Søgning på: tysk disposition berlin. Resultater: 18681 til 18700 af 18958
-
Nogen fejl??
ForumindlægJeg ville blive meget taknemmelig, hvis der var nogen der gerne ville se nedenstående igennem for fejl :) Die Hauptperson, Vera Herbst, drückt eine sehr lebhafte Persönlichkeit aus. Als sie vom eintönigen Leben müde wird, entschließt sie sich für eine Reise nach München. Dazu bereitet sie sich ... -
Mat a, fysik b, kemi b
ForumindlægHej alle sammen Sidder og skal til at vælge min endelige studieretning jer om ikke særlig lang tid, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg overvejer stærkt linjen mé matematik A, fysik B, og kemi B. Men har hørt fra folk at dette v... -
Erik morsing
ForumindlægJa! - Nu er der så mange som der har oprettet indlæg om Erik Morsing, og havde lige lyst at gøre det samme :) - Velkommen, atter, atter, atter igen :p -
Behøver/behøves
ForumindlægJeg er studerende og sidder og retter en tekst, hvor der står: "Forældre behøves ikke at slå, hvis de vil straffe deres børn..." Er vi enige om, at det skal rettes til behøver? Men hvorfor? Jeg hitter ikke en regel, jeg kan bruge til noget... -
Pengepolitik
ForumindlægEr der nogen der vil uddybe/forklare hvad der menes ud fra teksten fra min lærebog ? Jeg har skrevet i parantes der hvor der er noget jeg ikke forstår, og gerne vil have forklaret/uddybet noget. "For amerikanske og andre vestlige regjeringer i 1970-årene ble pengepolitiske tiltag præget af a... -
Logaritmer
Forumindlæghej, sidder med spørgsmålet Gør rede for logaritmer og forklar om differentiation og grafiske egenskaber for denne type funktioner?? Men jeg forstår ikke hvad det er jeg skal gøre og hvordan jeg skal vise det? -
tricky sætning!
ForumindlægConsequently, their human mentality as well as emotions is/are? suppressed, and meaninglessness dominates. Hjælp! -
Hvornår er man Dansker?
ForumindlægHej, med udgangspunkt i en samtale jeg havde med min studievejleder på HHX lige inden jeg blev færdig har jeg valgt at oprette denne tråd. Vi sidder til en samtale og snakker om videreuddanelse, hvorefter hun spørger:"Hvordan er det at være indvandrer på en dansk skole"? Hvorefter jeg... -
Hvilke funktioner mangler du?
ForumindlægHej Alle, Vi vil gerne gøre Studieportalen.dk til en endnu bedre hjemmeside. Studieportalen.dks formål er at tilbyde alle lige adgang til lektiehjælp, men hvilke funktioner synes du vi mangler? Skal vi have flere guides (fx en til AT -metoder?) eller har du måske en god ide til en ny funktion (F... -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
Schwa assimilation??
ForumindlægEr der nogen herinde som har nogenlunde styr på schwa assimilationer og schwa bortfald? Jeg er nemlig i tvivl om dette: Er disse ord schwa assimilationer: billede og julemanden? Og har disse ord schwa bortfald: droppe og snakke? Håber nogen kan hjælpe, da jeg er helt ny i det her. -
Er Vita Andersen feminist?
ForumindlægHej. Er der nogle der har et link eller lignende, som understøtter at Vita Andersen var/stadig er feminist? -
Hvorfor jeg lige den eneste?
ForumindlægHej Sp. Hvorfor er det lige mig som er den dummeste i familien. Min mor = Læge Far=ingeniør Storebror= 1 semester ved Revisor. Mig= Igang med folkeskolen, og har nok ikke de største evner til at kunne klare gymnasiet så godt. Men, jeg troede der var en sammenhæng, når ens ''forældre'... -
Læseprøver
ForumindlægJeg er så dårlig til læseprøver, jeg for næsten altid 02 eller 4, jeg ved simpel hen ikke hvad jeg skal gøre.. Er der nogen, som har nogle gode råd til mig? -
Hvor ligger trykket i "primær"?
ForumindlægHej Jeg tænkte, om der er nogen, som ved hvordan man udtaler primær korrekt. Altså om trykket ligger i pri- eller -mær ? Tak for hjælpen på forhånd :) VH Kira -
Er DK det næste mål?
ForumindlægEr Danmark det næste terror mål? Efter tragedien i Madrid har der i de seneste dage været en diskussion om at Danmark er næste stop for terroristerne, tror I at Danmark bliver ramt pga. Dk´s deltagelse i den meningsløse krig i Irak som Bush og co står til ansvar for...! -
Hvad syntes du om indvandre i DK?
ForumindlægHeii alle sammen. Ja, overskriften siger sig selv - hvad syntes du om indvandre (perker) i DK?? I er velkommen til at sige og debatere om hvad i selv synes om det :) -
Medicin - Adgangskvotient 2010!
ForumindlægSå blev jeg endelig student. Men min sidste eksamen som var vægtet 2 gange, gik af lort til, og jeg fik desværre 4. Det resulterede i at mit samlede snit gik fra 9,8 til 9,4! Det vil sige et samlet snit med alle 5-højniveau fag, bonus-ordning m.m. på 10,15. Jeg er ret skuffet, da det er 3 års int... -
3 grads polymonie finde f(x), designe rutsjebane
ForumindlægHey:) Jeg har en stor opgave for i matematik, og jeg sidder helt fast. Jeg skal designe en rutsjebane og en pool. Bunden af poolen og rutsjebanen selv, er en 3 grads polynomie. De eneste jeg får at vide det er toppunkterne. Som er givet med: rutsjebane: (-2,2.3) og (0,0.3) poolen: (0,-1) o... -
Der Froschkönig
ForumindlægNogen der har lyst til at kigge på min tyske stil, mht. fejl og evt. indhold? Det ville jeg sætte pris på, da jeg ikke er så god til tysk, og vi snart afslutter, så det kunne være rart at aflevere noget lidt godt her i slutningen af faget. -Nina (:Der FroschkönigDas Märchen ist ein Volksmärchen w...
