Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18481 til 18500 af 20689
-
LYS? HJÆLP...
ForumindlægJa overskriften siger det hele? Hvad er lys? Jeg har læst i min fysikbog flere gange, men jeg forstår det bare ikke.. er der ik en der har tid til at forklare det på et meget lavt niveau? og hvad er et spektre forresten? -
sandsynlighed og poissonfordeling
ForumindlægHej, jeg vil spørge om er der nogen som kan hjælpe mig med min SRO. Øvelsen er "kast 20 terninger 50 gange" - hvor jeg skal notere hver gang jeg får en sekser. dette har jeg også gjort. men problemet er bare hvordan jeg skal inddrage poissonfordelingen. kan nogle hjælpe mig med det? -
Opstil en funktion
ForumindlægHalløj! Nogen som kan hjælpe med denne her opgave?:). Tak på forhånd. -
Søge flere gange på gennemsnit
ForumindlægHej, Jeg står for at skulle søge ind på RUC her inden d. 5., men er stadig utrolig meget i tvivl om hvilken retning jeg skal tage, jeg er, for at sige det mildt, mere stresset lige pt. end jeg nogensinde har været til en eksamen!! Men om ikke andet, kan man jo søge ind, prøve det af og droppe ud ... -
Udregne temperaturstigning af vand i et kalorimeter
ForumindlægHej Jeg sidder og laver fysikrapport hvor jeg bla. skal udregne temperaturstigningen af vand i et kalorimeter. Formelen hedder ?t= (U_eff^2 * T) / R * (c_vand * m_vand + 40 J/K) U_eff = 2,828V T = 240 sekunder R = 2,5 ohm c_vand = 20 grader C m_vand = 200g 40J/K = kalorimeterets varmekapacitet i ... -
Program til figurtegning
ForumindlægHej, Er der nogen, der ved i hvilket program man kan tegne figurer som de nedenstående? upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/Supply-and-demand.svg/500px-Supply-and-demand.svg.png upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1b/Eksempeloverskud.JPG -
Bedre til at skrive gode noter?
ForumindlægHeej alle herinde :) Jeg sidder lidt med et problem om, at jeg ikke kan få skrevet nogle gode noter til de fag vi nu har (10. klasse) Vil rigtig gerne forbedre mine karakter osv.. - Men har det lidt som om at jeg ikke rigtig bliver "klogere" på de enkelte emner vi har. Har det lidt med... -
Balmerserien
ForumindlægKære alle jer kloge mennesker herinde, Er denne opgave regnet rigtigt? Balmerserien: Et hydrogenatom falder fra anden exciterede tilstand (n=3) til første exciterede tilstand (n=2) under udsendelse af en foton. Beregn bølgelængden af fotonen. Hvor i det elektromagnetiske spektrum (vi vedtag... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Spole beregning
ForumindlægHej Jeg har en opgave der lyder: En brugsgenstand som består af en resistans og en ideel induktiv reaktans i serieforbindelse optager ved 230 V, 50Hz en strøm på 1,5A og en effekt på 150W Bestem resistansen R Bestem XL Jeg tænkte om man skulle sige Z=U/I men er det ikke impendansen for ... -
Beregn kraftens arbejde
ForumindlægHej alle. Jeg har fået opgaven der lyder: "En kasse skubbes 4 m i den retning, hvori en kraft på 5 N virker. Beregn kraftens arbejde" Det er sikkert meget let, men jeg har ikke kunne finde svar i mine lektier. Vil I hjælpe? Tak på forhånd. :) -
Læreruddannelsen- håber nogen kan hjælpe?
ForumindlægHej alle Jeg går nu i 2g, og efter 3g vil jeg gerne læse til lærer. Mine karakterer er meget fine i alle fag, undtagen i billedkunst, hvor jeg mindst skal have en karakter på 7, men desværre afsluttede jeg billedkunst med et 4 tal. Jeg vil gerne læse på Zahle UCC. Hvad skal jeg så gøre nu? - Har ... -
Spændingsforskel
ForumindlægEn almindelig stikkontakt har en spændingsforskel på 230 V. Er det så ikke det samme som styrken? Har lidt svært ved at forstå det, så hvis I kan forklare mig det, ville det være perfekt :) -
Halveringstid
ForumindlægHej Jeg skal beregne halveringstiden for Ba-137*. I et forsøg er jeg kommet frem til denne regressionsligning for forsøget: y=219,45307*e^-0,00426x Bruger så formlen for halveringskonstanten. Men henfaldskonstant må være k=-0,00426. Skriver derfor: T(½)=ln(½)/ln(-0,00426)=0,127 ... -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
Partikelstråling
ForumindlægHvad er partikelstråling, forklar gerne så det er let at forstå det. -
mennesket ?
ForumindlægHej når jeg har et emne om forbrænding af fossile stoffer og hvorn de skader vores miljø, samt svovl. altså selve rapporten er om forbrænding, meeeen hvad har det med mennesket at gøre ? : / tak på forhånd
