Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 18741 til 18760 af 21415
-
STREJKE - den 4. marts
Forumindlæghttp://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article980257.ece Den 4. marts er der lagt op til strejke på mange gymnasier. - Er det noget, der vil ske på dit gymnasie? - Synes I, det er en god idé? Hilsen Tissi -
Yaaaay - tror jeg! :)
ForumindlægHejsa! Efter at have grublet i 1 år om hvorvidt jeg skulle læse medicin/psykologi efter 3.g (om 1,5 år), har jeg endelig fundet ud af at det er psykologi jeg vil læse! Takket være mine venner, nettet og folk her på sp i høj grad! Tak for jeres hjælp, det har vikelig været hårdt for mig at beslu... -
individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund
ForumindlægHeej alle, jeg skal skrive en samfundsfags opgave hvor det ene spørgsmål hedder. - Diskuter, i hvor høj grad det nationale tilhørsforhold spillet en rolle for individets identitetsdannelse i det senmoderne samfund. jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal svare, håber der er nogen der gider hjælpe. ... -
pH af stærk og svag syre
ForumindlægHej. Nogen, der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan jeg beregner pH for 1M HCL (Stærk syre) og hvordan jeg beregner pH af 1M CH3COOH (svag syre)? Det ville være en stor hjælp! :) Tak på forhånd -
Hjælp til opgaver idealgasser
ForumindlægHej jeg har 2 opgaver som jeg er helt blank på de lyder følgende En dejlig varm sommerdage er temperaturen 26C. Den relative luftfugtighed er 35%. Spørgsmål : Bestem det faktiske indhold af vanddamp pr m3 Dækkene på en bil er en kølig morgen, hvor temperaturen er 10 C, pumpet op til et ... -
Kritisk vinkel
ForumindlægJeg ved ikke hvordan man skal bestemme den kritisk vinkel i opgave c. Jeg forstår det som, at man løser ligningen mht. vinklen hvor Fop skal være lig med uendelig. I besvarelsen har læreren skrevet: "Af udtrykket for Fop ses, at for cosθ - μsinθ = 0, kræves en uendelig sku... -
Holland, Gert W.
ForumindlægOhhh my god. Det her er sindsygt. Han er jo unormal. Giver i mig ikke ret? http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/18/144714.htm -
asymptote
ForumindlægHej jeg skal bestemme evt. asymptoter for denne funktion f(x)=0.5x^2+13x+35/x+2 ? -
Det politiske system i USA
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan fortælle mig fordelene og ulemperne ved det amerikanske demokrati ? -
Opløselighedsprodukt
ForumindlægJeg har fået stillet følgende spørgsmål i en opgave: "I en liter opløsning har du 0,01M calciumioner og 0,01M sulfationer. Du tilsætter 2g køkkensalt (NaCl) til opløsningen. a) Forklar hvad der vil ske, og hvad man vil observere" Jeg har fundet frem til, at opløsningen med ... -
Lømmelpakken
ForumindlægNogen der kan finde på et argument for og imod lømmelpakken baseret på demokrati, grundloven og hensynet til retssikkerhed?? Jeg skal bruge det snarest ... og jeg har virkelig, virkelig overvejet ... men ville være yderst taknemmelig hvis nogen af jer kunne give mig nogle ideer! -
Jeg bliver truet på facebook, og politiet kan ikke gøre noget :(
ForumindlægKan nogen af jer fortælle mig, hvad jeg skal gør, hvem jeg skal kontakte for at få slettede en FALSK PROFIL AF MIG SOM ER LAVET AF EN ANDEN PERSON MED MINE BILLEDER :( Jeg har henvendt mig til politiet og de gøøøøøøøøøøøøøør ikke noget ved det, og jeg bliver også truet på facebook, AF EN UKENDT... -
pH-beregning
ForumindlægJeg skal beregne pH i en opløsning af KH2PO4 i vand. H2PO4- er en amfolyt. Opløsningen er lavet af 150mL vand og 0,10g KH2PO4 -
Beregning af koncentration
ForumindlægBetragt følgende tre vandige opløsninger Opløsning A: 0,200 M propansyre CH3CH2COOH Opløsning B: 0,100 M natriumdihydrogenphosphat NaH2PO4 Opløsning C: 0,200 M natriumhydroxid NaOH Ud fra opløsningerne B og C fremstilles der en pufferopløsning med volumen på 1,000 L og en pH på 6,85. Den fremsti... -
kosmologi
ForumindlægAlle varme legemer udsender elektromagnetisk stråling. Hvis du holder din hånd tæt op til kinden, kan du føle varmestrålingen. varmestråling fra kroppen er infrarød stråling. Et legeme med en temperatur på nogle tusinde grader udsender en del af sin varmestråling som synligt lys. Lyset fra en glø... -
Om Danielpetersen!!
ForumindlægSom en bruger af Studieportalen er jeg godt nok blevet træt af DanielPetersens nedgørende og irriterende kommentare! Her er en LILLE liste over hvordan han besvarer trådende: Nana, du virker ikke særlig dygtig til det her, da dine spørgsmål er ret trivielle. Hvad er din IQ? Jeg har ikke stave... -
Giv aldrig op!
ForumindlægMange tror, at man kan sætte lighedstegn mellem liv og skole, men det er altså ikke tilfældet. I hvert tilfælde ikke for mit vedkommende! ________________________________________________________ Jeg har en veninde (3g), der er ret nede over sine karakterer. De er altid dårlige. Men hun kan da ik... -
Udtale
ForumindlægJeg arbejder med keltiske/celtic myter. Jeg er blevet i tvivl om den engelske udtale. Normalt ville det hedde seltik (e, i, y), men det, man hører, er udtalen keltik, hvad der derfor lyder mest rigtig i mine øre. Hvad er korrekt? Venlig hilsen Steen. -
Hjælp til opgave om arbejde
ForumindlægHej. Er der nogen der vil hjælpe mig med opgaven på billedet? -
DC kreds
ForumindlægHåber at i kan hjælpe På skibet findes et jævnspændingssystem, som kan forsyne udvalgte forbrugere med spænding. Der kan tegnes dette ækvivalentskema for kredsen: Bestem, når afbryder 1 er i åben stilling: 1.1. Ligninger til beregning af strømmene gennem R1, R2 og Rb. 1.2. Beregn strømmene ...
