes den mindste frekvens der kan være tale om
  • Lineære funktion

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med denne? Den burde jo være nem, men er gået helt i stå :S Opgave 1.013: Grafen for den lineære funktion f (x) = 3x + b går gennem punktet P(1,-4 ) . a) Bestem tallet b:
  • funktions-hjælp

    Forumindlæg
    Hej nogen som kunne forklare mig, hvordan man løser denne her type af opgaver? -skal man isolere x, sådan så man siger x=sin^-1(½) Find alle tal x ε [0,4π] som opfyldeer ligningen sin(x)=½