Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18341 til 18360 af 149177
-
Udregn hvis muligt
ForumindlægBestem hvis muligt: - (f+g) ’(2) - (f-g) ’(-2) - (3f) ’(-1) - (f*g) ’(3) - (g/f) ’(2) Nogle der kan hjælpe mig med disse 5? -
km./t....?
ForumindlægHej igen - endnu et problem.. :/ Jeg har en bus, som kører 43,1 km. på 1 time og 10 min. Hvordan regner jeg min bus' gennemsnitsfart ud? jeg har brug for en formel/ udregning :) på forhånd tak! :'D -
beregn diameter
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til min problemregning håber virkelig at der er nogle som kan hjælpe mig. opgaven lyder: beregn hjulets diameter. dækbredde: 315mm. dækhøjde: 252mm. fælgens diameter er 22,5 tommer (1 tommer = 2,54cm) -
differentialligning
ForumindlægHej, jeg sidder med denne differentialligning og kan ikke helt finde ud af om jeg gør det rigtigt, er der nogle der vil hjælpe? En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=(x^2+6)/y^3 , og grafen for f går gennem punktet P(2,1). Bestem hældningen for tangenten til grafen for f... -
....nemt.
Forumindlæg1: 5% af 250 = 5*25 eller siger man 0,05*250? 2: 200kr + 5% 3: 100kr - 5% 4: 5kr af 100kr 5: Nedsat 5% Nu 190kr .. Før = ______ kr -
Bestem en ligning der går gennem et punkt, og som er ortogonal med en linje
ForumindlægJeg har svært ved denne opgave og jeg tænkte at jeg lige kunne spørge jer kloge mennesker. Jeg skal bestemme en ligning for linjen l der går gennem (2,-1) og som er ortogonal med 2x-3y=5 Håber i kan hjælpe mig og tak på forhånd. -
Differentiere
ForumindlægHej er der en klog person, som kan finde ud af at differentiere disse to funktioner? :-) c) f (x) = 5x + 1/X, P (2, f (2)) d) f(x) = 3x2 − 1/X, P(1,f(1)) / ---> skal forestille en brøkstreg :-) -
funktion/differential
Forumindlægjeg har problemer med opgaven:\nbestem konstanten b, så linjen med ligningen y = 10x+b er tangent til grafen for funktionen f(x)=2x^3-2x^2+1 -
Matemaik
ForumindlægOpgaven er således: En funktion f er givet ved, (x)=x^3-4,5x^2-30x+3 a) Bestem funktionens nulpunkter b) Bestem f^1(x), og bestem monotoniforholdene for f. Er der en der vil hjælpe mig med opgaven? -
Matematik hjælp!
ForumindlægEn cirkel har centrum (4,-1) og radius 7. Linjen m går gennem (5,8) og (15,-2). Afgør om linjen er tangent med cirklen. hvis ja, skal du bestemme røringspunktets koordinater, hvis nej, skal du bestemme koordinaterne til de eventuelt to skæringspunkter med cirklen -
Hjælp til at forklar!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til at forstå ! 5!=120 det ville siger 5*4*3*2*1=120 eller? jeg ville nemlig gerne vide hvad der er gjort her 52!/(52-5)!=311.875.200 Påforhånd tak! -
Eksponentialfunktion?
ForumindlægHar et spørgsmål til følgende:"Hvis a > 1, er f voksende, hvis 0 Sådan står der skrevet i min bog... Nogen der kan forklare mig, hvad der menes med 'injektiv'..? -
Fra Nutid til Førnutid.
ForumindlægHej. Jeg har lige et par sætninger som jeg skal have lavet om fra nutid til førnutid: 1) ¿Telefoneas a Pedro? 2) Agosto es el peor. 3) Ella busca una mesa. Nogen ideer? Tak på forhånd. -
Potensvækst i form af X stigning i %
Forumindlæghej. Jeg har en forskrift for en Potensfunktion. er blevet stillet et spg. Hvor mange % stiger y med, hvis x stiger med 75%" er det formlen for relativ tilvækst man skal anden (r+1)^a ? eller er jeg helt forkert på den? -
Ligninger
ForumindlægLøs ligningen:(x +1)(x-1)+ 4 + 3x = x(x+4)og meget gerne forklar hvordan man gør. kan ikk huske hvordan det skal gøres når der ikk er noget at gange ind i den ene parentes. -
Skæringspunkter
ForumindlægHej..Det er måske en let opgave men jeg kan ikke rigtig finde ud af den.Her kommer den:Beregn skæringspunkterne mellem parablen medligningen y = x^2 - 3 og hyperblen med ligningen:f(x)= 3 _____ +1 2x - 4 -
ligning
Forumindlæghvad giver 8x+2=-2x+12 jeg får til x=-5/3 men lommeregneren siger x=1 jeg kan bare slet ik få ligningen til at give det -
Hjælp til at opskrive reaktionsskema for dannelsen af en alkohol mellem 1-chlorpropan og hydroxidioner...
ForumindlægHvordan opskriver jeg reaktionsskemaet for dannelsen af en alkohol ved reaktion mellem: 1) 1-chlorpropan og hydroxidioner. 2) 2-bromheptan og hydroxidioner. 3) Hvilken reaktionstype er der tale om? Hvordan gør jeg det. Skal jeg slå den kemiske formel for chlor og propan op, eller? -
en opgave
Forumindlæghej, jeg har lige en lille opgave: f(x) = -x^2 + 1 g(x) = sin (x) beregn f (bolle) g(0) og f (bolle) g(x) jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det an. -
Nulstilles skriftligt fravær?
ForumindlægHejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton
