Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18581 til 18600 af 19042
-
Mat, uni
ForumindlægHej alle\n\nJeg går på 1. semester af matematikstudiet og skal til eksamen her i januar. I den forbindelse sidder jeg netop nu og er ved at forberede teori-spørgsmålene. Jeg er dog løbet på et par problemer, som jeg håber, at en kan hjælpe mig med.\n\n1) Inverse funktioner:\na) Hvordan løser man ... -
beregning af tryk
ForumindlægHej Jeg har denne opgave: ved opvarming til 1360 grader omdannes BaCO3 (g), til BaO (g) og CO2 (g). 10.0 gram BaCO3 (g) opvarmes til 1400 grader i en luft tom beholder på 3.0L Beregn trykket af CO2 (g) i beholderen ved 1400 grader. første skridt er vel at finde ud af hvor mange gram CO2 der... -
"Loose Change" 9/11 dokumentar
Forumindlæg"Loose Change" "A one hour analysis of 9/11 and how it is more likely than not that the government was actually behind the attacks."Var selv i starten meget skeptisk før jeg så den, troede bare det var en af de typiske provokerende film, men slet ikke den får en til at tænke.... -
ledningens varmestigning
ForumindlægDer leveres energi fra et kraftværk til forbrugeren med en effekt på 60 MW Mellem forbrugeren og kraftværket er der en 30 km lang kobberledning med diameteren 10 mm. Effekten leveres med en spændingsforskel på 132 kV. d) Ved en spændingsforskel på 132 kV, hvor meget varmere vil ledningen blive... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
Forkert besvarelse
ForumindlægHej! Jeg ville høre om der er nogen der kender til regler vedrørende forkert besvarelse af opgaver på engelsk A-niveau. Jeg er kommet til at skrive en short STORY i stedet for short ESSAy I B-delen!! Dumper man så eller trækker det bare ned i karakteren? Jeg håber virkelig nogen ved noget!!! -
Dagens skriftlige eksamen
ForumindlægGik det godt? Hvilket enme valgte i, og hvad kom i ind på?Valgte selv den sidste...Vi snakker selvf gymnasiet ;D -
Perioder
ForumindlægEr der nogen der har sådan en slags kronologi over de forskellige litteratur perioder? -
AT - Psykologi - metode???
ForumindlægHar et kæmpe problem... Skal op i AT på onsdag - men har stadig ikke helt styr på min psykologiske metode del... Jeg har om Erikson og Bowlby som jeg skal belyse på asylbørn i DK... Der udover har jeg 2 cases som jeg har analyseret og inddraget Erikson og Bowlby.. Er de to humanister?? og hvorfor... -
vekselspænding opgave
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl med denne opgave, Jeg er igang med at regne spændingen over Z2 og får den til Uz2 = 230,77 V som jeg ikke helt forstår, hvordan skal jeg så beregn Z3 når Z2 bruger 230.77 V ud af 230? -
ryster stadig
ForumindlægJeg er stadig nervøs, da jeg lige har været til optagelsesprøve.. -
PROBLEMER MED UDREGNINGERNE!
ForumindlægJeg kom i gang med opgaven,men kan ikk komme videre...hjælp tak.-Denne opgave går ud på at løse ligningen på side 125 i Grundbogen manuelt, dvs. uden at bruge Mathcad el. lign. I skal altså løse følgende ligning med hensyn til xT: a·(xT - h)2 + b·(xT – h) + c = a·(xT + h)2 + b·(xT + h) + c ... -
Matematik på Computereren - hvordan?
ForumindlægHey folks. Jeg begynder på gymnasiet om en uge og jeg har anskaffet mig en bærbar så jeg kan tage noter istedet for alle de spildte håndskrevne noter jeg lavede i folkeskolen. Anyways min matematiklærer lærte mig aldrig hvordan man laver blækregninger etc på computeren, så jeg undrer mig hvordan... -
spg om hjortetakssalt
Forumindlæghej er der en der ved hvorfor hjortetakssalt kan give en kraftig lugt at ammoniak men ikke giver smag til kagerne? -
"Lægehierarki "
ForumindlægHej. Er der nogen her, som kan hjælpe med at lave et "Lægehierarki". Sådan hvor man får alle lægestillinger I efter, hvad der vægtes mest og sådan. Jeg vil virkelig gerne vide, hvilke slags læger der er, så derfor ville det være ret fedt! -
mat
Forumindlæghej allesammen jeg har brug for lidt hjælp, jeg sidder og kan slet ikke forstå den her opgave, jeg håber i kan hjælpe mig.... jeg har fået af vide rumfang og det krumme overfladareal ... problemstillingen lyder sådan: kom med bud på mål af radius og højde på keglen, så den kan inholde 0,4 L o... -
hjælp til engelsk sætninger!! hurtigt
Forumindlæghej jeg vil utrolig gerne have en til at tjekke disse få sætninger for fejl da det er noget til en aflevering, ved der er fejl men kan ikke rigtig se hvor? (: I just said the same bad things about her and to her, like they did. I truly regret what I did, and I know I ruined her time in 7-grade, ... -
teoriprøven
Forumindlæghej det er sådan at jeg skal snart til teoriprøve og er meget nervøs for om jeg består. Fordi jeg plejer normalt at få omkring 8-6 fejl når jeg har prøve i teoriundervisning. Jeg tænkte om I kunne give mig nogle gode råd til hvad jeg skal være forberedt på når jeg skal til teoriprøve? -
Kompleks andengradsulighed
ForumindlægJeg håber virkelig, nogen kan hjælpe mig med denne opgave: Bestem alle de løsninger for den komplekse ligning: , som har en absolutværdi, der er mindre end 2π. Jeg er indtil videre kommet frem til, at jeg via nulreglen skal løse ligningerne: og . Den første har jeg fået til: Og ... -
Ligninger
ForumindlægHej alle. Er i gang med ligniger på Mat C. Jeg synes virkelig det er svært og jeg vil utrolig gerne forstå det rigtigt. Hvad er fremgangsmåden ved denne?: (Har prøvet mange gange!) ½x - 5 = 2x + 6 Så har jeg fået resultatet x=2 ved denne: 5x – 2(x + 1) = 4 - 3x ...
