Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 18801 til 18820 af 28984
-
Alfa, beta og gamma
ForumindlægJeg skal skrive noget om Alfa, beta og gamma stråling og jeg synes ikke, at det der står i min bog, giver en ordentlig forklaring. Jeg vil gerne vide noget om de forskellige stråler, men også om forskellene på dem? :-) -
udfør følgende division
ForumindlægHej Jeg har en opgave en udfør følgende division, men forstår ikke hvordan opgaven skal laves. Det kunne være rart med at lave et eksempel og vise mig hvordan man laver regnstykket trin for trin (x^3-3x^3-10x+24) : (x+3) Håber I kan hjælpe mig :) På forhånd tak :) -
Elite-skoler
ForumindlægHvad er der galt i at opretter elite-skoler? Jeg mener, at det er sundt for et samfund, når man deler massen op. Nogen psykologer hævder, at det er godt for børn, hvis de er blandet. Det tror jeg ikke! Når elite-børn/unge er sammen virker det stimulerende, og de vil dermed opnå et bedre liv. Vi ... -
Piger og drenge i uddannelsessystemet
ForumindlægEr det er problem, at der er så mange piger i gymnasiet i forhold til drenge? Mener I, at det danske skolesystem er indrettet for piger frem for drenge? Hvis ja, hvilke faktorer spiller ind? Mener I, at skolen skal være mere fleksibel end den er nu mht. undervisning, fravær og afleveringer? Jeg ... -
absorperingsloven!!
Forumindlægjeg skal skrive en rapport om absorperingsloven, jeg skal eftervise denne lov.. hvordan gør jeg det? jeg har mine tælletal både med og uden blyplader, men hvordan kan jeg bevise den?? pleeease giv mig noget hjælp!! knus mette -
Selvmord=svag?
ForumindlægIfl. Koranen er man svag, hvis man begår selvmord. Også er man ikke muslim. Jeg læste denne artikel > http://www.religion.dk/nyheder/artikel:aid=328909 vil gerne bede jer om at læse den (: Komme med Jeres mening, derefter relatere og perspektivere med de andre religioner (f.eks. kristendomme... -
LaTeX intro foredrag i Århus
ForumindlægTirsdag den 11. november, klokken 16-18 afholder Mat/Fys studenterråd ved Aarhus Universitet, deres årlige LaTeX intro foredrag. http://mfsr.au.dk/kalender/ Alle er velkomne. Jeg vil især anbefale at er man gymnasieelev og er interesseret i at lære noget om LaTeX, så kig forbi. Tager man sin lapt... -
At betale sig til
ForumindlægHvordan formuleres følgende på spansk? "At betale sig til" Jeg har tjekket alle mine ordbøger uden held. mvh. Steffen -
Udtale
ForumindlægHejsa, mit første indlæg her....sååå Jeg er begyndt på selvstudie via nettet da jeg er "gammel". Jeg er fint med gramatisk, men hvad med udtale. Hvad gør i andre her. Jeg har godt nok nogle Cd´er men oplæsning af En vivo, men syntes det er meget svær at bedømme mig selv på den måde via ... -
Bestem ligning ud fra punkter
ForumindlægJeg har følgende punkter i et koordinatsystem: x: 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 y: 0 1 3 6 10 15 21 28 36 45 55 Bestem funktionen for y. What to do? Tænkte selv det var en parabel y=ax^2 men sætter jeg x=2 og y=3 ind bliver a=0,25: y=0,25^2 hvilket ikke stemmer overens. Kan ikke komme ... -
Finder jeg en frivillig der vil rette min engelsk "Speech" 350 ord.
ForumindlægJeg vil gerne have en/nogle meninger omkring min speech inden jeg aflevere den i morgen :) Så hvis du lige har tid til at læse 350 ord igenne, ville det være dejligt. Skriv så sender jeg den. -
helt nyt spørgsmå i oldl!!!!
Forumindlæghvad er en helt i følge Homer og hvad er det i følge Herodot?? håber nogle kloge hoveder kan svare.. I illiaden betrager Homer Achilleus som helten eller hvem er det?? -
rum fang
Forumindlægjeg har svært med opg 3.1 til og med 4.3 kan i hjæpe mig -
Skal man gå i udfordrende tøj, for at score en høj karakter
Forumindlæghvad synes du? er det rimeligt -
Geometri , vilkårlige trekanter
ForumindlægHvem kan lave denne ?? Figuren viser trekant ABC, hvor ? B = 66,3?, ?C = 77,7? og ?AB? = 8,0. a) Bestem længden af siden AC b) Bestem arealet af trekant ABC. Højden fra B op siden AC deler trekant ABC i to trekanter. c) Bestem arealet af hver af disse to trekanter. -
MONIKA HELD : 'Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische'
ForumindlægNOGEN SOM KAN HJÆLPE MED NOTATER :S sidder med en 24timers tekst :S -
smidt ud
ForumindlægJeg er blevet smidt ud af skolen pga. for højt fravær. Jeg har ligget på hospitalet i over en måned og min fraværsprocent er på 19,5 Det er fair nok, men min studievejleder var bare så modbydelig da hun fortalte mig det. "Du havde vel ikke regnet med at du kunne fortsætte?" Da jeg så s... -
raketligning
ForumindlægRaketligningen kan skrives som v-v_0=u•ln??m_0/m? hvor v_0 er rakettens startfart, v er rakettens fart tiden t efter affyring (kan også betegnes v(t)), u er farten hvormed raketbrændstoffet skydes ud af raketten (i forhold til raketten) m_0 er den samlede masse af raket og brændstof ... -
Psykologiske gys - mediefag
ForumindlægHej Nogle der kan hjælpe mig med at definere "det psykologiske gys"? Jeg er kommet meget itvivl om hvad det egentlig er. (Skal bruges til eksamen i mediefag) På forhånd tak. -
rettesle.
Forumindlæger der nogen der vil rette den første halvdel af min stil.
