Søgning på: Fejlen af Anders Bodelsen. Resultater: 18441 til 18460 af 106471
-
2x2 matrix og egenværdier
ForumindlægA er udtrykt ved hjælp af x. Opskriv et udtryk for egenværdier for A. Find desuden, hvad egenværdierne er for x = 0. Nogen der kan hjælpe med at vise udregningerne? Tak på forhånd! -
LIGNINGER. Har 3 ligninger jeg ikke kan løse.
ForumindlægNogen som kan hjælpe mig med at løse disse tre ligninger? Så ville det være kanont! 1) 5(3x - 2)+ 2(5x - 3) = 7(4x - 1) - 3(5x - 1)2) 4(2x - 5)+ 8(3x - 5) = 5(4x - 3) - 3(2x - 3)3) (5x - 4)· 3 - (4 - 3x)· 5 = 7x + (3x - 4)· 7Please hjælp :) -
Sinusrelationen!! HJÆLP ):
ForumindlægJeg er rimelig ny her, så ved ikke helt hvordan tingene sker. Men jeg oprrettede et indlæg tidligere, men nu kan jeg ikke finde den /: Jeg har fået denne opgave og jeg kan slet ikke forstå meget af det, da jeg var syg de to dage vi havde om sinusrelationen. Håber der er en eller to der kan sætte ... -
budskab i klodshans?
ForumindlægHej Er der nogen af jer, der ved, hvad budskabet er i klods hans? -
Pythagoras
ForumindlægVis, at (m^2-n^2, 2mn, m^2+n^2) er et pythagoræisk talsæt for alle naturlige tal m og n, hvor m > n? (m^2-n^2)^2 + (2mn)^2 = (m^2+n^2)^2 Hvad skal jeg så gøre? -
afstemning af reaktionsskema
Forumindlægafstemning af reaktionsskemaJeg er komplet lost i følgende to opgaver1) Omdannelsen af stpf A (2-hydroxybenzylalkohol) til salicylsyre kan gennemføres i et trin, ved at stof A reagerer med MnO4- i sur væske. Udover salicylsyre dannes der Mn2+ mit bud: 12 H+ + 5stof A + 4 MnO4- pil 5 salicylsyre +... -
1 sætning
ForumindlægEn der kan hjælpe med denne sætning.Aber es ist auch wichtig, dass die Jugendlichen flytter hjemmefra, når tiden er inde, så de kan skabe deres egne, selvstændige tilværelser og senere stifte familie -
sfæriske coordinater
ForumindlægHej, jeg har et lille problem jeg håber i vil hjælpe mig med at løse.Til en orientering benytter jeg O OG -
Hjælp til integralregning!
ForumindlægHej alle sammen Hej alle sammen :-) Jeg har matematik på c-niveau, men da jeg manglede udfordringer, fik jeg en sværere opgave af min matematiklærer. Nu sidder jeg med en opgave i matematik, hvori jeg er gået i stå. Opgaven lyder således: b) Vis at , hvor k og c er konstanter med 0<k<... -
genetik
ForumindlægHej, er der en der har læst om emnet GENETIK?Og lige vil se på denne sætning, om den kan siges?"Hvert kromosom består af en lang dobbeltstreg DNA, som rummer koden for alle vores arvelige egenskaber" -
Spansk
Forumindlæger der ikke nok nogen der vil se min spansk stil igennem?skriv evt til [email protected] -
Ingen induktiv effekt ved H2 + O2?
ForumindlægHvis jeg nu tager O2 som eksempel. Oxygen er en gas, som er opbygget af to O-atomer med en dobbeltbinding i mellem dem.I området ved dobbeltbindingen må elektrontætheden være meget stor som følge af alle de elektroner der indgår i bindingen.I organisk kemi (og sikkert også andre steder) kan addit... -
Eksamenslæsning
ForumindlægOkay, jeg keder mig. Er i gang med at læse op til eksamen, religion! Hvis det her er en plat ide, så er det fordi jeg har læst for meget! Jeg har allerede været igennem alt det med at stikke rekorder i minestryger og få 40 mio. point i syvkabale som pause fra læsningen. Men det keder mig også.Jeg... -
standardforsøg skrif. eksamen
ForumindlægHey :)Ville lige høre hvordan i synes det er gået idag, hvad i synes om opgaverne og sådan ;)Det er jo ikke til at sammenligne med dem der har haft det almindelige sæt.. er jo næsten kun opg 3 de også har haft..Hvad har i fået?? og syntes i det var svært?? -
Fassos roser Jer alle på studi
ForumindlægGo' aften alle sammen mit navn er Fassos..! Jeg vil bare sige inden jeg rejser til Tyrkiet..! Held og Lykke i fremtiden, jeg håber det bedste for Jer alle sammen. Jeg synes I alle sammen har været meget behjælpelige, det skal I have ros for..! Faktisk er jeg meget beæret over alles præstation... -
Differentialligning
ForumindlægJeg har nedenstående differentialligning:dy/dx = Y*cosx/(sinx+2)Punkt: P(0,6)Spørgsmål:Bestem en ligning for tangenten til grafen for g i punktet P.Skal jeg lave en separation af de variable og så derefter isolere y. Derefter indsætte punktet for at finde k. Lyder det rigtigt?jeg har nemlig prøve... -
Tysk oversættelse
ForumindlægNogle der vil tjekke denne oversættelse på blot 6 linjer? Dansk: Novellen "Vi flyver" handler om den unge kvinde Angelika. Hun skal lukke børnehaven, når det sidste barn er blevet hentet af forældrene, men netop den dag dukker Dominics forældre ikke op. Dominic er i børnehaven som et ... -
Keed af Verden og kier ad Himmelen
ForumindlægJeg er lidt tabt med hensyn til fortolkningen af dette digt af Kingo.. Er der nogen der kan hjælpe? -
Dynamik
ForumindlægHej Jeg skal løse følgende opgave: Du er ude at køre på stop med en ældre lastbil. Når chaufføren bremser så hårdt, som bilen kan, hænger hans Wunderbaumfigur i en vinkel på 5 grader fra lodret. Hvad er accelerationen? Hvordan gør jeg? Jeg er tom for idéer. -
Hvornår får man skr. ex. tilbage?
ForumindlægHej med Jer...Da jeg er ved at være pænt utålmodig mht. skr. karakterer i dansk osv., ville jeg lige høre om der er nogen af Jer der ved noget om hvornår man kan forvente at få disse karakterer "offentliggjort"...?Det må da vel nødvendigvis ske inden ens sidste ex. ikk'?
