Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18641 til 18660 af 21415
-
{JF} - Ligning i planen og trigonometri
ForumindlægJeg tænkte, at I har brug for noget ordentligt hjernegymnastisk. Jeg lægger min løsning ud efter ca. en halv uges tid. Kategorierne er enten NEM, MELLEM eller SVÆR. Kategorien for denne opgave er NEM. a) Lad a,b∈{1,2,...,6}, hvor y = (x-a)(x-b) + 1. Bestem sandsynligheden for at y ikke... -
Rotation omkring massemidtpunkt
ForumindlægHvorfor er det, at når man skubber til et udstrakt, rigidt legeme, at det så altid vil give sig til at rotere omkring dets massemidtpunkt. Hvilke ligninger siger, at det må være sådan? Se for eksempel på tegningen, hvor jeg har tegnet en "pind" i det ydre rum. Skubber du til den vil ... -
Sætning
ForumindlægHej Er der nogen problemer i denne sætning: In the year 2016, the modern world is, in several ways, highly depending on technology, which exists in many forms one of which might has affected humanity the most; information technology. Vil det være mere hensigtsmæssigt at udskifte det førs... -
Glose/formulering
ForumindlægJeg prøver igen :) Jeg skal skrive følgende sætning: "[...] tangerer navnet på den pludselig til det ironiske". Mit forslag er: "[...] the name of it suddenly border on the ironical." - Jeg ved dog ikke, om man kan bruge glosen "border on" i denne sammenhæng. ... -
Beregn integralet
ForumindlægBeregn integralet: ∫ ( 2x/(√x2+4) +5/(x+4)) dx Her har jeg valgt først at finde den indre funktion t. Her siger jeg så at t= x2 + 4 dvs at dt/dx= = 2X og at dx = 1/(2x) dt Her er det så det går galt for mig jeg ved at jeg nu skal skrive t der hvor min t værdi står. Men hvordan kommer j... -
Hvordan beviser man det?
ForumindlægHvordan skal jeg bevise at vinkel ACB altid vil være ret? -
Statistik
ForumindlægEr der en som kan forklare mig hvordan E(X|Y)=E(X)=0 => COV(X,Y)=0? Her skal E være forventningen og COV være covariansen. -
Breddefunktion
ForumindlægHej Forstil jer at der er placeret en ligesidet trekantsplade på havbunden og hviler på spidsen, sådan som et V. Der er 6.1 m til havbunden og den er 1.5m bred. Jeg skal så lave en breddefunktion og har simpelthen stirret på det i 3 kvartere uden at kunne komme videre. Jeg tænkte på et udtryk a... -
Ny Alliance
ForumindlægHvad går det nye parti ind for? Jeg ved kun at de vil have skatten ned på 40 % og stramme udlændinge-politikken. -
psykologi teoretiker
ForumindlægNogle der har noter til nogle teoretiker, såsom freud, gittens osv??? Håber virkelig på hjælp -
Ligevægt
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave. Det er primært opg 4 jeg har problemer med. -
Global opvarmning
ForumindlægHvad syntes I om Al Gores’ dokumentarfilm? Virker den overbevisende... Det synes jeg nemlig ikke selv, selvom jeg dog er medlem af enhedslisten.. det er måske en smule dobbeltmoralsk, ik?! -
Udtale
ForumindlægHejsa, mit første indlæg her....sååå Jeg er begyndt på selvstudie via nettet da jeg er "gammel". Jeg er fint med gramatisk, men hvad med udtale. Hvad gør i andre her. Jeg har godt nok nogle Cd´er men oplæsning af En vivo, men syntes det er meget svær at bedømme mig selv på den måde via ... -
Dødsstraf Essay - Rigtige karakter?
ForumindlægJeg er en dreng fra 8. klasse, hvor jeg befinder karakteren yderst skuffende. Jeg vil gerne stille to spørgsmål angående den vedhæftede fil. Den vedhæftede fil er et essay omhandlede dødsstraf. Sprøgsmålene er følgende "Er 4 den rigtige karakter for dette essay, hvis ja hvad skal der til ... -
studentereksamen i skr. dansk 2007
ForumindlægHej, jeg synes det kunne være lidt spændende at høre, hvad I andre synes om stileemnet i skr. dansk? (Går ud fra at prøven var landsdækkende i dag:o) - hvilket emne skrev i om? Jeg skrev om 1´eren, men synes generelt at det var nogle lidt kedelige emner og ikke de mest saftige tekster... men tro... -
Beregning af kræft vektore
ForumindlægJeg har fået stillet en opgave som omhandler vektore, og jeg kan bare ikke komme i gang med det. Her er opgaverne: http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-opgave.html Og en vejledning til opgave 1c http://rabi.dk/mat/opgave-a/opgave-a-vejledning.html Den opgave som jeg har problemer med er 1c, ha... -
De syv dødssynde
ForumindlægHej, er der en historie, novelle eller en form for test som omfavner emnet - de syv dødssynd? :) -
Lineær programmering
ForumindlægHey allesammen, tænkte på om der var nogle der kunne komme med ideér til hvordan jeg løser denne opgave: Tilrettelæg et mellemmåltid, som skal bestå af franskbrød og sødmælk. kravet er, at: 1)energien skal dække højst 10 % af døgnets forbrug 2)måltidet skal indeholde højst 10 gram fedt 3)måltide... -
Et godt gennemsnit?
ForumindlægJa, hvad er et rigtig godt gennemsnit når man bliver student? Både set med danske briller og internationale? Hvor meget snakker vi fx om, at der skal til for at man ca. befinder sig mellem landets 5% bedste snit. -
Pseudoinverse Bevis.
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, der er rimeligt svært, især for mig. Min bogen hjælper ikke med beviset, og derfor har brug for hjælp. Vil nogen hjælpe med denne svær opgave. Det vil være hjælpsome, hvis nogen kan finde beviset, som en "Lecture Note" . Opgaven lyder som: Bevis at ps...
