Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18641 til 18660 af 89230
-
Parabler
ForumindlægKan i hjælpe med opgave C?? (Vedhæftet) -
Rødder i et andengradspolynomium
ForumindlægJeg forstår at ligningen ax^2+bx+c=0 er det samme som at finde et andengradspolynomiums skæring med x-aksen, men hvad mener man med, at det er det samme som at finde rodden? -
Omregn mg pr. 2mL opløsning?
ForumindlægJeg har fået stillet den vedhæftet opgave. og i a'eren, skal jeg finde stofmængdekoncentrationen - hvordan gør jeg det? hvis nogle vil hjælpe med b og c, er i velkommen :-) -
Udlede formelerne for en trekants areal
ForumindlægHej.. Er der nogen der ved hvordan man udelder formlerne for en trekants areal? Altså fx T=½*a*b*sin(C) og de øvrige tilsvarende formler? -
lineær regression
Forumindlæghej er der noglen som ved hvordan man regner øvelse 6.28 i mat c hf fra side 215 til 216. jeg har ingen plan hvordan jeg skal beregner det. hilsen -
Vinkelhalveringslinjen
ForumindlægI en trekant ABC er a = 7,1 b = 8,5 c = 5,9 Vinkel A = 55,61 grader Vinkel B = 81,09 1) Bestem længden af vinkelhalveringslinjen VA -
bestem ligning
Forumindlægi et koordinatsystem i rummet er givet tre punkter A (0,0,1) B (1,-1,2) C (0,4,0) Bestem en ligning for den plan der indholder trekant ABC -
Pensum og noter
ForumindlægHej jeg skal til eksamen her om en lille uge og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Jeg skal op i Odyseen:I, 1-105VI, IXIX, 1-38 & 1,5-565XXII, 142-200XXIIIEuripides MedeaSofokles ØdipusHerodot "Kong Kroisos 7-27Platon: Symposion, Sokrates forsvarstale"Og så skal jeg selvfølgelig op i en ... -
2005-8-8 SF
Forumindlægjeg er der ikke nogen som kan hjælpe mig med at lave opgave 7 fra eksemenssættet 2005-8-8 SF udenhjælpemidler. I opgave 8 ved keg ikke hvordan man kan finde de 2 nulpunkter eller argumentere at der netop er 2 nulpunkter.Håber at der er nogen som kan hjælpe mig.I kan finde sættet på følgende linkh... -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
er afhængighed begrænset til traditionelle rusmidler?
ForumindlægHey alle. min lærer har lavet et eksamens spørgsmål som lyder: med afsæt i hjernens belønningssystem diskutere om afhængighed er begrænset til traditionelle rusmidler? spørger han om man kun kan blive afhængig af hash, kokain, osv? fordi man kan jo også blive afhængig af smert... -
Menneskets energibehov - HJÆLP
ForumindlægJeg sidder lige nu og er igang med en 24 timers eksamen og har trukket emnet energi, herunder emnet Energi og Mennesker. Et af punkterne jeg skal have besvaret er menneskets energibehov. Hvad er smartest helt præcist at komme ind på? Skal jeg forklare om hvordan ved at man spiser, omdanner en t... -
Forskrift for en tangent til et bestemt punkt på en graf
ForumindlægHej alle. jeg mangler et eneste spørgsmål i at have alle delspørgsmålene klar til eksamen imorgen.. Og som overskiften så fint forklarer så ville jeg gerne vide hvordan man finder et bestemt punkt for en tangent til et bestemt punkt på en graf... Noget siger mig at det er piece of cake, men hjern... -
ny karatter omregning??
Forumindlæghej, håber nogle kan svare mig på følgende. Jeg læste følgende på hjemmesiden : http://www.aalborg.dk/Dansk/Living/?ctrl=424&data=103%2C2277117%2C531&count=1 "Bonus til de hurtige Fra politisk side vil man gerne have studenter hurtigere i gang med en uddannelse. Derfor besluttede man sid... -
Odontologi-studerende på uni (førsteårsprøven)
ForumindlægHej! Jeg er en odontologi studerenede på 2.semester der skal op til eksamen i "Medicinsk celle-vævsbiologi og excitable celler" og regner med at jeg dumper den, da jeg ikke har været med fra starten af semesteret pga personlige forhold. Derfor vil jeg gerne søge om dispensation, så je... -
aug 2005
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse det her sæt og kunne godt bruge lidt hjælp (hvis der er nogen der har lavet dem, ville det være rart hvis i skrev om jeg har regnet rigtigt)http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf1) a) jeg får 7,04 E12 molb)Jeg får delta s = -305... -
Andengradslingning:s
ForumindlægI en klasse skal eleverne løse en andengradsligning med koefficienterne a=2 b= -5, dvs. ligningen 2x2-5x +c = 0, og ligningen skal have x= 4 som den ene løsning. Hvilken værdi skal c have? En der kan starte mig lidt igang. -
Varmemængde isterning
ForumindlægHej, Jeg skal finde den varmemængde der tilføres en isterning for at opvarme den til 0 ºC uden at isterningen smelter. Isterningens masse er 90 g og har temperaturen -18 ºC. På forhånd tak. -
Matematik
ForumindlægHej jeg er en dreng som er god til matematik på C niveau Jeg vil godt helt op og have det på A niveau. Mit spørgsmål er nu hvor svært er B niveauet fra c niveauet ??? og så videre til A niveauet ? Håber en kan svare mig ? -
Ensvinklede trekanter, men kender kun de modsatte sider!
ForumindlægHejsa. I trekant ABC kender jeg a = 6 og b = 8 I den anden trekant A1B1C1 kender jeg c = 15 Hvordan regner jeg c ud i trekant ABC og a og b i trekant A1B1C1? Mange tak :)
