Søgning på: erhvervsøkonomi c. Resultater: 18401 til 18420 af 60202
-
Hjælp til Excel
ForumindlægHvordan laver man to funktioner i ét koordinatsystem i Excel? Det drejer sig om følgende tal hvor y-aksen er iltoptagelse i l pr. min. og hvor x-aksen er pulsen. Se vedhæftet fil. -
Installering af Latex
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at installere Latex, og til det følger jeg guiden "http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/" meget, meget slavisk :) Jeg er nået til punktet "AucTeX 11.14" under "Install". Der står der under test: Re)Start Emacs. In emacs, call M-x latex-mode. Yo... -
Bindingsenergi
ForumindlægHej Jeg skal beregne bindingsenergien i HCN + 2H2 --> CH3NH2. Der er 3 bindinger mellem HC og N. Jeg synes den her er lidt svær. Jeg kan nemlig ikke finde HCN og produktet i min tabel. Jeg tænker umiddelbart at jeg skal "splitte" grundstofferne op, for jeg kan sagtens finde værdie... -
Oversætningshjæælp
ForumindlægHey.. Jeg er ikk den aller bedste til engelsk, og derfor ville jeg høre om der var nogen der gad oversætte denne her tekst rimeligt ordret fra Engelsk til Dansk:Perhaps one of the most interesting words in the English language today is the word ‘Fuck’. Out of all the English words that begin with... -
Differentialligninger - Nogen der kan hjælpe mig i gang?
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg for afvide at funktionen f, opfylder følgende:- den er løsning til dy/dt = y(0,2-ay)- f(t) -> 5000 for t -> oo (uendelig)- f(5) = 415,4Jeg vil høre om der er nogen der har nogen anelse om hvordan jeg overhovedet begynder på denne opgave, da jeg ikke aner hvordan ... -
emission
ForumindlægEn af linierne i kviksølvs emissionspektrum svarer til en overgang mellem to stationære tilstande med energierne - 1,56eV og 5,53 eVBestem liniens bølgelængde.kan ikke skrive hvad jeg har gjort for kan virkelig ikke finde ud af hvad jeg skal gøre! -
omregning i Kemi
ForumindlægJeg skal finde stofmængden "n" af (S2O3^2-) jeg har oplysningerne:Volumen 0,086mLnatriumthiosulfat 1MEr der en der lige har en god måde!!! For er det ikke noget med at mL skal laves til L osv!!!Kristian// -
6.27 i Røde opgave bog
Forumindlæger der nogle der har den? -
Integraler i raketligningen. SRP haster
ForumindlægKan ikke helt forklare/forstå hvor disse integraler giver det de gør, synetes ikke rigtig jeg kan finde en forklaring nogen steder. Se vedhæftet fil. -
hjælp til integralregning med substitution.
ForumindlægHej hej... jeg sidder lige med en opgave mere om integalregning som jeg ikke kan finde ud af. håber der er nogle der kan hjælpe mig:) opg. Bestem, uden brug af lommeregner: S= integraltegnet:) S 1 / tanx dx - be... -
Mat hjœlp
ForumindlægHej er der nogle som ved hvordan man forkorter brøktallene? 6/12, 7/28, 12/48 Håber der er nogle som vil hjœlpe -
Eksponentielt voksende funktion m.m
ForumindlægHey, jeg har nogle opgaver foran mig jeg er lidt i tvivl om, det drejer sig om følgende: Om en eksponentielt voksende funktion f(x) = b*a^x oplyses, at f(2) = 3 og f(5) = 24 bestem tallene a og b -- En størrelse y vokser med 3% om året. bestem vækstfaktoren a -- Løs ligningen 3*1,5^x = 12. Bestem... -
Beregn stofmængde
ForumindlægBeregn stofmængden (n) af sølvnitrat: Er det korrekt at man skal gange volumen (L) med koncentrationen i mol/L (Molaritet = M), hvilket er det tal som ofte står lige foran stoffets formel, fx under kemikalier, i det her tilfælde 0,100 M AgNO3(aq). Volumen 42,65 mL AgNO3 Kan nogen vise m... -
methansyre oxideres?
Forumindlægen oxidation med KMnO4 i sur oplsning med methansyre. samme forsøg udført med ethansyre. hvorfor kan dette kun se med methansyre...er det pga. at den er en stærkere syre end ethansyre? eller? mange tusind tak på forhånd -
tegninger af carbonhydrider: korrekt tegnet eller ikke?
ForumindlægTitlen siger sig selv :-) jeg skal bar elige høre om jeg har gjort det rigtigt. Hvis ikke, kunne I eventuel påpege mine fejl? på forhånd, tak! -
Opstilning af ligning
ForumindlægHey skal opstille en differentialligning der beskriver spændingen U2 som funktion af tiden t givet ved en funktion U1. hvordan skal jeg gøre dette? jeg ved det sikkert godt men kan virkelig ikke lige komme i tanke om det -
Hjælp til fysik opg fra spektrum2
Forumindlægopg 1. Målelig mængdeEt af de stoffer, som undslap ved ulykken i Tjernobyl, var 137Cs, som har en halveringstid på 30år. Det er siden vurderet, at der undslap 12kg.a) Beregn aktiviteten fra 12kg af stoffet.Jordens overflade har arealet 5,1*10^14 m^2.b) Hvad bliver aktiviteten på 1m^2, hvis stoffe... -
SN1, SN2 E1 og E1CB E2 ??
Forumindlægjeg kan ikke finde hoved eller hale i de her mekanismer? 1. NH3 fx. CH3CH2CH2Br --> CH3CH2CH2NH2 2. base hvordan er denne reaktion sket ? og hvad er denne reaktion i forhold til overskriften ? og hvordan kan jeg... -
Hydrolysering
ForumindlægHey...Jeg er som mange andre HTXere igang med eksamnes projektet, og har i den forbinelse brug for at vide hvad en hydrolysering helt præsist er? -
Grænseværdi
ForumindlægHvis jeg skal vise, at en funktion f : R -> R har en grænseværdi for x -> 0, er det så ikke det sammen som at vise, atfor ethvert epsilon > 0 eksisterer der et delta > 0, således at x eller er det normen af x man skal kunne vurdere mindre end epsilon?
