Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 18721 til 18740 af 114887
-
Hjælp til funktion
ForumindlægDer er givet funktionen f(x) = -x^(3)- 3x^(2)- 2x + k Og en ret linje m med ligningen y = 0.25x + 3.5 a) Bestem k således at m er tangent til grafen for f Er der nogen der kan hjælpe mig med dette??? -
reducering
ForumindlægNogen der kan reducere disse to udtryk yderligere?:\n\n1)\n0,5(e^2x)-2(e^x)+(e^-x)+(3/2)\n\n2)\n0,5(x^2)+9x-9ln(x+1)+3\n\ntakker - Mettma -
sætninger
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med at oversætte? 1) I et parforhold er det vigtigt at man stoler på hinanden 2) Det er vigtigt at man har det sjovt sammen og laver sjove ting sammen. 3) Det er vigtigt at man kan snakke om alt og at man hjælper hinanden med alt 4) Man skal også kunne fortælle hinanden o... -
Skæring mellem 2 grafer
Forumindlægf(x) og g(x) har netop 1 skæringspunkt, som man skal finde.\n\ng(x) = 3*1,2^x + 5\nf(x) = -0,79*1,2^x + 160,29\n\nNogen der har en ide hvordan jeg skal løse den?\n\n -
Beregning af aktuel konc. af korr. base
ForumindlægHejsa.. JEg sidder med en syrebase reaktion CH3COOH + H2O <---> CH3COO- + H3O+ Jeg kender koncentraionen af ethansyre: 0,1 M JEg kender koncentrationen af H3O+: 1,862 · 10^-3 M pH = 2,73 skal bruge koncentration af CH3COO- da jeg skal beregne ioniseringsgrad.... tak:) -
sandsynlighed
Forumindlægen bunke kort består af:4 konger, 4 damer og 4 knægte.der udtages en stikprøve på 3 kort uden tilbagelægning.antal udfald: K(12,3)=220bestem sandsynligheden for netop 2 konger, når der er givet at der er mindst 1 konge i stikprøven:hvordan løses den?? -
Matematik.
ForumindlægJeg har to opgaver jeg har svært ved at forstå, der står:\n\nANGIV??\n\n1) d(x^3+2x) / dx\n\nog\n\n2) d(t^2+2sqrt(t)) / dt\n\n -
undersøg om P er et punkt på l
ForumindlægHej har den her opgave: I et koordinatsystem i rummet har en plan a ligningen: 2x-y-z+3=0 og en linie l har parameterfremstillingen: (x,y,z)=(1,2,3)+t*(1,-1-1) t tilhører R undersøg om P(4,-1,6) er et punkt på l har ikk rigtig nogle ideer til hvordan jeg skal starte den her opg, forslag? -
Stedvektor
ForumindlægHej Folkens Jeg sidder fast i en opgave, som jeg ikke rigtig forstår. Opgaven lyder således linjestykket AB er delt i tre lige lange stykker af punkterne S og T. ANgiv stedvektorerne OS og OT udtrykt ved OA og OB, angiv derefter kooridnaterne til S og T, når A(9,6,3) B(3,-3,0)?? Tak på forhånd -
Brøker/ terning
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp!! jeg har 2 opg som jeg skal lave og har brug for hjælp til. spørgsmålet: Angiv sandsynligheden for men en terning at slå. 1. 639;er__ 2. mere end 2__ 3. et primtal__ et kvadrattal__ OPG 2 spørgsmål: omskriv til brøk. 8% = -
Formler og ligninger
ForumindlægHej, jeg har en opgave som jeg slet ikke aner hvordan jeg skal forkorte, håber i vil hjælpe? :) Opgaven: Forkort udtrykket. a. (3x - 5) + (6x + 3) - (7x - 8) b. 28 - (5y + 4 - y + 28) c. 18z + (13 - 9z) - (7z - 13) tak på forhånd. -
Drejer sig om en lille opgave. På forhånd tak..
Forumindlæg500 ml glukose isotonisk infusionsvæske tilsættes 3 mg isoprenalin.Der gives 5 dråber pr min.Hvor mange mikrogram isopranalin får patienten pr. minut.???Facit skal give 1,5 ml,men jeg kan ikke få det til at passe. -
Penduler
ForumindlægEr ved ta skrive fysikrapport om et forsøg med penduler.. og der er lige et par opgaver som jeg skal besvare, som jeg ikke lige kan...Håber nogen kan hjælpe...1) Udsvinget aftager med tiden; hvad skyldes dette?2)Hvorfor er lodderne udformet som de er?3)Er svingningerne ligetidige?hvad vil det sig... -
Opsætning
ForumindlægAng. opsætningen(+ indholdet) af en synopsis har jeg nogle lidt forskellige spg. 1) Må problemformuleringen godt bestå af to 39;sammensatte39; spørgsmål? Som: Hvad var grunden til at.. og hvordan udvikledes det? 2) Hvor mange underspørgsmål/problemstillinger skal man ca. have? Er fire for lid... -
Grænseværdi
ForumindlægJeg har stamfunktionen F(x)=ln((x-3)/(2x+3)) og jeg skal bestemme lim int( f(x) ) for t->inf, nedre grænse: 4, øvre grænse t.Hvordan skal dette gøres? Har læst i et andet indlæg herinde at det skulle give ln(1/2), men kan ikke lige se hvordan. -
monotoni
ForumindlægHej er igang med en aflevering og er virkelig ikke god til det her. Er der nogle der kan hjælpe? En funktion f er givet ved f (x) = x^3− 2,5x2− 2x + 7 . a) Løs ligningen f′(x)=0. (hvordan er det man løser et når det er f `(x)? b) Bestem monotoniforholdene og de lokal... -
Mat A eksamen
ForumindlægHvad kan man komme op i til mat a mdt eksamener? Er der meget B stoffet? Hvordan foregår eksamen og hvad er en god præsentation? Jeg har bare ingen idé om, hvordan det hele foregår, og min mat lærere på gsk hold, har ikke sagt noget om eksamener, desuden synes jeg ikke, at vi har gennemgået m... -
International økonomi A hjælp NU
ForumindlægHej jeg håber i kan hjælpe med følgende 1 hvordan bruger man lorentz kurven ? 2 begrundelse for en mere skæv inkomstfordeling i danmark 3 ved at beskytte dansk erhvervsliv vil man indføre et loft over olieprisen på 70 dollars pr. tønde (maksimaltpris) vil et sådant realiseres og hvad ville foru... -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c39;eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg vil sætte STOR pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe med disse opgaver. På forhånd tusind tak! :) -
Monotoniforhold
ForumindlægHeey Jeg skal vise at denne funktion er voksende. f(x) = x^(3) + 6x^(2) + 12x + 5 f39;(x) = 3x^(2) + 12x + 15 Når jeg så sætter et negativt tal ind i f39;(x) ender det ud i noget neativt, hvilket det jo ikke skal hvis den er voksende? på forhånd tak
