Søgning på: mediefag c eksamen. Resultater: 18741 til 18760 af 89230
-
trigonometri hjælp!!
ForumindlægHej. Jeg er simpelthen gået i stå ved denne her Jeg skal beregne siden a, vinklen C, vinklen A... ? Jeg ved at man skal bruge cosinusrelationen til disse typer hvor du kender 2 sider og en vinkel. Og omvendt sinus.. HJÆLP!§ -
Bestem en ligning for tangenten t til cirklen C1 i punktet P.
ForumindlægI et koordinatsystem er en cirkel C1 bestemt ved ligningen x^2+18x+y^2-6y+65=0 Bestem centrum og radius for cirklen.Det oplyses, at punktet P (&5, 0) ligger på cirklen C1.Bestem en ligning for tangenten t til cirklen C1 i punktet P. En anden cirkel C2 har centrum i punktet Q (9,2) og radiu... -
Differentialligning - vækstmodel
ForumindlægI en model betegner y en konc. til tiden t målt i timer og det gælder at den hastighed y ændres med er propertional med y. Propertionalitetsfaktoren kaldes -k, hvor k er et positivt tal. Y måles i mg. pr. kg. Jeg skal opstille en differentialligning som beskriver hvordan y ændrer sig som en funk... -
Richtertal
ForumindlægStyrken af et jordskælv kan angives ved det såkaldte Richtertal. Sammenhængen mellem den energimængde E (målt i joule), et jordskælv frigiver, og Richtertallet m er givet ved følgende formel log E = 2,4m - 1,2. a) Bestem den energimængde et jordskælv med Richtertallet 6,5 frigiver, og bestem Ri... -
titrering..
Forumindlægyes.. lige en ting . altså hvis du har en syre der ligger i et bæger og der er f.eks. 20 Ml af den.. men vi vil gerne kende [syre].. altså dens koncentration. Så hælder man en base ned i syren med kendt koncentration. Når ækvivalenspunktet er nået så stopper vi. Vi ser på hvor meget mL base vi ha... -
Teoretisk temp ændring entalpi
ForumindlægHej alle studerende! Jeg har fået til opgave at udregne den teoretiske temperaturændring på vand i et forsøg. Jeg har følgende oplysninger: 2,0182g NaOH(s) opløst i 100g vand. T1=22,3 grader C, T2=27,2 grader C. Reaktionen: NaOH(s) ----> Na++OH- (delta)H = (-239,66 + (-229,99)) - (-427,77) = -... -
Divergent
Forumindlæg"Vis at √(n) → ∞ for n → ∞. Gitt en c ∈ R, må vi finne en N slik at √(n) ≥ c når n ≥ N. Lar vi N være det mindste hele tallet større enn c2, ser vi at √(N) > √(c2) = c. Dersom n ≥ N, så er √(n) ≥ √(N) > c, og ... -
skal isolore L(s)
Forumindlægjeg skal m(is)*L(s) + m(is)*c(vand) (t(slut) - 0 °C) + m(vand)*c(vand)*(t(slut) – t(start)) = 0 er det så rigtig hvis jeg har fået resultatet m(is)*c(vand) (t(slut) - 0 °C) + m(vand)*c(vand)*(t(slut) – t(start)) = - m(is)*L(s) og så ( m(is)*c(vand) (t(slut) - 0 °C) + m(v... -
HVORFOR LIGE MIG?
ForumindlægJa nu sidder jeg så her igen, grædefærdig over mit lorte 6-tal i spansk. mine eksamenskarakterer ser foreløbig således ud: 6,6,6,6,5,7,8... FLOT hva? det der er så mega fedt er så bare at jeg er så dårlig til at gå til eksamen. Jeg går altid kold, derefter låner min bedste veninde mine notater og... -
Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg afleverede for sent til DIO-eksamen (synopsis), er jeg desværre blevet udmeldt af gymnasiet. Dette er meget problematisk, da jeg var midt i tredje år. Jeg fik at vide af gymnasiet, at jeg enten kunne gå tredje år om, eller så kunne jeg forsætte på et andet gymnasium. D... -
Årsprøver i afsluttende fag?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om årsprøver... Jeg går i 1.g, og har fået at vide jeg skal til eksamen i matematik og derudover op i to årsprøver. Har ikke fået at vide hvilke fag det er i, og har ikke kunne finde ud af, om jeg kan risikere at komme til årsprøver i fag jeg afslutter i år, umiddelbart ville ... -
Hjælp til Matematiske Modeller
ForumindlægDet er jo ved at være eksamens tid, og jeg har brug for lidt hjælp til matematiske modeller. Rent ud sagt aner jeg ikke hvad det er, eksamensspørgsmålet er: Matematiske modeller: Forklar for eksempel med udgangspunkt i hvad en matematisk model er. Forklar: Lineære modeller, eksponentielle mode... -
Gode råd til FSA!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal på onsdag til min første eksamen, som er biologi, efterfulgt af de andre fag. Problemer er bare det, at jeg er mega nervøs, så ville høre om der ikke var nogle der lå inde med gode råd til de mundlige eksamener især i dansk! Det ville ligeledes være rart, hvis nogle lå i... -
Udsætte prøven
ForumindlægHeij Allesammen ., Sidder nemlig i et meget stort problem ., Jeg skal nemlig op i engelsk den 25 - 26 / juni ., det er en niende klasse eksam ., Og jeg havde planlagt min ferie fra denne uge ( ugen hvor prøverne kommer til at foregå) og nu tænkte jeg, kan man udsætte prøven ? ., eller har i m... -
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
At finde to konstanter i en andengradsligning
ForumindlægHej! Vi har ligningen Vi kender to punkter g(-2) = 9, g(1) = 3 Hvordan finder vi så a og c? -
Isoler G?
Forumindlæg-a*b*c = d*e*f + d*g + d*h*i Nogen der kan isolere g? :) -
Rundt i terrænet. 4,7 Angiv ligning.
ForumindlægJeg skal have lavet det her om til en ligning - hver gang T bliver 5 mindre bliver C 8 mindre når V er 16 Skriv hvis i skal have mere forklaring om opgaven :) -
HS
ForumindlægAmplituden: Bestemmer b ud fra formlerne: Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg kommer frem til c og d?
