Søgning på: To keep the faith. Resultater: 18461 til 18480 af 18613
-
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ... -
Kemi nørd søges
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Kemi? Fik du karakter omkring 10 eller 11? Var du kanon til at skrive noter? og kan du forbinde faget med en computer..Så er det lige dig jeg har brug for til et rigtig spændende projekt. ..Er du nørd på den fede måde så skriv til mig på adr... -
Opstart af VU-Vejle
ForumindlægHey...Ja, dette er reklame, og det rager mig en blikspand, hvis nogle ikke vil finde sig i det. Trælse kommentarer bedes i holde for jer selv.I aften er der VU-MØDE i Bygningen i Vejle kl. 19.00. Jeg opfordrer alle de fornuftigt tænkende brugere af Studieportalen.dk - altså borgerlige - at møde o... -
Hvorfor?
ForumindlægHvordan kan det være, at man ikke kan forstå noget, når det er muligt at forstå? Hvis I synes jeg er skør, er det jer, der ikke forstår mit spørgsmål. -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Fysik/Kemi 9. klasse
ForumindlægNogen der ved hvad man kan lave af forsøg, eller smarte ting man kan fortælle censor, omkring disse nedenstående emner??? KalkSyreSalteInduktionTransformationAtomfysik (Alfa, Beta, Gamma...)... Alle kom med forslag og imput... :D- Hvis nogen har nogle noter, vil jeg også med glæde modtage dem..P... -
Nogle der gider at rette min tekst om Beckham og Victoria samt gøre sproget finere...
ForumindlægHej... Ja nu er jeg tilbage med alle mine tysk tekster, jeg håber i vil se dem igennem og i må meget gerne gøre sproget finere lige som i gjorde ved mine engelske tekster. Når jeg skriver i godt må gøre sproget finere er det dels fordi det kommer til at lyse mere tysk agtigt, og at grammatikken k... -
Læserbrev
ForumindlægJeg er netop startet i 2G, og er dermed også startet på højniveau Samfundsfag. Vi har indledningsvis haft om de tre hovedideologier (Lib., Kons, og Soc.) og har netop fået vores første aflevering for; vi skal skrive et indlæg til en avis om et af følgende emner:- Efterløn- Integration- Offentlig ... -
Diffenrentialligning
Forumindlæg(*) y'+y=2*e^xa) Gør rede for, at enhver af funktionernefc(x)=c*e^-x+e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen (*).(ved fc(x) er c'et sænket..)b) For en bestemt værdi af c går grafen for fc gennem punktet P(-2,15).Beregn denne værdi af c.c) Nogle løsninger til differential... -
Lokal maks og min-Haster
ForumindlægNogen der måske kan hjælpe? Lad D være mængden af alle punkter (x,y) i R2 hvor x>0 , y>0, og x+y<6. Overvej funktionen f : D → R, defineret ved f(x, y) := yx^2(4 − x − y). Find alle punkter i D hvor f har en lokal maksimum værdi, og alle punkter i D hvor f har e... -
Hvordan gik det - 2006??
ForumindlægNå.. nu er eksamenstiden 2006 sat igang! Hvordan er det gået? -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b... -
Hjælp til latex
ForumindlægJeg skal starte på KU efter sommerferien og vil gerne lære at anvende latex inden. Jeg har behov for ca. 10 timers undervisning af en arfaren latexbruger. Jeg vil betale mellem 150 og 200 kr i timen. Undervisningen skal helst foregå efter 28 juli. Jeg bor i københavnsområdet, men er åben ... -
ERIK MORSING...
ForumindlægVil du ikke nok, fjerne blokering af mig. For jeg har altså, lige brug for lidt hjælp. -
Så er der valg!
ForumindlægSå er valget udskrevet til den 13. november. Held og lykke til alle førstegangsvælgerne derude, tænk jer godt om når i sætter krydset, der er flere år til at det sker igen :) I samme ombæring vil jeg på resten af redaktionens vegne opfordre til sober og velargumenteret debat her på siden. God ... -
Hjælp til opgave i erhvervsret søges
ForumindlægEn virksomhed udvider sine produktionsfaciliteter med en tilbygning, der opføres langs med skellet ind til nabogrunden. Tilbygningen står færdig i maj 2006, men er opført for tæt på skellet så kommunen ikke kan udstede en bygningsattest. Naboen, en gårdejer som i forvejen ikke er begejstret for v... -
Hvad er dit yndlingsland?
ForumindlægHvad er dit yndlingsland? Mit er Luxembourg, fordi de har den højeste BNP pr. indbygger, både målt nominelt og i forhold til købekraft. -
Jeg er sq stolt! :)
ForumindlægJeg fortjener et klap på skulderen. Nu skal i bare høre... Jeg mødte en fra min gamle folkeskoleklasse nede i byen i dag og jeg kunne næsten ikke kende hende. Hun så nogenlunde ud.. Men i folkeskolen var hun bare jordens største hval. Jeg siger dig hun var stor! og det fik mig til at tænke.. hv... -
cirklensligning
Forumindlægen cirkel er givet ved ligningen: x^2 +4x +y^2 -6y-23=0 så er det jeg gerne vil vide hvordan man kan se hvad centrum C(a,b) og radius, gætter på at 23 er radius og hvordan omskriver man den til ligningen for cirkelperiferien (x-a)^2 + (y-b)^2 =r^2
