Søgning på: tove ditlevsen de evige tre. Resultater: 18481 til 18500 af 19441
-
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Tsunami
ForumindlægHey.Ville bare lige høre om folk herinde mener at vi danskere bør støtte Asien efter katastrofen?Selv mener jeg, at det er meget vigtigt at støtte, men at vi dog ikke må glemme "de sultne afrikanere"... -
Fys: Aktivitet og hastighed/acceleration
ForumindlægHejsa, så sidder jeg atter igen og bakser med en fysikaflevering :/ Jeg vil lige høre, om der er nogen som vil kigge min aflevering igennem (altså det jeg har lavet) og fortælle, om det er rigtigt eller forkert.Og hvis nogen lige kunne hjælpe mig med at isolere tiden T i opgave A10.c samt forklar... -
Skørbug og opdagelsesrejsende HJÆLP
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg h... -
Divergent række
ForumindlægHejsa.Jeg skal vise, at potensrækken\\sum_{n=0}^\\infty (2n+1)z^ner divergent i ethvert punkt på konvergenscirklens rand. Hvordan gør jeg det?Det skal lige siges, at jeg allerede har beregnet konvergensradius af rækken til at være 1. -
3. g dansk eksamen stil
ForumindlægHej alle 3. g'ere!Hvordan er jeres dansk stil gået?Jeg synes godt nok det var svære emner!!Skrev opgave 3!Glæder mig til at høre fra jer! -
SAMF. SKR. EKSAMEN
ForumindlægHej allesammen!Nå, lad os så få lidt debat i gang om opgavesættet, hvad folk har skrevet om, og vigtigst af alt; hvordan det gik?!Jeg synes umiddelbart, at det var et godt sæt, selvom ikke alle på mit hold var enige! Skrev desuden opgave C.Hvad med jer folkens? -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
Lorte reform
ForumindlægTitlen siger det hele. Hold da kæft noget lort! Har lige fundet ud af at alle har samme fag op til december, at årskarakterer tæller mere end eksamenskarakterer, at et C niveau fag tæller det samme som et A niveau fag! At jeg skal have afslutte hele 35 fag i min tid i gymnasiet! Det der med studi... -
Bestem en ret linjes normalvektor
ForumindlægHej I en opgave er følgende rette linje givet: 12x + 3y + 9 = 0 Hvordan finder jeg linjens normalvektor? Dette kan jeg tilsyneladende ikke finde ud af, når den rette linje er opskrevet på denne form. Jeg har prøvet af omskrive linjen så den opfylder formen y = ax + b - den bliver så til:... -
problemregning
Forumindlæger der nogen der har lavet noget om bistader,bier osv. -
MATH! opgaver!
ForumindlægHej!Er der nogen som har løst til at kigge på disse opgaver:Jeg ved godt at de ikke er særlig svære at lave, men der er nogle enkelte steder hvor jeg er en lille smule usikker, derfor vil jeg håbe at der er nogen der har løst til at se på dem.Opgave 1)En plan alfa har ligningen 2x+3y-z=8a. Bestem... -
Differentiere, f'(x) =0
ForumindlægHej alle i kloge mennesker :) jeg er gået fuldstændig i stå i den her opgave: En funktion f er givet ved f(x)= x^3-2,5x^2-2x+7 A) Løs ligningen f’(x) =0 b) betem monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f.... og må godt bruge lommeregner :) håber i kan hjælpe mig -
lidt hjælp søges
Forumindlæghej!\ner der nogen som er villige til at hjælpe mig med disse 4 opgaver er næsten færdig.\nOpgave 1)\n\nen funktion f er bestemt ved \nf(x)=x+ln(x) , xER+\n\nvis at f er voksende\ngør rede for at f har netop et nulpunkt.\n\nløsning.\nln(x) er en voksende funktion og da vi ydermere for at vide at ... -
Tøjdesigner - Designskolen
ForumindlægHej alle :) Jeg er en DAME (lol) på 22 år og jeg er meget i tviel om hvad jeg skal uddanne mig som og så alligevel ikke... Det som jeg mest kunne tænke mig at være er at være tøjdesigner for hvis der noget jeg VED jeg kan så er det tøj. Jeg er en der går modstrømmen, og har fået meget ros fo... -
Polynomier forskriften
ForumindlægVi er lige startet på andengradspolynomier. Jeg har lært at forskriften for polynomier er f(x) = an * xn + an-1 * xn-1 + ... a1 * x + a0 Jeg kan overhovedet ikke forstå denne forskrift. Hvad er n og hvor kommer tallene a1 og a0 fra? Og hvorfor står der ... midt i ligningen? -
Uden hjælpemidler. opg.
ForumindlægEr begyndt at repetere lidt her i ferien. Jeg er dog kommet i problemer med en del opgaver, som jeg håber I kan hjælpe med.\n\nhttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0584.pdf\n\nopg 3,7 og 9\n\n3) 3(3/4)+(ln(2)-ln(1)) men det er vidst ikke den rigtige måde at skrive det op på... -
[Er du enig?] Segmentanalyse
ForumindlægHej,\nJeg har fået til opgave at lave en analyse af en person...\nVi skulle gøre det i grupper, men jeg nåede aldrig at danne en gruppe så jeg er helt alene, derfor har jeg valgt at skrive følgende ind her på studi så i er min gruppe ;)\n\nDen del af opgaven jeg skal diskuterer med jer er følgend... -
Bruttoreaktionsskema for citronsyres reaktion med H20
ForumindlægJeg er gået helt i stå med denne kemiopgave - håber, at der er nogen, som kan sætte sig ind i det og hjælpe! Dette er oplysningerne vi får i starten af opgaven: En natriumhydrogencarbonatopløsning fremstilles ved at opløse 2 g NaHCO3 i 50 mL demineralise-ret vand. pH i opløsningen måles til...
