Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18581 til 18600 af 92738
-
Ligninger
ForumindlægJeg har opgivet disse ligninger nogle som kan hjælpe? a) b) c) d) e) f) g) h) -
vektor regning - a og b
Forumindlæghej er der nogen der kan hjælpe mig med den vedhæftede opgave? jeg har brug for hjælp til b og c :) jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe Tak på forhånd :) -
SRP
ForumindlægHej, jeg skal skrive SRP til december. Jeg skal skrive om Babylonien i matematik og historie. Jeg vil meget gerne skrive om noget religionshistorisk, måske med skabelsesmyten, men er ikke sikker på, om det kan lade sig gøre i samspil med matematik A. Håber virkelig I kan hjælpe :) -
IT-Ingeniør
ForumindlægHej alle SP'ER. Har et spørgsmål. Da jeg finder reduktion svært inden for matematikken, som det eneste faktisk, tænkte jeg, at arbejdes der med reduktion på it-ingeniør studiet, eller er det generelt med ligninger, eller hva arbejes der med i matematikken, fordi det et matematiktungt studie. -
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
Adgangskrav markedsføringsøkonom
ForumindlægJeg har søgt som markedsføringsøkonom og er blevet bekymret efter at have læst dette: På UG.dk står der: "De specifikke adgangskrav er i alle tilfælde engelsk C samt enten matematik B eller virksomhedsøkonomi B. Fag som er specifikke adgangskrav skal være bestået." Hvorimod der ... -
Hjælp!! eksamen
Forumindlægjeg står med en matematik opgave om geometri Hvordan finder jeg ud af om en trekant er retvinklet, jeg kender sidelængderne som er 45,60 og 75 -
Hjælp til, hvordan opg løses?
ForumindlægHej. Er helt forvirretet ift. en opgave i min matematik afl. Nogen der kan hjælpe? Hvad er det præsis, de vil have, jeg skal vise? Billede vedhæftet Mange tak :-) -
Hjælp til omskrivning af ligningers form
ForumindlægHey guys, jeg sidder og har lektier for til matematik til i morgen, nogen der kan hjælpe med at løse de opgaver som er vedhæftet nedunder. Tak på forhånd! -
kalorimetri<33
ForumindlægI et messingkalorimeter, der har massen 220g og indeholder 600g alkohol med varmefylden 2550 J/(kg*K) og temperaturen 15,1grader, nedsænkes 1,27kg messing med varmefylden 381 J/(kg*K)og med temperaturen -19,3grader. Find fællestemperaturen, idet der ses bort fra varmeudvikling med omgivelserne ... -
Geometri - trekanter - beregning af h (Højden)
ForumindlægHej Vedhæftede opgave giver mig problemer. - Selve opgaven med at finde C's vinkel er forholdsvis ligetil, går jeg ud fra? Tænker at tegne den og efterfølgende måle den. Er det ikke eneste mulighed? Eller kan man ud fra en fancy formel bruge de to øvrige, kendte vinkler, og så regne sig fre... -
Hjælp til differentialeregning
ForumindlægHejsa. jeg prøver lige igen. Jeg sidder og bøvler med en matematik aflevering, og jeg kunne rigtig godt tænke mig noget hjælp. Der må meget gerne være dybdegående forklaringer og uddybende begrudelse på det svar du oprette:-) Mangler hjælp til opgave b og c På forhånd tak. I en model for, hvord... -
SOP - Enzymkinetik -Klage
ForumindlægHejsa! Jeg leder efter en Kemi A og Mat A gymnasielærer, der kan læse min SOP igennem og vurdere den. Jeg er kommet ud for den situation, at jeg føler at jeg er blevet snydt i forhold til bedømmelsen af mit arbejde Det var meningen de skulle give en helhedsvurdering af det skriftlige arbejde og ... -
hjææælp tak!!!!
ForumindlægReducer mest muligt (dvs. regn ud til så kort et udtryk som muligt): a+c a-c --- * --- a-c a+c Det haster. Plz hjæalp. -
geometri
Forumindlægi en trekant ABC er <A= 30 grader, <C= 120 grader og lACl= 20 beregn trekantens areal ? :O:O -
sin eller cos ?
ForumindlægI trekant ABC er <A 72 , b= 4,1 og c=3,8 . -beregn længden af siden a. skal jeg brug cos eller sinrelationerne ? -
AT synopsis
ForumindlægVil skal til at skrive en synopsis i et et AT forløb som vi skal forsvare ved vores mundtlige årsprøve. Vores emne er tid, men vi ved simpelthen ikke hvad vi skal skrive om. Så hvis der er nogen der har nogen ideer så er i meget velkomne til at skrive. På forhånd tak! -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en mundtlig matematikeksamen om 2 dage, og der er et af de her spørgsmål, som bare piner mig. Spørgsmålet lyder: Forklar ud fra et selvvalgt eksempel hvordan man udregner hvor mange forskellige kombinationer af en vis størrelse man kan tage af en mængde. Jeg forstår hat ... -
Overgang
ForumindlægHvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak! -
Vektorer i planen, projektion
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med et turbokursus på 2 måneder, hvor jeg skal læse matematik op fra B-A. Det hele går meget hurtigt, så vi har ikke så meget opgaveregning på klassen. (Mest beviser) Så når det kommer til afleveringer kan det sommetider blive lidt svært. Jeg har en opgave for som jeg ha...
