Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 18561 til 18580 af 186242
-
Sinus .. Hjælp det haster
ForumindlægHej derude. Hvorfor er der ingen forskel på sinus og cosinus når man snakker om harmoniske svingninger. Altså: x=Asin(wt) og x=Acos(wt) På forhånd tak -
Vinkler mellem vektorer med 4 koordinater...
ForumindlægJeg sidder med den her opgave og har hverken en anelse om hvilke formler jeg skal bruge ELLER hvordan opgaven skal løses - Nogen der kan give mig et hint eller sådan? Hvad er vinklen mellem vektorerne u=(1,2,1,2) og v=(3,2,1,1) -
rette en ulighed
Forumindlæg4x – (3x – 5)/3 > 3x+1 4x – (3x – 5) /3 . 3 < 3x + 1 . 3 4x – 3x – 5 < 3x + 3 1x – 5 – 1x < 3x + 3 – 1x - 5 < 2x + 3 -5 – 3 < 2x + 3 – 3 8 < 2x 8/2 > 2x/2 4 > x -
linære sammenhæng - fysik - hjælp tak
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave på forhånd tak! :) Der er sammenhængen mellem den kraft F, der skal til for at strække en elastik i en slangebøsse og elastikkens forlængelse x. Grafen viser sådan en sammenhæng. (jeg har en graf, og den er lineær voksende.) a) Bestem en ... -
Procentregning af en størrelse?? Mundtlig Mat C
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i Mat C og på mit pensum har jeg fået opgaven: "Forklar hvordan man lægger procenter til og trækker procenter fra en størrelse." Jeg har ingen anelse om hvad det kan betyde. Jeg ved ikke hvad en "størrelse" kan være. Jeg håber virkelig der er no... -
Matricer
ForumindlægKan man finde en ubekendt f-eks. "a" ved at sætte to matricer der begge indeholder a lig hinanden? -
Diffusion og osmose
ForumindlægEr der nogen der kan give mig nogle eksempler på diffusion og osmose i naturen? Meget vigtigt! Hjælp.. :) -
Begrænsende reakttant, hvordan?
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: Hvor mange mol NO (g) kan man danne ved reaktion mellem 5,00 mol ammoniak og 6,00 mol ilt? 4 NH3 (g)+5 O2 (g)→4 NO(G)+6 H2 O(l) Reaktionsforhold 4:5 n(NH3 )=5,00 mol n(O2 )=6,00 mol Og hvordan kommer jeg så lige videre? Jeg skal bruge hvad der er den begr... -
Integralregning
ForumindlægForklar hvad der forstås ved det bestemte integral for en funktion f defineret på det lukkede interval [a,b] Er der nogen der finde på en lang forklaring på den? sender gerne en symbolsk beløb på mobilepay! -
Ølbrygnings spørgsmål
ForumindlægHar haft 15 spørgsmål om ølbrygning et par få af dem har jeg svært ved at svar på: 1. Ved rengøring blandes 2,5 mL idophor 5% med 10 L vand. Beregn hvor mange ppm denne opløsning svarer til (1ppm =1/1*106). 3. Hvorfor skal der mæskes ved forskellige temperaturer? 5. Hvorfor ka... -
Herons Læresætning
ForumindlægHejsa\n\nJeg ved det er muligt at finde en del om netop dette emne rundt omkring på nettet - ligeledes også på denne side. Har ikke sat mig så meget ind i det endnu.\n\nMen er der ikke en der gider forklare lidt grundprincipper bag Herons formel/læresætning - altså, hvad den bruges til, evt. kan ... -
Proportionalitet spørgsmål
ForumindlægHej Jeg sidder med et lille matematisk i problem. Hvis noget er ligefrem proportionalt med noget andet, kan en lineær ligning opskrives for dette. Et eksempel ville være, at y og x er ligefrem proportionale og derfor kan y = a*x opskrives. Hvordan kan en ligning så opskrives, hvis y er p... -
Jeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget
ForumindlægJeg kan ikke selv sættte mine billeder ind i indlægget Jeg hjælper gerne spørgerne ved hjælp af billeder, for eksempel af grafer og tegninger fra Geogebra og Libreoffice. Da mit styresystem er Ubuntu Linux, er billederne lavet som .png-udklip. Jeg bruger Firefox som browser. Jeg kan godt vedhæft... -
SU spørgsmål
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål mht til SU jeg havde fødselsdag her i februar og har derfor mulighed for at få SU fra april, der er første kvartal efter min fødselsdag. Men her er mit spørgsmål; Jeg har først fået ansøgt om SU her i slutningen af marts måned, og hvis jeg derfor ikke når at få SU fra ... -
ligning
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne ligning. (x og -2)integraletegn((t^2)-2)dt=0 det jeg starter med er at sige er: [1/3t^3 - 2t](x og -2) =0 => (1/3x^3 - 2x)-(1/3(-2)^2 - 2*(-2))=0 => 1/3x^3 - 2x + 8/3 - 4 =0 => x^3 - 6x - 4=0 Og hvad gør jeg så herfra? Nogen der kan forstå hvad jeg... -
Differentialkvotient
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med følgende opgave??? Angiv en ligning for den tangent til parablen med ligningen y = 2x^2, der har hældningskoefficienten 2. Mange tak. -
Differentiation
ForumindlægHvordan differentieres f(x)= -x^2? -
afstemning
ForumindlægHNO3+Mg(OH)2 ---> ? -
Reducer
ForumindlægHej! :D Nogen der kan hjælpe mig med at reducere dette stykke? Fatter bjælle :) 2x(6-x) + x^2 + (6-x)^2 På forhånd tak. Mvh. Andreas :) -
Delbrøksopsspaltning
ForumindlægHej.Sidder og arbejder med nogen Laplace-tranformationer, og har lidt problemer med at finde de inverse. Vi har fået at vide, at man kan bruge en metode som de kalder "delbrøksopspaltning", men jeg kender/forstår ikke denne metode. Metoden skulle gå ud på, at man tager en brøk, med bevæ...
