Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18341 til 18360 af 149177
  • Udregn hvis muligt

    Forumindlæg
    Bestem hvis muligt: - (f+g) ’(2) - (f-g) ’(-2) - (3f) ’(-1) - (f*g) ’(3) - (g/f) ’(2) Nogle der kan hjælpe mig med disse 5?
  • km./t....?

    Forumindlæg
    Hej igen - endnu et problem.. :/ Jeg har en bus, som kører 43,1 km. på 1 time og 10 min. Hvordan regner jeg min bus' gennemsnitsfart ud? jeg har brug for en formel/ udregning :) på forhånd tak! :'D
  • beregn diameter

    Forumindlæg
    hej jeg har brug for hjælp til min problemregning håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe mig. opgaven lyder: beregn hjulets diameter. dækbredde: 315mm. dækhøjde: 252mm. fælgens diameter er 22,5 tommer (1 tommer = 2,54cm)
  • differentialligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med denne differentialligning og kan ikke helt finde ud af om jeg gør det rigtigt, er der nogle der vil hjælpe? En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=(x^2+6)/y^3 , og grafen for f går gennem punktet P(2,1). Bestem hældningen for tangenten til grafen for f...
  • ....nemt.

    Forumindlæg
    1: 5% af 250 = 5*25 eller siger man 0,05*250? 2: 200kr + 5% 3: 100kr - 5% 4: 5kr af 100kr 5: Nedsat 5% Nu 190kr .. Før = ______ kr
  • Bestem en ligning der går gennem et punkt, og som er ortogonal med en linje

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved denne opgave og jeg tænkte at jeg lige kunne spørge jer kloge mennesker. Jeg skal bestemme en ligning for linjen l der går gennem (2,-1) og som er ortogonal med 2x-3y=5 Håber i kan hjælpe mig og tak på forhånd.
  • Differentiere

    Forumindlæg
    Hej er der en klog person, som kan finde ud af at differentiere disse to funktioner? :-) c) f (x) = 5x + 1/X, P (2, f (2)) d) f(x) = 3x2 − 1/X, P(1,f(1)) / ---> skal forestille en brøkstreg :-)
  • funktion/differential

    Forumindlæg
    jeg har problemer med opgaven:\nbestem konstanten b, så linjen med ligningen y = 10x+b er tangent til grafen for funktionen f(x)=2x^3-2x^2+1
  • Matemaik

    Forumindlæg
    Opgaven er således: En funktion f er givet ved, (x)=x^3-4,5x^2-30x+3 a) Bestem funktionens nulpunkter b) Bestem f^1(x), og bestem monotoniforholdene for f. Er der en der vil hjælpe mig med opgaven?
  • Matematik hjælp!

    Forumindlæg
    En cirkel har centrum (4,-1) og radius 7. Linjen m går gennem (5,8) og (15,-2). Afgør om linjen er tangent med cirklen. hvis ja, skal du bestemme røringspunktets koordinater, hvis nej, skal du bestemme koordinaterne til de eventuelt to skæringspunkter med cirklen
  • Hjælp til at forklar!

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til at forstå ! 5!=120 det ville siger 5*4*3*2*1=120 eller? jeg ville nemlig gerne vide hvad der er gjort her 52!/(52-5)!=311.875.200 Påforhånd tak!
  • Eksponentialfunktion?

    Forumindlæg
    Har et spørgsmål til følgende:"Hvis a > 1, er f voksende, hvis 0 Sådan står der skrevet i min bog... Nogen der kan forklare mig, hvad der menes med 'injektiv'..?
  • Fra Nutid til Førnutid.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har lige et par sætninger som jeg skal have lavet om fra nutid til førnutid: 1) ¿Telefoneas a Pedro? 2) Agosto es el peor. 3) Ella busca una mesa. Nogen ideer? Tak på forhånd.
  • Potensvækst i form af X stigning i %

    Forumindlæg
    hej. Jeg har en forskrift for en Potensfunktion. er blevet stillet et spg. Hvor mange % stiger y med, hvis x stiger med 75%" er det formlen for relativ tilvækst man skal anden (r+1)^a ? eller er jeg helt forkert på den?
  • Ligninger

    Forumindlæg
    Løs ligningen:(x +1)(x-1)+ 4 + 3x = x(x+4)og meget gerne forklar hvordan man gør. kan ikk huske hvordan det skal gøres når der ikk er noget at gange ind i den ene parentes.
  • Skæringspunkter

    Forumindlæg
    Hej..Det er måske en let opgave men jeg kan ikke rigtig finde ud af den.Her kommer den:Beregn skæringspunkterne mellem parablen medligningen y = x^2 - 3 og hyperblen med ligningen:f(x)= 3 _____ +1 2x - 4
  • ligning

    Forumindlæg
    hvad giver 8x+2=-2x+12 jeg får til x=-5/3 men lommeregneren siger x=1 jeg kan bare slet ik få ligningen til at give det
  • Hjælp til at opskrive reaktionsskema for dannelsen af en alkohol mellem 1-chlorpropan og hydroxidioner...

    Forumindlæg
    Hvordan opskriver jeg reaktionsskemaet for dannelsen af en alkohol ved reaktion mellem: 1) 1-chlorpropan og hydroxidioner. 2) 2-bromheptan og hydroxidioner. 3) Hvilken reaktionstype er der tale om? Hvordan gør jeg det. Skal jeg slå den kemiske formel for chlor og propan op, eller?
  • en opgave

    Forumindlæg
    hej, jeg har lige en lille opgave: f(x) = -x^2 + 1 g(x) = sin (x) beregn f (bolle) g(0) og f (bolle) g(x) jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det an.
  • Nulstilles skriftligt fravær?

    Forumindlæg
    Hejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton