Søgning på: fysik noter c. Resultater: 18441 til 18460 af 84814
-
årsprøve??karakter??
Forumindlæghej..jeg har lige været op på prøve i engelsk skriftlig..altså en årsprøve..jeg har lavet en essay og vil have andre til at kigge på den og sige jeres mening om hvad jeg burde få for den..både grammatisk og indholdsmæssigt..Essay about “A birthday Remembered”When someone has lost her mother she w... -
Engelsk grammatik fejlsætninger
ForumindlægHejJeg sidder og laver lidt engelsk grammatik, og håber nogle af jer kan hjælpe mig lidt. Må meget gerne skrive hvorfor den skal rettes.De lyder sådan her:1: The lady at the tourist agency gave me many good information about the sights in the town2: The students were not aware of that they were n... -
Sarin
Forumindlæger der ikke ngn der kan angive strukturformlen for sarin til mig kan nemlig ikke selv finde udaf hvordan den ser ud..den burde have flg sammensætnning C4 H10 O2 F Pjeg ved at P har enkelbinding til CH3 gruppe og en dobbelbinding til et og en enkel binndig til F og en enkelt binding til et O, Oet ... -
Mængdeberegninger
ForumindlægHey.. Jeg sidder med noget kemi, som jeg har lidt problemer med at forstå og lave. Opgaven lyder: Beregn massen af den mængde stof, som i hvert tilfælde skal anvendes til fremstilling af følgende opløsninger: a) 1,00 L 1,00 M NaCl b) 2,50 L 0,500 M MgBr2 c) 250 ml 0,200 M kaliumiodid Jeg håber... -
Retvinklet trekant/forstørrelsesfaktor
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har lidt bøvl med en matematikaflevering, som jeg skal aflevere imorgen og ville høre, om der var nogen, som lige gad at hjælpe. Jeg har en retvinklet trekant ABC, Højden fra C rammer hypotenusen i punktet D. Vi ved, at a = 4 og b = 3. Det jeg skal er, at vise, at trekanten ... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, er der nogle, som gerne vil hjælpe mig med b'eren og c'eren i denne opgave? -
Butansyreopløsning og Natriumchlorid
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe med opgave c i vedhæftet dokument. Hvordan skal jeg gribe opgaven an - jeg er helt blank? -
Korrekt?
ForumindlægHej igen :) Opgaven lyder: Et andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = -5x2 + bx + c hvor b og c er tal Det oplyses, at f har rødderne 3 og 7 Bestem tallene b og c Heraf har jeg gjort følgende: ....... (der er nogle mellemberegninger osv. osv.) jeg endte med at få -5x2-50x+105. dvs. at b = 50... -
Formatering af comp.
ForumindlægHvordan kan man nemmest og mest effektivt formatere sin computer??Jeg har prøvet at højreklikke på c drevet og klikke på formater, men det virker ikke. -
y'=k*y
ForumindlægHvordan løser jeg opgaven, jeg er kommet til 1=C*e^-1 opgaven er vedhæftet -
mat
ForumindlægHej, nogle der vil hjælpe med spørgsmål c I et koordinatsystem i planen er der givet punkterne C(5,4) og P(9,3). a) Bestem en ligning for den cirkel, der har centrum i C og som g.r gennem punktet P. - (x-5)^(2)+(y-4)^(2)=17 b) Bestem en ligning for tangenten t til cirklen i punktet P. - ... -
Differentialligning
Forumindlægc'(t)+2,5*c(t) =0,1 Hej jeg fået til opgave, at løse overstående differentialligning med begyndelsesbetingelsen c(0) = 0,1. Jeg har bare ingen ide om hvad jeg skal gøre. på forhånd tak. -
et andengradspolynomium
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestem ved f(x) = - 5x^2 + bx + c hvor b og c er tal det oplyses, at f har rødderne 3 og 7 a ) bestem tallen b og c -
Jeg har igen et lille reducerings problem ;)
ForumindlægReducer: b^2+c^2+2bc/b^2+c^2 Mit spørgsmål er så hvad der sker med de c^2? Jeg ved at b^2 går ud med hinanden, men hvad er med de andre? -
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg håber, at I vil læse den igennem og komme med rettelser. På forhånd tak. :)Udvekslingsstuderende Der er mange unge, der gerne vil til udlandet i en kortere eller længere periode, mens de går i skole, eller når de taget deres studentereksamen. Som udlænding kan det være vanskeligt at få ar... -
Tror du på GUD??
ForumindlægHej folkens Mit spørgsmål til jer er om I tror på GUD? Og hvorfor i ikke gør hvis I ikke tror på GUd? Hvilken religion I har og hvorfor I føler jer overbevist om, at det er den rigtige religion?? Jeg er selv muslim og har den overbevisning at islam er den eneste sande og fuldendte religion,... -
Jura - hvad skal ens stærke sider være?
ForumindlægHej Jeg blev færdig med gymnasiet sidste år, og vil nu gerne igang med at læse. Jeg havde en rigtig naturvidenskabelig linie på gym med både matematik, fysik og kemi på A-niveau. Jeg var god til alle fagene, men de interesserer mig ikke. Jeg synes det er sjovt at løse opgaver, men synes aldrig at... -
Går min drøm i vasken?
ForumindlægHej... Jeg har et snit på 8,5 og overvejer at søge ind på KU (jura) til sommer når jeg engang bliver student. Jeg er ikke specielt god til matematik og fysik, men har valgt begge fag som valgfag for at være på den sikre side, så jeg ikke skal tage suppleringskurser hvis jeg nu skulle skifte menin... -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej mennesker! Lige nu går jeg i 9 klasse og allerede den 6 januar skal jeg vælge en studieretning. Jeg er rigtig god til humanistiske fag, det er nemt for mig at få 12-taller i dem, men til gengæld har jeg store problemer med matematik. Hver gang jeg ser nogle tal, som skal regnes ud, får j... -
Hvad hedder Kobber ionen?
ForumindlægHejsa Hvad hedder kobberionen? I fysik-bogen står der at Cu++, men hvordan kan det være? For kobber har jo 1 elektron i yderste skal, og så mangler den jo 7 elektorner for at opfylde oktetreglen? Jeg forstår det ikke. Tak på forhånd.
