Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 18721 til 18740 af 20009
-
Relative pronomier
Forumindlæghej jeg har skrevet en kort oversættelse om relative pronomier, er der nogle der kan se evt. fejl? Die Brüder Grimm herausgeben in 1812 eine Märchensammlung, die alle Kinder kennen. Es bestehen aus den Volksmärchen, der sie haben hören. Wer kennen nicht Rotkäppchen, das trat den Wölfe? Oder Sch... -
Stram Finanspolitik
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål :) Hvis man har en stram Finanspolitik i Danmark, hvordan vil det påvirke valutakursen, og hvorfor? På forhånd tak for hjælpen :) -
FODBOLDKAMPEN IDAG - TYSKLAND TYRKIET HVEM VINDER???
ForumindlægHej folkens:-9 Glæder mig til fodboldkampen idag hvor tyrkiet og tyskland skal spille, hehe er nemlig selv tyrker men tror at tyskland vinder. Kom med jeres bud!!! -
korte spørgsmål
ForumindlægHar nogle sætninger jeg gerne vil være sikre på , men er ikke sikker på om det er rigtigt grammatik. Es liegt in die/im Berge zwischen DEM Schweiz und DEM Österreich - Jeg er i tvilt om der skal stå im eller in die? Im er fordi hvis Berge er dativ, så bliver det jo sammensat med in( in + dem =... -
Nogen/nogle
ForumindlægJeg synes, jeg kan huske en remse fra gymnasiet, der hed Spørgende, nægtende, betingende og sammenlignende. Hvad blev der af 'sammenlignende' i videoen Nogen/nogle? Hedder det ikke Nogen er højere end andre, og Der er nogen, der mener... (underforstået: og andre, der ikke mener det)? Me... -
substantiver i nominativ med bestemt artikel ??
Forumindlæghar fået følgende opgave som jeg ikke er helt sikker på. lav en liste med 20 substantiver fra billedet. de skal stå i nominativ med bestemt artikel, f.eks das auto, der mann... ( på billedet er der en masse børn ) biler, lastbil, kirke, hotel, tyv, politi. osv. tror i jeg skal finde 20 s... -
fart km/t
Forumindlægen kugle har en fart på ca 954 km/t og banen er 15000m2 lang spørgsmålet : hvor mange sekunder tager det for kuglen at flyve 70 meter på forhånd ? -
hjælp til bærbar valg!!!
ForumindlægNogen der kunne give råd til en GOD bærbar computer? :D Jeg overvejer at købe en ny bærbar computer, og jeg har disse krav: - er stor set 24/7 på computeren, så en tilpas størrelsesskærm, men jeg bærer også rundt på den hver dag, så maks 2,5 kg. - godt med stor RAM 4 GB - god batterilevetid ... -
Hvor meget læser man på uni?
ForumindlægJeg er sikker på at jeg vil læse videre på uni efter jeg har færdiggjort min stx. Jeg har sådan set et snit til at komme ind på det jeg vil lige p.t. , så problemet er at indsnævre hvad jeg vil læse blandt alle de spændende fag. I den forbindelse vil jeg spørge hvor mange fag man læser på univer... -
Antikke Grækenland - SRP hjælp!!!!
ForumindlægJeg står i en situation i SRP, hvor jeg skal "diskuter den antikke græske verdens betydning for vore dages videnskab og samfund" Jeg har tænkt lidt over komme ind på emner som demokratiet. Er der nogle som har andre forslag, og evt. nogle links som kan hjælpe mig, det må også meget ge... -
Er det her fornuftigt skrevet?
ForumindlægHar en opgave for, jeg skal fortælle om familien " Goodbye, Lenin.. " Er det her fint nok? Die Geschichte beginnt im Jahre 1978. Alex und Ariane sitzen vor dem Fernseher. Die Mutter spricht mit zwei Stasimitarbeiter von der Flucht des Vaters. Nach dem Besuch von des Stasi... -
Præp: hvorfor "in" her?
ForumindlægThe Welshman climbed to second place in the world rankings, his highest position in six years, by winning the German Masters two weeks ago. Læst tekst fra en engelsk hjemmeside, som undrede mig lidt... Burde det ikke være det andet forholdsord, "for", som skulle bruges her? Så vidt jeg ... -
Hjææælp!
ForumindlægHejsa, nogle der kan hjælpe mig med nogle spørgsmål vedrørende Martin Luther? :-). -
udvidet infinitiv
ForumindlægHvordan erstatter jeg ledsætningen med en udvidet infinitiv i disse sætninger? 1. Christine ist froh, dass sie Marie auf dem Frühlingsfest trifft. 2. Für Marie ist es wichtig, dass sie ihr eigenes Leben lebt 3. Marie ist traurig, dass sie Sam und ihr Bett verlassen muss 4. Marie hofft, das... -
HJÆLP! Eksamen i morgen
ForumindlægHej :-) Jeg sidder lige nu med en 24-timers analyse og fortolkning af en historie ved navn ,Hände hoch, Tschibaba!' Jeg er dog ikke lige den skarpeste til grammatik, så jeg ville høre, om der er en venlig sjæl, der kan rette min grammatik. Det ville være en kæmpe hjælp for mig! Tak p... -
Kort oversættelse, Hjælp
ForumindlægLübeck var indtil 1600 den vigtigste Handelsby og man kaldte Lübeck Handelsforbundets dronning (die Hanse). Som andre gamle handelsbyer har også Lübeck mange pakhuse (Speicher m pl). Mellem de gamle huse er der ofte så svævre (eng) gader (gasse f) at husene næsten rører hinanden. (sich berühren)... -
Bog: Spillet om karakterne
ForumindlægHej folkens! Jeg overvejer at købe bogen "Spillet om karakterne" men jeg ville først høre jeres mening om bogen. Har i fået bedre karakter, da i havde læst den færdig, fik i noget ud af den? Kan den helt klart anbefales? Kom med jeres meninger om den. -
1. Verdenskrig
ForumindlægHej allesammen. kan i linke en side hvor den fortæller kort men rigtig godt om 1. verdenskrig? eller ville i fortælle det til mig hvad det gik ud på, altså hvem startede og hvem vandt? -
Nogen der kan hjælpe mig.
ForumindlægNogen der hurtig kan rette min opgave. (undskylder for alle de fejl i vil støde på) Tak på forhånd :) Ich habe den Film nicht gesehen, aber ich habe versucht die Aufgabe aus was Yusuf hat mir gesagt. Michael und seine Mutter lebt in dem start mit einem Mann mit viel Geld in West-Berlin. Aber der... -
USA's historie frem til den 11. september! hjælp :s
ForumindlægHej alle :) Jeg skal skrive en opgave om USA’s historie frem til terrorangrebet den 11. september 2001. Men hvor langt tilbage skal jeg i USA’s historie synes i? Hvad ville være relevant at snakke om? Jeg tænkte på at starte med den kolde krig, og så måske noget om sovjetunionen. - m...
