Søgning på: erhvervsøkonomi case 1. Resultater: 18741 til 18760 af 152771
  • Enzym kinetik

    Forumindlæg
    Jeg har 1 U/ml ; [U]=µmol/minDette skal jeg omregne til µM og mg/L.Jeg kan fx ikke forstå hvordan minutter pludselig skal omregnes til µM.
  • Integrering

    Forumindlæg
    hvordan skal jeg integrere 2 * S sqrt((1+(360/812^2)^2*x^2))? Jeg tror det er partielt, men jeg kan slet ikke finde hverken hovede eller hale i det
  • Isolering af temperatur!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for hjælp til at isolere temperaturen i ligningen for temperaturafhængigheden af resistansen R af en metaltråd: R=R0*(1+α*(T-T0)) Det er T jeg skal bruge.
  • HJÆLP HASTER!

    Forumindlæg
    Bestem koordinaterne til punkterne C og D, når det oplyses, at A(5,3) B(-2,4) AC→ = ( - 1 ) ( 2 ) BD→= ( - 4) ( 6 )
  • integration

    Forumindlæg
    Hej Jeg har ledt efter løsning af denne eksponentiel integeation i alle tabler og kan simpelthen ikke finde. Integration(x^2/(exp(ax)-1)) fra 0 til uendelig. Nogen der kan hjælpe?
  • Vektor 2D

    Forumindlæg
    Opgaven lyder således: Bestem i hvert tilfælde tallet, t, så vektorerne bliver ens: 1. 2. Jeg forstår ikke helt hvordan jeg skal gøre? er det bare som normal ligningsløsning?
  • Lineær afbildning

    Forumindlæg
    Hejsa!.. Så er jeg kommet ud i en opgave, jeg ikke helt kan få styr på, den er som følgende (LA 7.6): Lad f betegne den lineære afbildning af R^3 ind i R^3, dr med hensyn til den sædvanlige basis for R^3 har afbildningsmatricen |1 -1 -2| A = |0 1 0| |0 1 3| Find egenværdierne og de t...
  • Tidsafsætning Hjælp!

    Forumindlæg
    Har fået en opgave jeg ikke forstår. "Til folkeskolens afgangsprøve skal der regnes 50 opgaver på 1 time. Hvor mange sekunder er der til hver opgave?" Svar hurtigt! Mange tak :)
  • funktion af parabel

    Forumindlæg
    lidt hjælp ville være dejligt. jeg har en parabel hvor jeg kender to punkter og toppunktet,men hvordan regner jeg funktionen af parablen ud. det ene punkt er (-4,0) og det andet er (0,0) toppunktet er (-2,-1)
  • Matrix gange med en vektor?

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne: det er en 2x2 matix gange med en vektor: -6-s -10 * 1 2 2-s ...
  • Reaktionsskema?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal lave et reaktionskema, men kan ikke helt finde ud af henfaldet i (12)(6)C + (2)(1)H --> (13)(7)N + ??? Nogle der kan hjælpe? Mvh Ronja
  • hjælp!

    Forumindlæg
    Hvordan kan jeg lave denne her ligning? (15x+20):5+3(2x-1)=10 Mit bud er noget med dette her: 3*2x-3*-1=10 .. Er det rigtigt`?
  • polunomiers rødder

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg forskriften for et 4. gradspolynomium der har rødderne -1,4 og 6 (og ikke flere), og som i 1 har værdien 5. Jeg synes virkelig det er nogle sværer opgaver.
  • Brøker HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    hej jeg er stødt på nogle brøker som jeg kan finde ud af, håber på at i kan hjælpe mig med dem 3 1/3 : 1 1/3 = 1/5*2/7 = 9 1/3 - 4 3/5 =
  • Ligning

    Forumindlæg
    Har brug for hjælp til en opgave. Hvordan beskriver jeg, den måde denne her ligning blev løst på? 3x=2(1/2-x)-6 3x=1-2x-6 3x=-2x-5 5x=-5 x=-1
  • Har brug for en forklaring på Logistisk vækst bevis

    Forumindlæg
    Hvordan kan den første 1. ligning være lige med den 2. ligning? på vidoen siger at c*e^amx dividere med alle variablerne i nævneren. Jeg er meget forvirret.
  • Reaktionsorden

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælp mig med nogle kemi opgave jeg har vedhæftet jeg har svært ved at besteme om reaktionen er 1 eller anden orden:-S på forhånd tak
  • Andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har en andengradsligning der hedder x^2+4x+1 = 0 Og jeg kan virkelig ikke få den til at gå op!! Pleaaase, help me!!
  • matematik dL

    Forumindlæg
    En dL hvedemel vejer 60 g. 1. 8 dL hvedemel vejer ? g 2. 270 g hvedemel svarer til? dL hvordan løser jeg den her opgave??
  • Er det bedst at have et apparat med høj eller lav nyttevirkning?

    Forumindlæg
    Jeg tænker det virker mest logisk hvis det er bedst at et apparat har en høj nyttevirkning, for så er den jo tættere på 1 som er det højeste den kan blive, men ville lige være sikker ved at spørge? :) Tak på forhånd!