Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18601 til 18620 af 20689
-
Er alle naturvidenskabelige teorier ikke forudsigelser?
ForumindlægSe overskrift. -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Bevis for gitterligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan bevise gitterligningen? Der må jo findes et bevis for den, og det kunne jo være rart at have med til eksamen? -
Er kommaerne sat korrekt?
ForumindlægEr kommaerne nedenfor sat korrekt? Jeg tror, at det skal være sådan her: For lige at teste om jeg kan sætte korrekt grammatisk komma, har jeg konstrueret tre sætninger fra fantasien, som jeg ønsker, at I kigger efter for at se, om de har fejl. -
Kollegium... kun med SU
ForumindlægHej Jeg ville bare lige høre jeres mening om at bo på et kollegium og kun leve af SU. Udeboende SU er jo 4500 kr. og prisen på et kollegieværelse svinger fra 1000-3000 kr. Kan man godt leve at SU alene eller bliver det meget stramt? Man skal jo også have penge til mad, tøj, husholdningsting,... -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Optøning af oksekød. Udregne tid
ForumindlægHej. Hvis man placerer 1 kg. frossen (-18c) oksekød i 5 L vand (10c), kan man så udregne hvor lang tid der går før kødet er tøet? Jeg er klar over at man skal kende C for kødet, samt udregne Ls for smeltevarmen, men hvordan f... -
HJÆLP HAR KEMIPRØVE IMORGEN!
ForumindlægHej alle, har simpelthen prøve i Kemi imorgen, og jeg stinker til kemi skal det lige siges.. Jeg prøver at sidde og regne opgaver, men det går ligesom helt galt. jeg skal op i et emne kaldt alkhool og det der ligner: Og dertil høre der nogle opgaver.. Der er en del, er der nogen der har lyst til ... -
Radioaktivt affald
ForumindlægHej, Jeg har en opgave,som jeg ikke kan komme videre med...Sådan lyder opgaven: På et tidspunkt modtager lageret i Oskarshamn en portion højradioaktivt affald med 150 kg Pu-241 b) Beregn massen af Pu-241 i denne portion affald 30 år efter modtagelsen -
klasser på UNI??
ForumindlægHey Venner! NOgen som ved hvilke klasser der er på Panum?? og hvordan et helt års forløb er?? vil virkelig gerne vide det.. også det med klasser.. f.eks på gym eller folkeskoler er der A,B,C ... X,Y,Z klasser.. hvad med medicin studerende på Panum??? Hilsen Andreas -
MAT/FYS
ForumindlægHej imorgen skal jeg aflevere mine ideer til SRP så har brug for lidt inspiration jeg skal som overskriften antyder skrive i mat(A) og fys(A) indtil videre har jeg set følgende ideer radioaktivitet planeters bane regnbuer (er der nok i dette emne?) keplers love aerodynamik nogle der har andre ell... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Uendelig - logaritme
ForumindlægHvordan beviser jeg denne? ;S Log (1/2) + log (2/3) + log (3/4)+......+ log(9/10) = -1? ;S -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Optimeringsopgave
ForumindlægHej Nogle der kunne hjælpe mig med en optimeringsopgave? En cylinder-formet blikdåse, skal kunne indeholdde 400 ml. Den skal have både bund og låg. a) Opstil et udtryk for blikdåsens rumfang og blikdåsens overflade ud fra højden h og radius r. Er jeg på rette spor: V= pi * r^2 * h 400 = pi * r^2 ... -
Rette min engelsk retorisk analyse?
ForumindlægHej, jeg har skrevet en retorisk analyse af Martin Luther Kings "I have a Dream"-tale, og jeg tænkte på om en af jer vil gøre mig den store tjeneste at rette den, eller bare komme med tips til hvad jeg kunne gøre bedre osv? Jeg får normalt altid 10 i engelsk, så du/I slipper for at sk... -
Opskriv kernereaktioner ???
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? Som omtalt i teksten giver følgende to processer til sammen en neutronkilde: A) Udesendelse af alfa-partikler fra Ra-226 B) Bestråling med alfa-partikler af Be-9, hvorved der bl.a dannes en fri neutron. - Opskriv de to kernereaktioner. ?? -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Hjælp til biologi - betales
ForumindlægHej. Jeg søger en lærer eller studerende på uni, som er skrab til biologi og som er interesseret i at hjælpe mig til eksamen. Jeg har fået alle eksamenens spørgsmålende, så det er bare at gå i gang. Nogle som kender nogle eller nogle som er interesseret?
