Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18581 til 18600 af 84121
-
Beregn længden
ForumindlægHvordan kan man beregne længden af C opg. 34 -
andengradspolynomier
ForumindlægNolge der kan hjælpe med opgave c,d og e? -
funktion
Forumindlægskal undersøge funktionsfamilien y=ax^2+bx+c, og er må ikk være 0!skal så undersøge de 4 variable: a,b,c og xs(ekstremumspunktet)På grundlag af skal jeg finde ud af, hvilke variable der er uafhængige og hvilke der er afhængige, samt hvilke sammenhænge der er mellem disse variable.Dernæst skal jeg... -
de aktuelle koncentrationer
Forumindlægder afvejes 2,35g Na2SO4 som opløses i demineraliseret vand i en 250mL målekolbe hvorefter der fyldes op til mærket med demineraliseret vand og omrystes. a) beregn den formelle koncentration af Na2SO4 i den fremstillede opløsningen. =0,66174mol b) beregn de aktuelle koncentrationer af Na^+ og S... -
Pythagoras-hjælp(haster)
Forumindlæghej jeg skal til eksamen imorgen og har et lille problem. jeg ved man skal skrive plus når man skal finde hypotenusen altså- c^2=a^2+b^2 jeg ved også når jeg skal finde hosligende hosliggende katete skriver jeg minus altså - b^2=c^2-a^2 men jeg har problemer med at forstå den modstående katete, s... -
Feromoner
ForumindlægHej alle sammen :-) Jeg har brug for lidt hjælp, for jeg er fuldstændig kort død og kan ikke finde rundt... a) Forklar, hvorfor barkbilleferomonet affarver bromvand. ??? b) Bestem carboxylsyrens molekylformel. - den har jeg fået til C5H10O2 c) Angiv to mulige strukturformler for carboxylsyr... -
Trigonometri
ForumindlægEn trekant har følgende oplysninger: A = 70 grader, a = 14, c = 12. a) beregn vinkel C. b) beregn vinkel B samt b c) beregn arealet af trekanten -
Masseprocent til molaritet
ForumindlægJeg har været rundt i SPs database, og har fundet nogle forskellige sammenhæng mellem masseprocent og molariteten, bl.a. i tråden https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=389343 Følgende sammenhæng bliver præsenteret: c = 10*d*p/M Med enheder: mol/L=(g/mL)/(g/mol) Mit problem er at jeg... -
Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.
ForumindlægHej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha... -
en opgave som jeg næsten er færdig med.
ForumindlægOpgave 1)En pyramide har kvadratisk grundflade i xy-planen med hjørnerne A(0,0,0), B(2,0,0), C(0,2,0) og D(2,2,0). det oplyses at toppunktet har positiv z-koordinat og at alle skrå kanter har længden sqrt(11).a) bestem pyramidens højde og koordinatsættet til toppunktet.b) Bestem vinklerne i treka... -
opgaver - help...
ForumindlægJeg har svært ved at løse tre opgaver. Håber at I kan hjælpe mig, opgaverne lyder sådan 1) I en reklame for en Thermos termokande står der bl.a.: ”Ideel til arbejdsplads, skovtur og sejltur mm. Rummer 0,75 L, udført i rustfrit stål, så den kan holde til at blive tabt på gulvet. Efte... -
Infinitesimalregning
ForumindlægHej,\n\nJeg har i gang med en matematikaflevering, men er imidlertid stødt ind i lidt "forståelsesvanskeligheder".\n\nOpgaven lyder:\n\n"En familie af funktioner er givet ved\n\nf_c(x) = x^3 - 3x^2 - 9x + c\n\nBestem f_c'(x):\n\nf_c'(x) = (d)/(dx) * (x^3 - 3x^2 - 9x + c) = ... -
Forbedring af karakter
ForumindlægHej Studieportal, Jeg er lige gået til sommerferie, efter at have afsluttet 2.G på HTX Lyngby. Jeg har afsluttet mit Matematik B med 4 i både skriftlig, og mundtligt. Nu har jeg så været inde og kigge på den uddannelse, som jeg godt kunne tænke mig efter gymnasiet, og har desværre fundet ud af,... -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g'er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
Valgfag
ForumindlægHej Jeg skal snart vælge valgfag, men jeg er lidt i tvivl hvad jeg skal vælge.. Om det skal være psykologi C eller erhvervsøkonomi C. Har i nogle gode råd? Kan i fortælle lidt om dem ? -
Vigtige Funktioner
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål der lyder sådan: grafen for f(x)=ax^2+4x+c har toppunkt i (-1,2). bestem a og c. Tak på forhånd :) -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Isolering
ForumindlægHejsa, er der en, som trin for trin kan vise hvordan man omskriver: a = (b × c) / (d - b × e) til b = (a × d) / (a × e + c) -
ligning
ForumindlægJeg har brug for hjælp. Jeg skal finde en forskrift for dækningsbidraget vha. formlen R(x)-C(x). R(x)=-0,8x2+110x C(x)=0,032x3-3x2+95x Dvs. -0.8x2+110x=0.032x3-3x2+95 -
Opstilling af 3. gradspolymium hjælp :)
Forumindlæghej. jeg skal opstille et 3. gradspolymium ud fra disse oplysninger: punkt a: (3,5 ; 5) og c: (9,5 ; 4,5) derudover har jeg disse to punkters tangenter: a: y=-0,5x + 6,5 c: y=0,25x +2,5 på forhånd tak
