Søgning på: formelsamling fysik B. Resultater: 18661 til 18680 af 99855
-
Funktion af to variable (Stx matematik A december 2019)
ForumindlægHej venner Jeg sidder fast ved en matematikopgave og har brug for hjælp til at komme videre. Emnet her har vi gennemgået efter nedlukning af Danmark, så har lidt svært ved at lave den. Jeg håber at nogle af dygtige matematikere her inde på studieportalen, vil hjælpe mig med at løse opgaven. Det ... -
Binomialfordeling
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan jeg svarer på dette spg. Der udtages en stikprøve blandt den danske befolkning. Den binomialfordelte stokastiske variabel X betegner antallet af rygere i stikprøven. Det oplyses, at sandsynligheden for at der er præcis 8 rygere i stikprøven kan beregnes ved ??(?? =... -
MAT AFLEVERING :) (Procent)
ForumindlægHej ;-) Jeg har fået en matematik afl. om grønland. Der er en opg. jeg ikke kan finde ud af, men som jeg gerne vil have hjælp til. Først er der et skema på siden om bjergbestigerenes forventede udgifter og de faktiske udgifter. Jeg skal finde forskellen på de forventede udgifter og de faktiske... -
Fordoblingskonstant/halvering
ForumindlægHar fuldstændig glemt det her med fordoblings og halveringskonstatner. Hvordan aflæser jeg dem her i opgaven? Er det bare ved fordoblingskonstanten at finde det dobbelt af 3, som er 6, og så gå hen for at finde den tilsvarende x-værdi, når y=6, som så er 5. eller er jeg helt væk på den. -
Længden af AE
ForumindlægNogen der kan hjælpe med dette spørgsmål? tak på forhånd :) -
Renter.
ForumindlægHar brug for lidt hjælp/udregning til denne opgave (hvordan sætter jeg det bedst op) spørgsmålet lyder: I en bank indsatte Dorthe 24000 kr. til en fast årlig rente på 1,8% - Hvor stort et beløb står der på kontoen efter 10 år? -
Højde af brillant
ForumindlægBeregn højden af en brillant på 0,5 carat og med en diameter på 5,2 mm -
Integral regning
ForumindlægSynes integralregning er mega svært. Findes der ikke nogle regler for integralregning ? i må gerne henvise mig til nogle, eller skrive dem op for mig (hvis de da findes!). Kom med nogle råd til mig, så jeg ebdre forstår hvordan man integrere.. Synes det er så tilfældigt, og man nærmest gætter sig... -
ligning for linjen L?
Forumindlæghvordan løser man denne opgave? hvordan gør man. -
bestem i hvert af følgende tilfælde ved blyantsmetoden en ligning for tangenten i det, givende punkt P
Forumindlægspørgsmpål er nævnt i tittle f(x)=2x^3-3x p(1,f(1)) -
a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P
ForumindlægHej folkens. Jeg er gået helt i stå med denne følgende opgave. Håber i kan hjælpe mig. Det lyder følgende En funktion f er løsning til differentialligningen dy/dx=x^2*(y-1) og grafen får f går gennem punktet P(2.5) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P? Håber folk ... -
Vektorer
ForumindlægJEg forstår ikke opgaven, er der en der kan hjælpe? -
Kan nogen hjælpe mig at finde g´ fra et kvadratrod funktionen
ForumindlægHej g(x)=kvadratrod 2x-4 Hvordan besteme g` ? Kan nogen hjælpe mig? -
Meter og procent
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med denne opgave da jeg har siddet med den i lang tid. tak på forhånd se gerne vedhæftet fil. -
For et givent radioaktivt stof reduceres strålingen med 27% pr. døgn.
ForumindlægFor et givent radioaktivt stof reduceres strålingen med 27% pr. døgn. Bestem fremskrivningsfaktoren 100/27 = 27% Bestem halveringskonstanten ??? -
bestem den gennemsnitlige årlige procentvise stigning
ForumindlægHej . Jeg har brug for hjælp til en opgave. -
binomialfordeling
Forumindlæg?Hej. Nogen der kan hjælpe med denne opgave. file:///var/folders/0n/lpycfw015t5g820cgzgh27640000gn/T/TemporaryItems/NSIRD_screencaptureui_wFKicO/Sk%C3%A6rmbillede%202021-02-08%20kl.%2011.04.05.png -
Hvordan isolere man?
ForumindlægJeg skal isolere h i dette formel. -
logistik vækst
Forumindlæghvordan laver jeg den her Opgaven . -
Hjælp til mat :(
ForumindlægHåber virkelig, jeg kan få hjælp. Jeg har uploadet filen. Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af at få indtegnet grafen. Hvad skal jeg skrive på x- og y- aksen, så jeg kan få en fornuftig graf. Et andet problem, jeg har, er at jeg ikke kan finde keglestubens højde, som I kan se nederst. E...
